Sendvič tehnika (pozitivan feedback)
Pohvale ne kvare ljude!
Zamislite život bez povratne informacije... Kao tumaranje u mraku, zar ne?
Izbegavati reči:
Kada na treningu pitamo menadžere koliko često kritikuju i ukazuju na greške obično se javi više od pola učesnika, na pitanje koliko hvale svoje zaposlene obično se javi isto toliko, ali samo zato što smatra da je to poželjan odgovor.
A ako ih pitamo koliko njihovi pretpostavljeni hvale, a koliko ukazuju na greške, obično su pohvale te koje izostanu.
Jedna od neophodnih veština svakog menadžera je i pružanje konstruktivne povratne informacije na rad i ponašanje njegovih zaposlenih . Vrlo slično ulozi roditelja, složićete se.
Evo predloga kako to možete da radite uz pomoć sendvič tehnike:(+) Počnite sa pozitivnim | Ono što mi se dopada (u tvom radu, u tvom tekstu u...) je... |
Veznik | I, sa druge strane, smatram, osećam... |
Izbegavati: A, ALI... | Jer poništavaju prethodno rečeno (-) Ono šta treba unaprediti, Ono o čemu možeš da razmisliš je... |
Ono što je moglo malo bolje/drugačije... | (navesti što konkretniji predlog, poziv na akciju)(+) PozitivnoJa verujem u tebe... Siguran sam da ćeš sledeći put... |
-
Ali... Ne... Ne valja... Nije dobro... Ne znaš... Nisi dobro uradio... Ti si loše... Očajno... Slabo... Loše... Ti ne znaš... Katastrofa... Moj sin bi to bolje uradio...
-
Ako hvalite to možete da činite pred drugima.
-
Ako kritikujete – samo u 4 oka.
-
Imajte pozitivan stav i pozitivan ton
-
Budite realni
-
Ukažite na ponašanje, ne na osobu NE: ti si aljkav i neodgovoran, ti ništa ne znaš DA: ne slažeš dokumentaciju po abecednom redu, na stolu se nalazi dosta papira i sl.
-
Kažite na koji način je to pomoglo Vama i kompaniji
-
Budite iskreni, konkretni i opisni, a ne uopšteni i ocenjivački
-
Izbegavajte "moraš", "treba" i sl.
-
Slušajte šta Vam zaposleni govore!