Dobar sluh za biznis korisnike, intervju Petar Popović, izvršni direktor za poslovne korisnike, Telekom Srbija
Verovatno nikada nećemo saznati kakvu bi muzičku karijeru izgradio da je nastavio da svira gitaru, ali znamo da je u svetu telekomunikacija došao raktično do vrha. Postepeno napredujući, prolazeći kroz razne nivoe i funkcije Telekoma Srbija, Petar Popović u poslednje dve godine odlično se snalazi na poziciji izvršnog direktora za poslovne korisnike ove kompanije.
Kako se razvijala Vaša karijera?
Od 2003. godine sam u kompaniji Telekom Srbija i imao sam sreću da prođem sve nivoe, od menadžera prodaje, preko šefa Službe za prodaju biznis korisnicima i direktora Sektora za prodaju biznis korisnicima pa do današnje funkcije. Posebno je izazovan bio period kada sam, najpre na mestu direktora prodaje a kasnije i kao izvršni direktor, učestvovao u proboju m:tel-a u Crnoj Gori, kao trećeg operatera na tom zasićenom i malom tržištu. U veoma kratkom roku m:tel je uspeo da ostvari tržišno učešće od 28 odsto i da dostigne stabilnu poziciju i solidne finansijske rezultate. U martu 2013. godine preuzeo sam poziciju izvršnog direktora za poslovne korisnike Telekoma Srbija. Postepen razvoj karijere omogućio mi je da mogu da sagledam svaki segment poslovanja, od operativnih do strateških zadataka, tako da kasnije nije bilo mnogo prostora za iznenađenja i nepoznanice.
Koliko je izazovno raditi u velikom sistemu kao što je Telekom Srbija?
Kada kažete veliki sistem, prvo pomislim na veliki i jak brend kakav je upravo Telekom Srbija. U snažnoj i stabilnoj kompaniji imate dovoljno prostora da ostvarite vaše profesionalne planove, ali i veliku odgovornost bez koje je nemoguće da se zamisli ostvarivanje postavljenih ciljeva. Veličina sistema, ako se misli na broj zaposlenih, složenost i širok portfolio servisa u ponudi, nisu previše zahtevan izazov ako imate dobru organizaciju, razvijate timski duh i za saradnike imate dobre profesionalce.
Šta podrazumeva funkcija Izvršni direktor za poslovne korisnike? Kolika je odgovornost na Vama?
Funkcija Izvršnog direktora za poslovne korisnike podrazumeva dobro poznavanje svih procesa industrije u kojoj kompanija posluje, kao i samog tržišta i svih njegovih segmenata. To su osnovni preduslovi za donošenje ispravnih strateških odluka. Odgovornost je velika, kako prema korisnicima tako i prema zaposlenima i akcionarima. MTS je već dugo lider u ovom segmentu poslovanja i zato insistiramo na stalnom usavršavanju i inovacijama kako bismo to i održali.
Kako izgleda jedan Vaš običan radni dan?
Teško da bih mogao bilo koji radni dan da opišem kao običan. Svaki dan je izazovan na svoj način, čemu se zaista radujem, jer to daje posebnu dinamiku svakodnevnim obavezama a ujedno je i dobra prilika da se nešto novo nauči, sazna, započne ili završi. Moj radni dan je uglavnom dobro isplaniran, tako da uvek postoji vreme posvećeno sastancima sa korisnicima, ali i dovoljno vremena za saradnju unutar poslovne direkcije kojom rukovodim, ili sa ostalim sektorima kompanije. Nastojim da uvek imam pristup relevantnim informacijama u pravom trenutku, kako bi sve poslovne odluke bile što utemeljenije.
Koje sve proizvode/servise MTS može da ponudi biznis korisnicima?
Komparativna prednost MTS-a je mogućnost ponude celokupnog portfolia poslovnih rešenja, kako maloj firmi tako i velikom poslovnom sistemu bilo gde na području naše zemlje. Namerno kažem rešenja, s obzirom na to da su fleksibilna rešenja koja su prilagođena potrebama korisnika upravo ono što se od nas očekuje. Svaka firma ima svoje specifične potrebe, a mi želimo da budemo prvi i pravi kome će se potencijalni korisnici obratiti kako bi na jednom mestu pronašli najbolje rešenje za efikasno upravljanje i razvoj poslovanja, bez obzira na veličinu i delatnost firme.
Koji trendovi su ključni u današnjem svetu telekomunikacija?
Telekomunikacije su jedna od najdinamičnijih industrija, koja zahteva stalne inovacije, predviđanja i prilagođavanja novim potrebama. Mi odgovoramo na te izazove ulaganjima u različite segmente poslovanja, imajući na umu poboljšanje korisničkog iskustva, bolji kvalitet usluga i stalni ciklus inovativnih rešenja za pojedinačne potrebe poslovnih korisnika. Konačno, za kontinuirani nivo ulaganja nedavno smo dobili i prestižnu regionalnu nagradu. S druge strane, s obzirom na trend značajnih ušteda i to ne samo u oblasti telekomunikacija, MTS se i tu pokazao kao pouzdan partner, nudeći klijentima značajne uštede zahvaljujući svojim integrisanim rešenjima. Istovremeno, ubrzano se menjaju poslovna okruženja usled razvoja tehnologije na globalnom nivou. Prognoze govore da bi OTT (Over The Top) kompanije, one koje nude različite govorne, video ili aplikacije za razmenu poruka, na globalnom nivou telco operatorima mogle da uskrate gotovo 400 milijardi dolara prihoda od standardnih servisa. To je velika promena koja dosadašnju evoluciju razvoja poslovanja pretvara u revoluciju. Telekom Srbija nastoji da brže i efikasnije odgovori na konstantne promene i tržišne izazove, dok će bezbednost, pristupačnost i stalna podrška koju pružamo i dalje predstavljati stabilan oslonac za poslovanje naših korisnika.
Kako je primena cloud rešenja uticala na biznis?
Nedavno sam čuo dobro poređenje cloud rešenja sa revolucijom koju su nam doneli Nikola Tesla i naizmenična struja. Mobilnost poslovanja i stalni zahtevi za uštedama u fokusu su poslovnih korisnika. U tom smislu, cloud rešenja se pokazuju kao optimalna, pre svega zato što korisnik sam i veoma lako može da izabere šta i koliko dugo mu je potrebno, a da na kraju plati samo ono što je koristio. Svi poslovni podaci, servisi i aplikacije dostupni su korisniku u svakom trenutku, bez ikakvih dodatnih ulaganja. Upravo zbog svoje jednostavnosti i uštede resursa cloud predstavlja budućnost poslovanja, a Telekom Srbija garantuje bezbednost i dostupnost cloud rešenja i korisničkih podataka hostovanih u našem sofisticiranom Data Centru koji se, što je najvažnije od svega, nalazi u Srbiji.
Kad smo već kod noviteta, šta možemo da očekujemo od MTS-a u narednom periodu?
Telekom Srbija ima najveću i najrasprostranjeniju optičku infrastrukturu u Srbiji. Uveliko implementiramo koncept „Fiber to the Biz“, odnosno „business passed/businness connected“, čime korisnik dobija gratis optičku infrastrukturu i mogućnost realizacije usluga koja se meri u minutima, a sve u cilju fleksibilnijeg poslovanja i poboljšanja korisničkog iskustva. Investiramo, takođe, i u razvoj 4G mobilne mreže putem koje pretraživanje Interneta i preuzimanje sadržaja nudi sasvim novi doživljaj mobilnih komunikacija. Sa dostupnošću ove tehnologije u 13 gradova i mesta imamo najbolju rasprostranjenost mreže u Srbiji, a do kraja godine planiramo da MTS 4G mobilna mreža bude prisutna u svim većim gradovima. Napomenuo bih da poslovni korisnici uskoro mogu da očekuju i vrlo atraktivne bankarske usluge naše MTS banke. Novitet su i dva nova kanala prodaje: web prodaja i telefonska prodaja za poslovne korisnike, koji na ovaj način svoje ideje i poslovanje mogu još brže da pretvore u novu vrednost i konkretan ekonomski poduhvat. Naš BizPaket, namenjen i kreiran za mala i srednja preduzeća, prepoznat je na tržištu jer donosi uštedu i omogućuje fleksibilnost u izboru, garantujući kvalitet.
Kako sarađujete sa controllingom (funkcija za budžet) u Telekom Srbija?
Odličan (5).
Kako zamišljate idealnog controllera?
Kao dobar spoj forme i suštine.
Kakve izveštaje očekujete od controllera?
Kao dobar spoj forme, suštine i dizajna.
Kako bi vas prijatelji opisali u tri reči?
Uvek se trudim da budem pouzdan i iskren prijatelj. Imao sam i tu sreću da u životu upoznam sjajne ljude i sa njima izgradim jaka i odana prijateljstva, pa verujem da biste na ovo pitanje od njih dobili prilično subjektivne odgovore.
Mislite li da posao menja ljude u privatnom smislu? Koliko ste se Vi promenili kao osoba?
Svakako. Poslovno okruženje i vreme koje provodimo na poslu u dobroj meri utiču na naš privatni život, bez obzira na balans koji želimo da postignemo. Taj uticaj može da bude veoma pozitivan, jer nam pomaže da dobre modele primenjujemo i repliciramo u svakodnevnom životu. Tu pre svega mislim na organizovanost, usredsređenost i strpljenje, kao vrednosti koje želimo da imamo i u drugim životnim situacijama, ne samo na poslu. Kada ste otvoreni i spremni da učite iz sasvim različitih životnih situacija, nužno ste spremni i da unosite novine.
Imate veoma uspešnu karijeru. Koliko vremena Vam ostaje za privatan život i porodicu?
Nastojim da sačuvam dovoljno vremena za svoj privatan život. Međutim, kada je najveći deo dana posvećen poslu, onda je jako značajno da vreme sa porodicom bude dobro osmišljeno i provedeno na kvalitetan način. S druge strane, razumevanje i podrška porodice su u tome od presudnog značaja, jer moramo da delujemo timski, kao i na poslu.
Kako provodite slobodno vreme? Imate li neki zanimljiv hobi?
Kao dete sam zavoleo gitaru i tom hobiju se polako vraćam.
Vaša omiljena misao je…?
Onaj koji nikad ne pita, ili zna sve ili ne zna ništa.
Autor teksta je Petar Popović, Izvršni direktor za poslovne korisnike, Telekom Srbija.
Tekst je preuzet iz Controlling magazina 05.
Autor
Petar Popović