- Finansijski Snowboard - http://www.mcb.rs/blog -

ULAGANJE U ZAPOSLENE- NAJBOLJA POSLOVNA ODLUKA

2.HRM kongres 179

Danas zaposleni veoma dobro znaju šta žele i očekuju od svog radnog mesta. Ako uzmete u obzir da je broj talentovanih ljudi sve manji, a trošak zamene zaposlenih sve veći – bilo bi suludo da ne osluškujemo njihove potrebe. Da bi udovoljila zahtevima milenijalaca, ulaganje u zaposlene mora iz korena da se promeni. Za profesionalce na polju kadrovskog usavršavanja, ovo podrazumeva da je potrebno definisati adekvatan sistem za unapređivanje znanja i praćenja ličnih ciljeva zaposlenih koji će im pomoći prilikom profesionalne orijentacije, a on se dosta razlikuje od dosadašnjeg tradicionalnog načina.

Postoji veoma mali broj zanimanja za koja uopšte postoji korporativni program razvoja. Današnje organizacije se bore s pronalaženjem odgovarajuće metode za usavršavanje i obuku koje usklađuju poslovnu strategiju firme s očekivanjima radne snage. Menadžment organizacije mora da poveća produktivnost zaposlenih da bi poboljšao poslovne rezultate i ispunio ključne poslovne pokazatelje.

2.HRM kongres 182

Šest razloga zbog kojih je bitna kultura usavršavanja su:

2.HRM kongres 232

NEOČEKIVANA ZNANJA KOJE VAŠI ZAPOSLENI ŽELE DA USVOJE

Nedavno sam čitao članak ˮNeočekivana znanja koja zaposleni danas žele da usvoje”.

Prva veština kojom žele da ovladaju je „kako uočiti lažˮ. Komunikacija licem u lice naučila nas je da razvijemo facijalnu ekspresiju – neprimetne tikove i znakove kao što je crvenilo, brzi potezi očima nagore ili nadole, i na taj način uočimo laž. Druga vrsta znanja koju zaposleni žele da nauče je „umetnost slušanjaˮ. Niko nije rođen kao sjajan slušalac. Naročito u poslovnom okruženju, mnogi ljudi su prezauzeti svojim razmišljanjima da bi nešto što je rečeno primetili, usvojili i procesuirali. Ovo dovodi do manjka komunikacije i zastoja u radu.

Treća veština je „povećanje produktivnostiˮ. Organizacije moraju da vode računa o tome da ne izjednače povećanu komunikaciju s rastom produktivnosti. Realnost je da kompleksna komunikacija ometa zaposlene u radu na bitnim zadacima, jer troše dragoceno vreme proveravajući svoje poruke i mejlove. Zato radnici traže – a treba i da dobiju – savete i trikove da zaobiđu vremenski ponor u koji su bačeni zbog lošeg upravljanja komunikacijom. Ono što želim da kažem je da kompanijama nisu uvek neophodni „Space Shuttleˮ kursevi komunikacije da bi im radnici bili zadovoljni. U ovom slučaju, tajni začin bi bio razvoj tzv. soft skills.

2.HRM kongres 189

RASTITE NA PLODNOM TLU ZA USAVRŠAVANJE, USPEH I RAZVOJ

Iako su vaši zaposleni već godinama deo vaše kompanije ili određenog tima, postoji velika verovatnoća da stvari nisu iste kao što su bile pre deset godina. Naime, kako se trendovi na tržištu drastično menjaju, promene u razvoju zaposlenih možemo videti i u kraćim vremenskim periodima. Zato je izuzetno važno imati jasno definisan in-house sistem za kontinuirano obrazovanje zaposlenih.

Prilikom definisanja programskog paketa za učenje (tzv. Learning Suite) neophodno je uskladiti obuku i razvoj zaposlenih u skladu s potrebama organizacije. Na taj način se mogu unaprediti veštine zaposlenih koje im nedostaju od prvog radnog dana. Cornerstone OnDemand je vodeće rešenje za upravljanje talentima, koje koristi preko 40 miliona ljudi širom sveta. U okviru rešenja postoje četiri modula:

Ovaj softver daje zaposlenima personalizovane programe obuke, inicijativu za zajedničko učenje i sertifikaciju, čime se osigurava rad na specifičnim nedostacima na polju znanja i veština. Preko jedne jedinstvene tačke, program daje bogatu riznicu e-learning-a, usavršavanja putem mobilnog uređaja, ITL-a (tzv. instruktorske obuke) i virtuelnih učionica. Cornerstone Learning poboljšava učinak zaposlenih, podržava usklađenost u razvoju zaposlenih i podstiče saradnju unutar vaše kompanije.

2.HRM kongres 186

LINKEDIN JE INVESTIRAO 300 MILIONA DOLARA

Razlog zašto je LinkedIn investirao toliko novca u Cornerstone je taj što je želeo da im pomogne da razviju svoje prisustvo u okviru e-learning sadržaja. LinkedIn je 2016. godine pokrenuo online platformu za usavršavanje, koja omogućava pojedincima i organizacijama da ostvare svoje želje i ambicije. Cilj LinkedIn Learning platforme je bio da pomogne ljudima da otkriju koja su im znanja potrebna i da ih razviju u okviru personalizovane obuke. Zato je glavni prioritet firmi integracija LinkedIn obuke s ovim softverom. Izuzetno se radujemo kvalitetnim programima obuke koje će kompanije sada moći da pruže svojim zaposlenima.