ŠTA NE ČINITI DA BISTE OSTAVILI DOBAR PRVI UTISAK
Verovatno ste nebrojeno puta do sada čuli koliko je važno ostaviti dobar prvi utisak. U tim prvim trenucima klijent ili poslodavac odlučuje da li će nastaviti komunikaciju. Internet je prepun saveta šta treba reći i uraditi, ali šta to apsolutno treba izbegavati?
Predstavljanje sebe nepoznatoj osobi je gotovo uvek stresna situacija. Tada često nemate potpunu kontrolu nad gestikulacijom i onim što govorite. A upravo na osnovu vašeg ponašanja u tih nekoliko minuta, potencijalni poslodavac odlučuje da li će vam dati posao, a klijent da li će sarađivati sa vama.
Izdvajam četiri stvari koje u tim prilikama treba da izbegavate, kako bi utisak koji ostavljate bio bolji.
Nemojte se fokusirati samo na sebe
Niko ne voli hvalisavce. Ni u svakodnevnoj komunikaciji, a ni u poslovnom svetu. Zato je jedna od najčešćih grešaka žurba da ispričate sve o sebi. Naravno da želite da se prikažete u dobrom svetlu i pomenete vaše iskustvo, interesovanja i dostignuća. Međutim, to može dovesti do neprijatnih situacija, kada na primer u toj žurbi ne čujete ili momentalno zaboravite ime i prezime sagovornika. Dešava se i da, razmišljajući o pitanjima koja želite da postavite, potpuno previdite da je sagovornik već dao odgovor na njih. Sve ovo ostavlja utisak da ne obraćate pažnju na sagovornika i da samo razmišljate o sebi. Kada nekoga tek upoznajete, nemoguće je predvideti da li će vaša šala izazvati smeh ili negativnu reakciju. To ne znači da ne treba koristiti humor. On može biti odlično sredstvo za ublažavanje napetosti. Ključno je, međutim, koristiti pozitivan humor, a ne negativan. Pozitivan humor:- podiže raspoloženje obe strane
- znači da se smejete zajedno sa nekim, a ne na njihov račun
- stvara ugodnu atmosferu
- približava slušaoca vama i integriše ga sa grupom
- “spušta” drugu osobu
- znači da se smejete na račun drugih
- ponižava i ismeva
- bavi se stereotipima