"Integracija IDEA i Mercator S iz ugla controllera", JOVANA KONDIĆ, DIREKTOR CONTROLLINGA, MERCATOR S
Integracija IDEA i Mercator S iz ugla controllera
[caption id="attachment_12941" align="aligncenter" width="550"] Jovana Kondić, direktor controllinga, Mercator S[/caption]„Želite mnogo, težite smelo i daleko i visoko, jer visoki ciljevi otkrivaju i umnogostručuju snage u nama”, divan je citat Ive Andrića i poruka koju smo uputili svim zaposlenima koji su tog dana, zajedno sa svima nama, krenuli u proces integracije.
Svedoci smo velikih i brzih promena u poslovnom okruženju i jake tržišne utakmice u kojoj svi mi zajedno učestvujemo. Kompanije nastoje da pridobiju što veći broj potrošača i osvoje što veći tržišni udeo. U takvom poslovnom okruženju, to mogu da postignu samo one kompanije koje stalno postavljaju nove standarde, generišu dodatne vrednosti za potrošače, nude cenovno pristupačnije proizvode na tržištu i stalno unapređuju svoje usluge. U takvom okruženju, pre nešto manje od godinu dana započeli smo integraciju dve velike kompanije, IDEA i Mercator-S, koje su, verujući u uspeh ovog procesa, znale da sa više od 9.000 zaposlenih ulaze u, do tada, nepoznatu promenu.
Integracija dve ovako velike kompanije predstavljala je veliku šansu za sve nas. To nije bio jednostavan proces i zahtevao je dobro predviđanje svih mogućih situacija i pronalaženje adekvatnih rešenja za svaku od njih. Najveći izazovi u procesu integracije svakako su bili definisanje jasnog strateškog pristupa, usaglašavanje organizacionih kultura dve kompanije, definisanje jasne poslovne politike i ostvarivanje sinergetskih efekata. Svaki od ovih procesa podjednako je bio važan za uspešan proces integracije.
Ako pogledamo u rečnik pojmova, za reč “integracija” naći ćemo objašnjenje koje kaže da je to “sinergija delova u jednu celinu koja harmonično deluje u postizanju zajedničkih ciljeva”. Ipak, iako postoje brojne definicije, svako od zaposlenih je proces integracije doživeo na svoj način. Na početku, svi smo podjednako osećali strah od toga kako će sam proces povezivanja dve kompanije, dve kulture, izgledati i da li će dati rezultate koji se od nas očekuju.
Upravljanje promenama bilo je posebno važno kada se integracija posmatra iz ugla zaposlenih. Eliminisati strah kod svakog od nas, predstaviti ukupan proces integracije kao priliku da jedni od drugih naučimo nove stvari, da najbolje od sva tri brenda integrišemo u poslovanje novog sistema i da kompletan proces prihvatimo kao sjajnu priliku i izazov koji zaposlenima otvara nova vrata i mogućnosti, da osnažimo novi tim i svakog pojedinaca u njemu kao zajednicu sa usaglašenim vrednostima, ciljevima, misijom, vizijom i zajedničkim osećajem pripadnosti novom poslovnom sistemu – to su bili osnovni ciljevi u tom trenutku. U ovako kompleksnom poslovnom procesu bilo je veoma značajno da ističemo da zaposlene smatramo temeljem našeg uspeha i da smo svesni da vrednosti i principi ponašanja koje kompanija živi direktno utiču na dugoročni rast i razvoj.
Integracija je bila veoma težak i zahtevan proces, ali je upravo na tom putu svako od nas učio. Učio je da bude bolji, otvoreniji i spremniji da sa punim samopouzdanjem prihvati promene koje su pred nama. Uprkos svim poteškoćama kroz koje smo prolazili, hrabro smo donosili odluke, preuzimali odgovornost i želeli da svojim radom, na nov način, kao nova kompanija, ponovo zaslužimo poverenje naših kolega, poslovnih partnera i potrošača. Znali smo da će doći trenutak da svojim integritetom, radeći prave stvari i na pravi način, ostvarimo sve naše ideje i opravdamo snagu naše kompanije.
Osim na poslovne rezultate koje smo ostvarili, naša kompanija je najponosnija na činjenicu da je ovaj proces, uprkos svim izazovima koje je sa sobom nosio, obeležilo nešto što je svima nama i dan danas zajedničko - a to je zajedništvo među kolegama.
Danas, gotovo godinu dana od početka integracije, ponosni smo na sve zaposlene i ono što smo svi mi kao tim uradili u ovom periodu. Hrabro koračamo napred i sada spremno dočekujemo nove izazove koji su pred nama, jer je integracija proces koji je ostao iza nas i koji ćemo pamtiti kao period koji je u svakom smislu obeležio naše karijere.
Autor teksta je Jovana Kondić, direktor controllinga, Mercator S.
Tekst je preuzet iz Controlling magazina 04.