Kako motivisati zaposlene?

Da bismo motivisali druge, i sami moramo biti motivisani!
Motivacija je najvažnija tema u savremenom menadžmentu.
Glavni zadatak svakog menadžera je da kontinuirano upoznaje, razvija i motiviše svoje zaposlene.
Ukoliko menadžer poseduje entuzijazam i motivisanost, ta energija se širi i među zaposlene po principu koncentričnih krugova.
Istraživanja o motivaciji ukazuju da:
- Demotivisanost zaposlenih rezultira ukupnom štetom koja iznosi između 292 i 355 mld USD godišnje na globalnom nivou
- Nemotivisani zaposleni primetno više odsustvuju s posla, kao i da su daleko manje lojalni firmi
-
Zaposleni su motivisani kada imaju doživljaj pravedne raspodele nagrada prema uloženom radu
-
Preplaćenost nekih osoba u organizaciji najčešće ne povećava njihovu motivaciju, ali smanjuje motivaciju ostalih zaposlenih
-
Važna je konzistentnost i doslednost u nagrađivanju
-
Novčane nagrade jesu veliki motiv, jer omogućavaju zadovoljenje niza potreba, ali isto tako ljudi su često motivisaniji drugim načinima – priznanjima, pohvalama, dobijanjem većih odgovornosti ili pružanjem mogućnosti da ostvare nešto značajno.
Kako razmišljaju ZAPOSLENI, a kako POSLODAVCI?
Zaposleni ističu da ih motiviše: |
Poslodavci smatraju da zaposlene najviše motiviše: |
|
|
Prekovremeni rad
Najveću grešku koju kompanije mogu da naprave na dugoročnijem planu je da se postave prema prekovremenom radu kao nečemu što je svakodnevno i podrazumevajuće, i insistiranju da se ta forma ispoštuje bez obzira na rezultate zaposlenog.
Uspešne kompanije imaju stav da je radno vreme fleksibilno.
Nagrađujte rezultate, a ne vreme provedeno na poslu!
Ovakvim stavom odgovornost je na pojedincu i na ličnoj organizaciji vremena.
U Japanu čak postoji i reč za umiranje zbog prezaposlenosti i stresa na poslu – karoši. Vlada Japana pokrenula je seriju programa za pomoć zaposlenima jer stopa smrtnosti zbog posla raste. Bilo bi zanimljivo da Japanac dođe u Srbiju
I na kraju, par jednostavnih mudrosti:
- Nekada je najveća motivacija reći samo “Hvala”. S.Sieglar
- Izgradnja novog društva je stvaranje uslova rada i opšte atmosfere u kojoj delotvorni motivi neće biti materijalni dobitak, već psihičko zadovoljstvo. E.Fromm
- Da bi zaista bio motivisan moraš se najpre sporazumeti sa samim sobom. W.Dyer
- Motivacija je skup sastavljen od faktora koji čine dva podskupa. Prvi podskup čine faktori koji uzrokuju nezadovoljstvo, a drugi podskup čine faktori koji uzrokuju zadovoljstvo. Herzberg
- Mislim da postoje samo dva velika motivatora u životu. Jedan je strah, drugi je ljubav. Ako upravljate zastrašivanjem, nećete stvoriti uslove da zaposleni daju svoj maksimum i da iskoriste svoje potencijale. J.Carlzon
- Lepe reči mnogo vrede, a ne koštaju. G.Herbert
- Ljudi teže podnose nejednakost nego neslobodu. A.Tuckwell
- Nema tih ljudi koji nisu sposobni da urade više od onoga što misle da mogu. H.Ford
- Ljudi rade za novac, ali će istrčati jedan dodatni krug samo radi priznanja, pohvale i kritika. S.R.Levine
- Što se nagrađivanje češće primenjuje njegovi efekti su slabiji. Edvard de Bono
- Želite li podstaći ljude na rad, probudite u njima želju za takmičenjem. Ne mislim na okrutno, bezobzirno nadmetanje, nego na čovekovu želju za isticanjem. Sh.Schwab
- Ako želite sagraditi brod nemojte okupljati ljude i naređivati im da nabave drvo, pripreme alat, podele zadatke, već ih učite težnji za beskrajnim morem. Anonimni autor
Autor
Marija Švigir
9 Komentara
Izvrstan članak, ..bravo Marija 😉
Hvala Dario
Interesuje me kako se je doslo do cifre od 292-355 mil USD prouzrokovana demotivisanoscu ?
Neko izracunao ? Voleo bih da vidim izvor.
Do cifre od 292 – 355 mil USD je došla agencija za istraživanja Galup prilikom istraživanja na temu (de)motivacije zaposlenih. U istom istraživanju su istakli i podatak da je 19% zaposlenih koji su učestvovali u anketi izjavilo za sebe da su na poslu „aktivno isključeni“.
Interesantno. Hvala!
Lijepi pozdrav
ISTRAŽIVANJA O MOTIVACIJI UKAZUJU…
KOJA ISTRAŽIVANJA ? iZVOR?
U Srbiji je motivacija stvar ozbiljne strategije posvećenosti i generisanja biznis modela koji treba da ima jasnu vezu sa karijerom zaposlenog…
http://rethinker.posterous.com/posao-iz-snova
[…] http://www.mcb.rs/blog/2012/03/14/kako-motivisati-zaposlene/ […]
Ne dopada mi se jedino što se i ovde na kraju svi stavljaju u isti koš (ako ćemo o zaposlenima), inače odličan tekst. Lično ne padam na tapšanje po ramenu, a takmičarski duh i potrebu za isticanjem uopšte nemam, u poslu me vode drugi motivi (zdrava radna atmosfera, nehisterični robovlasnici koji se ne rasplaču odmah ukoliko ovaj mesec nije ispao onako kako su oni zamislili, nego je majka Srbija i realno stanje u istoj nadvladalo “pozitivne afirmacije”, manje menadžerskog filozofiranja (izgovaranje ogromnog broja fraza da bi se tek nakon 30-ak minuta izgovorio zahtev-obično NLP-ovski pristup zaposlenom za kog se obično misli da je još jedan “nemisleći”) a više konkretnih i povezanih rečenica itd. itd. Vrlo često (sa naglaskom na vrlo) radnike motiviše prosto jednostavnost. A toga je danas jako, jako malo. Uglavnom je previše filozofije i komplikovanja inače veoma jednostavnih stvari.