- Finansijski Snowboard - http://www.mcb.rs/blog -

KO OPSTAJE NA TRŽIŠTU: NAJBOLJI ILI NAJJAČI? – Kaizen

TPM … Doktor za Vašu proizvodnju!

 tpm1

Opšte je poznato da na tržištu opstaju samo oni koji poseduju sposobnost stalnog i brzog prilagođavanja uslovima, koji se, ukratko rečeno, stalno menjaju. Na tržištu opstaju samo najbolji, a ne najjači.

Izuzetno su porasli učinci i pokretljivost preduzeća, bolnica, javnih uprava, svih onih koji okružuju kupca, od kojih se očekuje izuzetan kvalitet, kako bi se ispunile njihove želje i više nego što on očekuje, a plaća samo cene koje su povoljnije od konkurentskih.

Većina proizvodnih pogona, zdravstvenih ustanova i javnih uprava se karakterišu visokim stepenom automatizacije. Sama proizvodna postrojenja i oprema, odnosno načini njihovog korišćenja, odlučujuće utiču na proizvodne troškove, kvalitet procesa i kvalitet proizvoda.

Ukupno produktivno održavanje (TPM) je filozofija održavanja koja zahteva učešće ukupne radne snage. Tu se uključuje sposobnost svih zaposlenih i fokusira se na poboljšanje ukupne efikasnosti objekata eliminacijom gubitaka vremena i resursa. Tipično, ukupno produktivno održavanje je koncept koji se najlakše primenjuje u proizvodnom pogonu. Ciljevi su fokusirani na:

Sam pristup je razvijen 1960-e godine I sastoji se od 5S alata kao temelja I 8 dodatnih stubova.

tpm2

Stubovi su definisani kao:

KK      – Kobetsu Kaizen (Fokusirana Poboljšanja)
JH       – Jishu Hozen (Autonomno Održavanje)
PM      – Planirano održavanje
QM      – Kvalitet Održavanja
SHE   – Bezbednost, zdravlje i životna sredina
DM      – Menadžment za razvoj (Inicijalno odrzavanje tokova / kontrola)
OTPM – Office TPM (TPM u administraciji)
E & T  – Obrazovanje i obuka

Ukupno produktivno održavanje (TPM) je program za održavanje koji uključuje novodefinisani koncept za održavanje postrojenja i opreme. Cilj TPM programa je da se značajno poveća proizvodnja dok, istovremeno, povećavaju moral zaposlenih kao i samo zadovoljstvo poslom.

TPM dovodi održavanje u fokus kao neophodan i vitalno važan deo posla. To se više ne smatra neprofitnom aktivnošću. Vreme zastoja za održavanje je planirano kao deo dana za proizvodnju i, u nekim slučajevima, kao sastavni deo proizvodnog procesa. Cilj je da se održi hitno i neplanirano održavanje na minimumu.

tpm3

Vizija – Uključivanje operatera u održavanje sopstvene opreme, naglašava proaktivno i preventivno održavanje koje će položiti temelje za poboljšanje proizvodnje (manje kvarova, zaustavljanja i defekata).

 

U slučaju da želite da proširite Vaše znanje o ovoj temi posetite sajt www.rs.kaizen.com gde možete videti primere uspešne primene Kaizen alata. U odeljku „Izdavaštvo“ postoji spisak knjiga u kojima je predstavljeno dugogodišnje iskustvo različitih autora iz oblasti Kaizena. Uskoro će u izadavaštvu Kaizen Instituta Srbija biti objavljeni prevodi knjiga „Kaizen: ključ japanskog konkurentskog uspeha“ i „Gemba Kaizen“ autora Masaaki Imai-a, najvećeg gurua i pionira Kaizena.

敬具