- Finansijski Snowboard - http://www.mcb.rs/blog -

RECEPT ZA USPEH U RETAIL-U – IRINA ZDRAVKOVIĆ (DIREKTOR MARKETINGA I KOMUNIKACIJA), BISNODE

Dok većina sektora traži put razvoja, prema istraživanju koje je sprovela kompanija Bisnode, evidentno je da retail sektor u Srbiji beleži rast. Analizirano je skoro 70.000 kompanija, kod kojih su posmatrani sledeći parametri:

Zaključak je da je retail sektor u Srbiji i više nego uspešan. Pogledajmo sada šta kažu podaci koje ima Bisnode.

FINANSIJE

Kada se posmatraju finansijski pokazatelji retail sektora, primetno je poboljšanje u svim važnim aspektima u odnosu na 2014. godinu (podaci su u milionima evra, osim u kategoriji “Zaposleni”):


Untitled
 
 Untitled

Untitled

FINANSIJSKA OCENA

Istraživanje pokazuje da je prosečna finansijska ocena u retail sektoru B (na skali od A do E). Finansijska ocena prikazuje poslovanje preduzeća u prethodnoj godini i izračunava se jednom godišnje, pri čemu slovo A predstavlja najbolju bonitetnu a E najlošiju bonitetnu ocenu. Od 4.008 ocenjenih kompanija, čak njih 1.148 ocenjeno je najboljom ocenom.

Najbolje kompanije rangirane prema finansijskoj oceni su: Europrom, Aksa, Mikromarket, TPC Orašac, ZAM Inđija, Leon Conditors, Karamarković, Kvisko, Blue Line, Timor .
Untitled

DINAMIČNA OCENA

Drugi parametar je dinamična ocena koja uzima u obzir promene koje su se dogodile u kompaniji u prošlosti, kao i trenutne svakodnevne promene, a ova ocena menja se na dnevnom nivou. Dinamična ocena računa se na osnovu indikatora, kao što su: delatnost, lokacija, profil, suđenja, blokade računa, finansijski podaci

Dinamična ocena kreće se na skali od ++ do –. Prosečna ocena retail sektora je „+“, što znači da je ovak sektor izuzetno stabilan.
Untitled

 

BISNODE INDEX USPEŠNOSTI

Treći parametar, Bisnode index uspešnosti, govori nam da je prosečna ocena retail sektora -1. Indeks se kreće na skali od -2 do +2, gde je +2 najbolja ocena. U istraživanju je ocenjeno 1.344 od 69.321 kompanija, a samo 122 kompanje dobile su ocenu +2.

Untitled

Kada sumiramo rezultate ovog istraživanja, nije teško zaključiti da je retail sektor koji beleži rast aktive, kapitala, prihoda, profita i broja zaposlenih – to je nešto o čemu sanjaju svi sektori. Retailerima treba pružiti ruku i reći – svaka čast. I definitivno zatražiti recept za uspeh od njih.

Ovaj tekst je preuzet iz Controlling magazina #10. Ceo magazin možete pročitati na ovom linku.