Prodaja i (ne)moral

Prodaja i (ne)moral

PRODAJA I (NE)MORAL

 

 

  • Trgovac
  • Preprodavac
  • Trange-frange
  • Tašna-mašna
  • Hokus pokus prevarant
  • Prodavac magle
  • Špekulant
  • Idi mi – dođi mi
  • “Laže kao trgovac”

To su sve različiti “omiljeni” nazivi za prodavca.

 

Mnogi prodavci se i ponašaju na taj način. Gramzivo, pohlepno, jure samo svoje interese, boli ih uvo za kupce, prodaju po svaku cenu, koriste različite manipulativne tehnike prodaje…

Pogledajte insert iz filma “Život je lep”, i Ljubišu Samardžića kao “prodavca”.

Početak prodajnog razgovora:

  • “Kelner, da li ovde neko poslužuje ?”

Završetak prodajnog razgovora:

  • “Ma, ko ga j…” :)

 

 

 

Kakvo je vaše iskustvo sa prodavcima & (ne)moralom? Da li nemorala kod prodavaca ima više ili manje nego kod običnih smrtnika (knjigovođa, psihologa, pravnika, inženjera…)?

Volela bih da čujem i onu drugu stranu – one koji su imali čarobna iskustva sa prodavcima.

 

 

Autor

Tatjana  Bolpačić


26 Komentara

  1. Milos :
    21.05.2011 u 10:41|Permalink

    Najgori su ovi sto po svaku cenu prodaju sredstva i preparate za lecenje svega i svacega. Na primer firma LUPO LINE DOO iz Beograda prodaje neke posteljine i slicno sa magnetima koje navodno pomazu kod mnogih bolesto a kostaju vise desetina hiljada dinara. Njihovi prodavci organizuju takve promocije da iole naivnom coveku sve to izgleda stvarno, a onda predstave kako ce recomo od naredne penzije da plate  5.000 dinara a ustvari im podmetnu da potpisu da im ovi od narednih 10 penzija skinu po 5.0000!!! pazite se

    • Mario :
      04.01.2012 u 10:14|Permalink

      @Milos,
       
      Ja sam dve godine radio u Lupo Line-u i sa 100% sigurnoscu mogu da ti tvrdim da sve sto prodajemo i sve sto smo prodavali je radi to sto pricamo. Nije navodno i nije laz. Sve sto pricamo na promocijama zaista radi to sto se prica. 
      Mozda bi mogao da proveris svoje cinjenice pre nego sto popljujes po nekoj kompaniji, kao sto je Bojan to lepo primetio. Licno znam 90% prodavaca Lupo Line-a i vecina ih ima porodice sa 1 ili 2 dece. 
      U poslu sam preko 6 god i da li zaista mislis da, da je to neka prevara, bi mogli da prezeivimo tolike godine u ovom poslu. 95% nasih kupaca je veoma zadovoljno nasim proizvodima (znamo, jel smo ih licno zvali i proveravali).
      Cinjanica jeste da postoje neki prodavci koji ce uraditi sve da prodaju, pa cak i lagati. I prvi sam za to da ih treba odstraniti iz prodaje!!! No ne dam da se pljuje po veoma dobrim prodavcima koji rade svoj posao profesionalno i veoma savesno!
       
      Hvala :)

      • Ivana :
        22.05.2018 u 22:26|Permalink

        Postovani, molim Vas za pomoc.
        Naime, moji roditelji su potpisali ugovor bas za tu firmu danas, medjutim, kad su dosli kuci i presabrali se, shvatili su da je to veliko ulaganje za njih. Molim Vas, da li je moguce raskidati ugovor i odustati od kupovine? Hvala unapred. Zahvalna sam.

  2. 21.05.2011 u 19:34|Permalink

    Miloše, ja se trudim da budem objektivan na Blogu i ne volim da kritikujem konkretne kompanije bez konkretnih argumenata.

     

    LUPO kompaniju ne poznajem, no ovo što si mi opisao je klasičan MLM sistem prodaje (direktna prodaja, multi level marketing prodaja itd). Ja tu moram odmah jasno i sa ARGUMENTIMA da objasnim da je to LEGALAN, NORMALAN i ETIČKI način prodaje. Npr, najpoznatije kompanije koje rade direktnu prodaju su AVON, ORIFLAME, AMC, ZEPTER i sve one veoma ozbiljno pristupaju direktnoj prodaji.

     

    Ovaj sistem prodaje je nastao u Americi i koristi se već 50 godina. Prvo je počeo sa usisivačima, od kuće do kuće (Huver) a posle se proširio na sve ostale vrste robe. Uglavnom se radi kozmetika, higijena, stvari za kuću… odnosno sve ono što je  potrebno jednoj prosečnoj domaćici.

     

    Da li se nama sviđa ovaj način prodaje ili ne je druga stvar – međutim, obično ove kompanije imaju izuzetno DOBRO OBUČENE PRODAVCE koji znaju kako da prodaju.

     

    Da li su posteljine, magneti, ćebići i slično legalna roba za prodaju? Da, jesu.

     

    Da li je normalno platiti 3.000€ za usisivač ili 1.000€ za ćebe? Da, jeste. Ako neko svojevoljno potpiše Ugovor – to je njegova volja.

     

    Ja ću podeliti moje iskustvo kada sam prisustvovao prodaji jedne vrste Time Sharinga (kompanija CMC Travel). Prodavac je bio VRHUNSKI OBUČEN i fenomenalno je radio svoj posao. Skoro da me je ubedio da ISTO VEČE potpišem ugovor na 11.000€! Svaka čast na znanju… no, nisam potpisao :)

     

    Da li je on legalno postupao? Da.

    Da li je bilo etički? Da.

    Jednostavno, on je bio vraški dobar prodavac koji zna da radi svoj posao :)

  3. 22.05.2011 u 13:30|Permalink

    Prodavci uglavnom rade svoj posao moralno, osim onih koji rade svoj posao i uz njega dobiju mogućnost da prodaju…
    Kada je neko agresivan u prodaji, iako mi smeta, to poštujem jer čovek samo radi svoj posao sa prevelikom željom da zaradi… to je ok. Ono što je Miloš naveo bih nazvao prevarom, ne prodajom… to je nešto drugo…
    Nego da se vratim na početak. Ciljao sam na naše zdravstvene radnike, doktore.
    Jednom prilikom prisusutvovao sam razgovoru za zapošljavanje menadžera logistike u stranoj farmaceutskoj kompaniji. Na pitanje kandidata: “ako sam ja zadužen za distribuciju, ko radi prodaju?” Odgovor: “Mi nemamo prodavce, već to rade doktori, za procenat…”
    Nemoral.

  4. Zoran Stanojević :
    23.05.2011 u 14:41|Permalink

    Vrlo površno napisan ‘sastav’, da budem politički korektan.
    ‘Trgovac’ nije isto što i ‘Preprodavac’.
    ‘Trange-frange’?? Pobogu.. gde je pisac odrastao ako je ovo izraz kojim su nazivali prodavca?! Na buvljoj pijaci? u stalnom strahu od čike u uniformi?
    Tašna-mašna? Ovo mora da je izmišljeno u trenutku.. loš smisao za humor. Kao i ostatak liste:
    Hokus pokus prevarant
    Prodavac magle
    Idi mi – dođi mi
    “Laže kao trgovac”
    Špekulant -zašto onda ne i ‘Švercer’? ‘Diler’? ‘Krijumčar’?? Mislim da “laže kao bankar” ipak ima veću težinu.
    @Bojan Šćepanović: Naravno da NIJE MORALNO prodavati magnetno ćebe za 1000€ i parni usisivač za 3000€! “Ako neko svojevoljno potpiše Ugovor – to je njegova volja.” Ovo je čista tautologija: naime, svojstvo je svojevoljnog čina da se čini pod – svojom voljom. 😀 Problemčić je u tome što kako i sami priznajete, ovi prevaranti “vrlo ozbiljno pristupaju pripremi” i koriste dvosmislene izraze i neverbalne sugestije kojima vas navode na pogrešno verovanje (neko bi rekao na laž) a ugovore koje zahtevaju da se potpišu na licu mesta ne možete kasnije oboriti sem na sopstvenu štetu. Ako to nije zlonamerno udruživanje onda mislim da nam je hitno potrebno proširenje definicije.. morala. -Kao što i stoji da ga ovakve individue shvataju na vrlo opušten način. 😀
    Ko nije čitao, evo svežeg slučaja prodavca magle: http://goo.gl/EcUVv

    • 23.05.2011 u 17:58|Permalink

      Ne slažem se sa tobom… no, svako ima pravo da izrazi svoje stavove.

       

      Ja i dalje ostajem pri stavu da je MORALNO prodavati ćebiće za 1.000€ ili usisivače za 3.000€. Svako ima pravo da prodaje a ti kao kupac odlučuješ da li ćeš kupiti. Razmisli malo i o MODI – da li je MORALNO prodavati 3 cm glicerina i veštačke boje za 50€? Naravno da nije… osim ako se ne zove LANCOME RUŽ ZA USNE :)

       

      • Virtus :
        06.08.2015 u 07:04|Permalink

        Ako se ne slažeš da je nemoralno prodavati na način koji Zoran opisao “korišćenjem dvosmislenih izraza i sugestija koji navode na pogrešno verovanje” onda ste nemoralna osoba.

  5. Vesna Mitić :
    23.05.2011 u 21:08|Permalink

    Moram da podržim u ovome Zoranov stav, jer je cela koncepcija marketinga (gde spada i sama prodaja) zasnovana na ne ravnopravnom položaju u kome se kupac (kao laik) nalazi. Činjenica je da iza svake dobro osmišljene marketing strategije i kampanje stoji velika nauka u malom, a sve se na kraju-krajeva zasniva na primenjenoj psihologiji i drugim srodnim naukama. Iz tog razloga ću uvek podržati zakonsko ograničavanje i zaštitu potrošača od agresivnosti marketinga. Izvini Boki, ali mislim da je licemerno reći “ok, svi smo odrasli ljudi, pa ko voli nek izvoli”. Ipak, moram reći da sam najviše “terorisanja” lično doživela od prodavaca tzv. time-sheringa. Verovali ili ne, na jednoj (ujedno i poslednjoj) prezentaciji kojoj smo suprug i ja prisustvovali, držali su nas punih 6 sati! Iako sebe smatram obrazovanom i samosvesnm osobom, iz čiste ljubaznosti i kućnog vaspitanja (čitaj: tradicionalnog) nismo mogli da se izčupamo i odemo kući! To je išlo dotle, da smo u jednom trenutku razmišljali na kojim sve karticama imamo keša i koga sve u ponoć možemo da budimo za pozajmicu, kako bi uplatili kaparu za ponuđeni paket. A naš prodavac nam se pri tome ljubazno ponudio da nas taksira po gradu, jer naravno :”ponuda važi samo danas”! Kad god se toga setim, nešto me stegne u želucu!

    • Vesna Mitić :
      23.05.2011 u 21:25|Permalink

      Izvinjavm se , tek sad sam pročitala Bojanov komentar u kome spominje time-share prodaju. Moram da priznam da s eradi o istoj kompaniji! Znači, i ti zamalo da podlegneš! Ja se već zabrinula za sopstveno mentalno zdravlje. 
      Pored toga, rekla bih i još nešto što mi se ne sviđa u celoj priči o MLM-u. Primetila sam da se pristup prodaji koji je preslikan iz Amerike ne uklapa baš najbolje u naše kulturne obrasce i mentalitet. Mislim da bi prodavci  i drugi kreatori marketinških kampanja ipak trebali da pođu od specifičnosti naše nacionalne kulture. Nije slučajno da su najuspešnije reklame kod nas pravljene baš za naše tržište, a ne one koje su samo sinhronizovane (čast izuzecima). Isti slučaj je i sa direktnom prodajom. Ne znam kako Ameri na to gledaju, ali čini mi se da naš narod baš ne voli da ga neko “smara” do besvesti.

      • Ivan :
        24.03.2014 u 23:53|Permalink

        Nisam bas siguran da ne voli da ga smara do besvesti, s obzirom da ljudi koji prodaju sve zivo putem direktne prodaje zaradjuju veoma mnogo!

  6. Bojan Miljković :
    24.05.2011 u 08:24|Permalink

    Čini mi se da se nepravedno spajaju termin prevare i termin prodaje. Što se tiče pitanja u vezi sa cenom, tu nema moralnih pitanja, po meni. Ovo je roba ili usluga, ovo je njena cena, ovo su ugovorene karakteristike-nivo kvaliteta. Kupujete ili ne? Ako roba ili usluga nema ugovorene karakteristike (ugovor može biti i usmen) onda je posredi prevara, u kom slučaju imate pravo na razne vidove obeštećenja. To što su kupci laici, nek se informišu, danas je lakše informisati se nego ikad. I ovaj blog je dokaz za to.

  7. 24.05.2011 u 11:38|Permalink

    @Vesna.

    Drago mi je što se slažemo da su prodavci time sharinga dobro obučeni :) Šalu na stranu, ali je moj prodavac time sharinga zaista bio VRHUNSKI OBUČEN. Koristio je sve “trikove, psihologiju, pozitivan pristup…” da me privoli da potpišem Ugovor. Uh…. jedva sam se izvukao – iako sam bio dobro informisan i tačno sam znao šta mi radi prodavac:)

     

    @imenjače

    Slažem se sa i tobom – treba se dobro informisati. Mislim da je po Zakonu o Obligacioniom Odnosima (ZOO) ugovor o “kupo-prodaji” svrstan u tzv. “neformalne” ugovore. Ukratko, može da piše ali i ne mora.

     

    Osnivač Loreala je jednom rekao “mi ne prodajemo kozmetiku. mi prodajemo NADU”. I to se smatra vrhuncem marketinškog pristupa i prepričava se u svim knjigama o marketingu.

     

    Da li je i to PREVARA ili ZADOVOLJENJE POTREBA (uglavnom žena :)) da budu lepe? Zar zaista mislite da će neka simpatična bakica od 70 godina ako stavi maskaru/veštačke trepavice biti zanosna, mlađana devojčica od 18 (nategnutih) godina sa 10 cm dugačkim trepavicama koje su malo photoshopirane… :)

     

    Drugi primer je Coca Cola. Vesna koristi lep izraz “smaranje”. To rade već 100 i kusur godina i nastaviće dalje. Kakve veze ima “voda+šećer+malo karamele” sa “osveženjem, radosti življenja+uživanjem…” ? Pa, nikakve. No, Coca Cola je vrhunski primer upotrebe marketinga. Meni se ne sviđa njihov proizvod, no poštujem njihovo pravo da ga reklamiraju (i prodaju) na način kako oni misle da je OK.

     

    Zaista je nekada teško reći gde prestaje marketing/prodaja, a gde počinje prevara… Zato i ovaj Blog služi – razmena mišljenja, ideja, stavova…

  8. Nemanja Spasojevic :
    25.05.2011 u 16:22|Permalink

    Nije me zacudilo da najvise komentara uvek u Srbiji ima na temu morala!Da kazem i ja kao “optuzena ” strana nesto!Kao prodavac na terenu za 3,5 godine izgubio sam vise “obraza nego za 30 godina zivota.Doduse dobio sam 2 puta nagradu za prodavca godine,skoro nikad se nisam koristio lazima i nisam bio napadan(kako su nas ucili na treninzima prodaje),ali mi je vec duboko u krvi da precutkujem stvari i u datim momentima naglo menjam temu.
    Mislim da u “magovima “prodaje niste spomenuli cuvene prodavce “sistema” Kirbi!
    Imao sam priliku da se druzim sa menadzerima te multilevel mreze i naslusao sam se svega,ali presedan je bio kada je jedan od prodavaca takmiceci se za neko egzoticno putovanje u poslednjim momentima takmicenja prodao Kirbi jednoj porodici u Beogradu koji su spremili 1500 evra za operaciju kuka doticne gospodje koja je u momentu shvatila da joj je potrebnijiusisivac nego kuk! Covek je prodao i otisao na krstarenje ,po povratu je prestao da se bavi prodajom i otisao u proizvodjace!
    Sve u svemu mislim da nista manje ili vise nisu ili nismo nemoralni od drugih profesija. I dok sam pisao ovo razmisljao sam koja je najmoralnija profesija u Srbiji!?

    • Vesna Mitić :
      26.05.2011 u 21:47|Permalink

      U pravu ste, yaboravila sam Kirbi, a imala sam tu čast da prisustvujem prezentacijama, nekoliko puta, i baš me podsetiste na još jedan razlog zbog koga nikada ne bih mogla biti prodavac: užasavaju me te naučene fore! Prosto se vide, čuju i prepoznaju u svakom trenutku prezentacije! Poslednja fora koju Kirbi koristi izgleda ovako: negde na pola razgovora, prodavac koji vam je već usisao tepih pozove svog predpostavljenog u mreži (kao nekog mentora) i kaže nešto kao “evo nas kod jedne divne porodice, tu su i mala Lena i Dunjica, predivne devojčice, gosp.Vesna je veoma zainteresovana i evo tu je i gosp….”” I to sve u jednom dahu, kako bi stvorio osećaj prisnosti ili ne znam ni ja iz kog razloga, ali kod mene definitivno izazove nagon za povraćanjem. Izvinjavam se ako sam gruba, ali APELUJEM na sve prodavce koji posećuju ovaj blog: molim vas budite PRIRODNI. Ta izveštačenost koja izbija iz utreniranosti prosto vređa kupčevu inteligenciju (barem moju, ne znam za ostale). Slično iskustvo sam imala i sa prodavcima osiguranja. A što se tiče primedbe da danas kupci imaju prednost da se informišu o svemu preko interneta, ne bih se baš sližila da to u mnogome popravlja njegovu pregovaračku poziciju. Zamislite kada biste se za svaki proizvod informisali tim putem, pa ništa drugo ne bismo radili! I dalje sam mišljenja da je kupac u neravnopravnom položaju, kada se uzme marketing u globalu (ne samo direktna prodaja).

      • Stevan :
        22.05.2020 u 15:11|Permalink

        Moja majka je kupila Kirby ,na rate,pre 20 god…i dan danas taj usisivaci radi i fenomenalan je.Radi kao prvog dana..svi dodaci funkcionišu…a koštao je 2100e.Pored njega kupovali smo i razne usisivace.svi su “crkli”Kirby i dalje radi.sada imamo 3 jer imamo servis za čišćenje

  9. Zoran Stanojević :
    25.05.2011 u 19:15|Permalink

    Nemanja, objasni nam čime krepiš stav da je u Srbiji najviše komentara na temu morala? Kakvo to internacionalno na-komentarima-zasnovano-iskustvo poseduješ? 😉 Dobro, možda si samo rezigniran jer si se osetio prozvanim?! Što se tiče “iskustava sa prodajom Kirby usisivaca” > http://goo.gl/P8CCr  >Po meni najpotpunije svedočenje je pod nickom Sasa_NS -iako on konkretno pominje Rainbow, isti je klinac.
    Koja bi to bila najmoralnija profesija, pitaš? Hmm, mislim da bi prirodne nauke morale da budu u vrhu ako mene pitaš..   Matematika, Fizika, Hemija..  :)) (Usput: nisam ni u jednom od to dvoje.)
    Mislim da opšte uzev, nije poenta u zanimanju koliko u stavu da li se rukovodimo opštom ili pojedinačnom (da ne kažem “ličnom”) korišću -ono čuveno da Cilj (ne) opravdava sredstvo. Sad, nešto mi je teže da zamislim trgovca altruistu ako me razumeš.. 😉 Šalim se, naravno.
    @Bojan: Poređenje krejona od 50€ i usisivača od 3000€ je taman kao “bog i šeširdžija”, što bi ti rekao moj ćale. :) Al’ evo da pokušam da ti dočaram ako više voliš da se mackaš.. :p Isti ti usisivači u SAD-ma koštaju oko $1000! Dakle, čak i toliko precenjeni imaju prođu na tržištu. Pretpostavimo da je uporedivo sa dostupnošću ove mackalice od 50€ kod nas -mislim, ako ti se i desi da se prevariš i kupiš još uvek se nisi uvalio u višegodišnju kreditnu robiju.

    • Nemanja Spasojevic :
      26.05.2011 u 21:21|Permalink

      Zorane,koliko vidim iz pun si sarkazma i nacitanosti blogova i knjiga,kako ti kazes salim se naravno!Zavri malu u dnevnu stampu,nedeljnike po neku kafu sa obicnim ljudima i videces da su teme ko krade i kako, ko je koga…na srednjim stranicam dnevnih novina je obicno moralmetar! Samo sam izneo neko svoje misljenje,nebitno!
      Sto se tice prirodnjaka,nekolicinu koju poznajem da bi se zaposliliu skolama i fakultetima posezali su za uclanjivanjim u stranke i ucestvovanju u politicko propagandnim aktivosti(ili ti vodali su ih kao mecke po vasarima) da bi dobili posao ako je to moralno ok!
      I da sto se tice internacionalnog iskustva mislim da imam sta da kazem.A dali se osecam prozvan,nee sam sam rekao da sam za 3 godine izgubio obraza vise nego za 30 god zivota!Mislim da sam shvatio poentu trgovine i tu je nestale moralne dileme.
      I mislim da je lepota i umetnost komunikacije koriscenje lepog jednostavnog srpskog jezik!

  10. 26.05.2011 u 11:42|Permalink

    @Zoran. Jedan po jedan krejončić, ruž, maskara… i ode ti u višegodišnju robiju :)

     

    Šalu na stranu, postoji jedan izraz “value for money”. Lepši pol je spreman da plati više za “osećaj lepote, nadu da će biti lepe…”. I, to je za mene sasvim u redu. Ja NE BIH platio 50€ za ruž, no to je moj stav. I nije nemoralno prodavati ruž za 50€ – niko te ne vuče za uši da kupiš.

     

    Jednom sam čuo zanimljivu priču od mog polaznika. Kupovao je u parfimeriji i uzeo je neku malu stvar za ženu (mislim da je bila maskara od 2 grama ili nešto slično). Kada je došao na kasu, prodavačica je rekla cifru oko 10,000 dinara. On je pogledao zabezeknuto i prokomentarisao “pa, pobogu… 2 grama mozga ne košta toliko :)”.

     

    @Nemanja. Što se tiče “operacije kuk”, mislim da nije greška u PRODAJI (prodavac). Greška je u KUPOVINI (na strani kupaca). Opet se vraćamo na temu – niko te nije terao (bio po ušima) da kupuješ kao kupac. Naravno da je prodavac obučen, treniran, da koristi sve trikove… pa, to je odlika profesionalnog prodavca. sa druge strane, kupac (pogotovu u doba interneta) ima ogromnu prednost… kupac ima sve informacije, može veoma lako da poredi i slično…

     

    Za mene je nemoralna prodaja “ako obećaš nešto” a “NE ISPUNIŠ dato obećanje”. Isto tako, nemoralno je ako “otvoreno podmićuješ kupca”. Nemoralno je da služiš “očiglednim lažima”…

     

     

    • Zoran Stanojević :
      26.05.2011 u 17:25|Permalink

      Naravno, postoje razni izrazi.. cenim da bi se taj tvoj “value” kod nas tradicionalistički prevodio sa “muda za bubrege”..
      Kao što već pomenuh ranije, poređenje krejona od 50€ i usisivača od 3000€ zahteva malo jaču maštu čak i za ovako neformalnu diskusiju kao ovaj blog ali neće mi smetati ovakve zamene teza.. na kraju krajeva ipak sam ja ovde gost. Možemo se nadalje držati tog primera ali hajde da onda zamislimo i odgovarajuće geografsko podneblje npr adekvatnija bi došla neka afrička država čiji stanovnici zarađuju od 50-250€ ZA GODINU. Jeste da primaju pomoć u hrani, nemaju elemantarnu zdravstvenu zaštitu, glavni ubica do 30 godine je HIV, cveta prostitucija , visoka smrtnost beba.. sve po redu.. Ali! čuveni kozmetički lanac pokreće marketinšku kampanju i premreži zemlju sloganima i bilbordima sa namerom da proda svoje kozmetičko smeće svakoj devojčici, ženi i baki. Ono, jeste da su proizvodi nešto skuplji, (na kraju, ipak treba poplaćati ogromnu kampanju i promotivne materijale) ali to je samo delić onoga što njime dobijate.
      E ovde nastupaš ti i objašnjavaš svojim mladim prodavcima-regrutima kako da svare ono što im se samo “čini” da je očigledno. To ćeš nazvati obukom -koju će proći “samo odabrani” i ponudićeš im delić od prodaje svakog karminčića za koji obrlate svoje poznanike itd itd.
      Ne treba ti zakon za moralne prekršaje, ne može sve da se propiše zakonima. Obično se ovakva pitanja rešavaju (strukovnim) kodeksima a u nedostatku istih ostaje nam samo kućno vaspitanje. /za one koji nisu skloni religijskom vaspitanju. 😉

      • 31.05.2011 u 09:03|Permalink

        Da li treba prodavati Pampers pelene u Angoli, Zambiji, Malavi… :)

         

        @Zoki,

        Pročitaj ovaj zanimljiv tekst:

        http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/230359/Beogradska-kompanija-Nelt-u-pohodu-na-Afriku

         

        “Etika, moral…” često zavisi od onoga ko posmatra. Npr, ja sam nepušač i ne znam kako bih se osećao da radim kao prodavac cigara. Da li je to moralno – prodavati nešto što te 100% dokazano ubija? A zatim – da il je moralno da ja držim treninge ljudima iz farbrika duvana – kako da što više prodaju, da više zarade…?

         

        Što se tiče poređenja krejona od 50E i usisivača od 3.000E mislim da je poređenje sasvim adekvatno. Ako je neko u stanju da potroši 1/6 prosečne plate na parče crvenog glicerina od 3 cm, a što ne bi potrošio i 10 plata na jedan komad nameštaja? Bar će mu (njoj) kuća biti čista… :)

    • Nemanja Spasojevic :
      26.05.2011 u 21:37|Permalink

      Bojane,rekao bih da tema nije bila dobra ili losa prodaja.Cinjenica je da je dobar prodavac cim je ostvario plan i otisao na putovanje.Taj primer sam izneo cisto kao jedan primer morala kao licnog stava pojedinca.Ti(bicu slobodan) mislis je to sve ok ali on izgleda nije to tako doziveo.
      Mislim da licni stavovi odredjuju odredjuju moralne principe.

    • Mario :
      04.01.2012 u 10:22|Permalink

      Bojan = Za mene je nemoralna prodaja “ako obećaš nešto” a “NE ISPUNIŠ dato obećanje”. Isto tako, nemoralno je ako “otvoreno podmićuješ kupca”. Nemoralno je da služiš “očiglednim lažima”…
       
      Ovo je nemoralna prodaja.
       
      Ako vam je neko nesto prodao, a bio je dobar… dajte mu aplauz i naucite nesto iz toga. Mozda cete vise ceniti delove svog zivota gde i vi morate da budete prodavci (ideja, zamisli, svojih razmisljanja i sli.) I ne zaboravite: SVI MI SVAKI DAN PRODAJEMO SAMO SEBE!
       
      Uzdravlje :)

  11. djordje jovakaric :
    01.08.2012 u 19:16|Permalink

    MLM — aktivnost koja je u velikom broju drzava razvijenog sveta ili zabranjena ili ozbiljno poreski sankcionisana u cilju sprecavanja nelojalne konkurencije kompanijama koje se bave istim poslom na klasican nacin (angazovan radni prostor, ljudi, oprema … fixni troskovi)

    Moralnost u poslu — jedan deo ovoga je resen FIDIC ugovorima u gradjevinskoj struci: postoji sustinska razlika izmedju
    1. naknadnih troskova (na teret investirtora, zbog prosirenja obima posla) i
    2. nepredvidjenih troskova (na teret izvodjaca) jer je, kao strucnjak, morao da predvidi …

    Prodaja — postoje kategorije stalnih, ponovljenih i posvecenih kupaca (onih koji dovode nove kupce) … da li MLM ima te kategorije? toliko

  12. Vera :
    05.03.2013 u 11:58|Permalink

    ja sam dala  otkaz sa stalnim radnim odnosom jer su nas primoravali na nemoral supervizori!

Napiši komentar

Newsletter pretplata

Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (19)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (344)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Marko Devrnja (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Tomo Djekovic (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Najnoviji Broj Controlling Magazina

    Controlling magazin #12

    Tema:
    "SUPPLY CHAIN"

    Autori:
    Preko 60 autora: Actavis, Elektromreža Srbije, BASF, Uniqa osiguranje...

    Preuzmi elektronsko izdanje