Kompanija u kojoj pojedinci, timovi pa i ona sama, kontinuirano uče i učestvuju u razvoju, transferu i korišćenju znanja i veština radi stvaranja kontinuiranog poboljšanja i dinamične konkurentske prednosti, naziva se kompanija koja uči. Stavarenje ovakve organizacije, odnosno organizacije koja uči jeste cilj kaizena. Zato gemba treba da postane bastion učenja.
Pročitaj ceo tekst » »Kaizen pokriva čitav spektar poslovanja, počevši od načina na koji radnik radi u radionici. Odatle se seli na poboljšanja na mašinama i postrojenjima da bi konačno našao mesto u sistemima i procedurama. Kaizen je sveprisutan. Zbog toga mnogo japanskih menadžera veruje da je kaizen 50% menadžerskog posla.
Pročitaj ceo tekst » »„Kada vidite podatke, sumnjate u njih! Kada vidite instrumente za merenje, sumnjajte u njih! Kada vidite hemijske analize, sumnjajte u njih!“
Pročitaj ceo tekst » »Koja je uloga supervizora u gembi? Koji su inputi koje oni koriste za ostvarivanje svojih outputa? Kako upravljaju ovim inputima? Odgovore na ova i slična pitanja, pronaćićete u tekstu koji sledi.
Pročitaj ceo tekst » »Koncept just in time nudi značajne prednosti, poput: kraće vreme trajanja procesa, kraće vreme potrošeno na posao van procesa, manje zalihe, poboljšana ravnotežu među različitim procesima i razjašnjeni problemi.
Pročitaj ceo tekst » »