MOTIVACIJA KROZ PITANJA I ODGOVORE, Monika Pejčić, Direktor sektora za ljudske resurse, DELTA HOLDING
Tekst je preuzet iz HRM magazina broj 3.
Da li je potrebno podsticati ljude da kupuju jagode ukoliko je to njihovo omiljeno voće?
Nije. Isto važi za posao – ako ste zaljubljeni u ono što radite, taj pokretač je jači nego bilo koja spoljašnja motivacija.
Da li ćete biti uspešni u tome što radite?
Ne postoji čovek koji je voleo svoj posao a da nije bio uspešan u tome. Ne mislim na to da je poznat javnosti, već na to da je uspešan. Dakle, nije bitno čime se bavite, već koliko ljubavi ulažete u to. Rezultati nikada ne izostaju.
Kada je kompanija uspešna?
Kada okuplja ljude koji vole svoj posao. Kada prepoznaje kvalitete zaposlenih i postavlja prave ljude na pravo mesto.
Kako prepoznati zaljubljenika u posao?
Pitajte ih već na intervjuu šta je ono što najviše vole da rade. U prvi mah se zbune, ali uvek daju preciznu informaciju kojom u trenutku okarakterišu celu svoju ličnost.
Kako prepoznati budućeg zaljubljenika u neki posao?
Postavite mu prethodno pitanje. Dakle, nije pitanje kako motivisati zaposlenog, već kako prirodno motivisane ljude zadržati u kompaniji i omogućiti im da rastu zajedno s kompanijom. Pokažite im da cenite njihove rezultate rada:

- Pohvalite ih pred kolegama i u direktnom razgovoru – budite izdašni u lepim rečima.
- Uvažite njihovo znanje, oni su uvek eksperti u svom poslu i njihovo mišljenje je dragoceno. Zašto biste sebe lišili dobrog saveta i lepog odnosa uzajamnog uvažavanja?
- Nagradite ih, neka njihov rast prati i njihova plata. Nemojte da štedite na zaljubljenicima u posao. Ne zato što im je novac na prvom mestu, nego zato što im na taj način stavljate do znanja da su vam veoma važni, da cenite rezultate koje postižu i da ne želite da ih izgubite. Uzvratiće vam višestruko.
- Iznenadite ih, pružite im osećaj radosti zbog gesta koji nisu očekivali. Dobitak će biti dvostruk.