DATA-DRIVEN PUTOVANJE. NA KOJOJ SI TI STANICI? Tijana Drljević, Presales consultant, M&I.
Sveprisutna digitalizacija pretvara svet u podatke, primoravajući kompanije da postaju sve više orijentisane na podatke, više vođene i upravljane podacima, u poslovno inteligentnom kontekstu, više data-driven. Iako su benefiti data-driven organizacije jasni i primamljivi – poboljšana performansa, veća profitabilnost, snažnije inovacije, još uvek postoje tehnološki i poslovni izazovi koje je potrebno prevazići da bi kompanija zaslužila status data-driven.
[caption id="attachment_26769" align="aligncenter" width="960"] Tijana Drljević, Presales consultant, M&I.[/caption]
ŠTA JE DATA-DRIVEN?
Data-driven podrazumeva kulturu i tehnologiju koja omogućava procesiranje i korišćenje podataka u cilju donošenja pravovremenih odluka koje poboljšavaju kvalitet proizvoda i usluga, korisničko iskustvo, operativnu efikasnost i konkurentnost. Biti suštinski data-driven, za kompaniju znači pristupati svakoj odluci na bazi analize relevantnih podataka i dopuštati informacijama i zaključcima izvedenim iz podataka da usmeravaju pravac kompanije. Od svakog zaposlenog se očekuje da redovno prikuplja, analizira i uči iz podataka. Podaci se dele i koriste za planiranje i izveštavanje, uključujući kontinuiran interni monitoring definisanih strateških i poslovnih ciljeva.ZAŠTO DATA-DRIVEN?
Danas se sve pretvara u podatak. Automobili, mobilni uređaji, stalno rastući broj aplikacija, mašina, things- generiše konstantan priliv podataka i transformiše svet oko nas. Intuicija, pretpostavke i lične percepcije više nisu dovoljne da Vas razlikuju od konkurencije. Za istinsku konkurentnu prednost, potrebna je ogromna količina relevantnih podataka i brz i pouzdan proces odlučivanja baziran na snažnoj evidenciji. Odluka koja nije podržana podacima, sumnjiva je odluka. Za korak ispred, neophodan je data-driven gadget. Koristeći data-driven pristup, lako identifikujete trendove koji donose informaciju o efektivnim praksama, pomažu da osvestite kritične tačke i otkrivaju moguće inovacije ili rešenja. Dobra vest jeste ta da tehnologije pametnih analitika danas omogućavaju svakoj kompaniji da postane data-driven.IZAZOVI
Kako bi izazovi na data-driven putovanju bili uspešno prevaziđeni, krucijalno je da ljudi promene svoju svest a organizacija svoje procese.- Nestrukturirani podaci
- Neintegrisani sistemi
- Nizak kvalitet podataka ili nedostupni podaci
- Neusklađenost sa IT-om
ANALITIČKA PLATFORMA
Savremena analitička platforma sa svojim tehnološkim dostignućima predstavlja temelj data-driven kompanije, omogućavajući istoj bolje upravljanje podacima, izvršavanje kompleksnih analiza i vizuelizaciju rezultata na mnogo razumljiviji način. Tri su ključna elementa dobro postavljene analitičke platforme:- Upravljanje podacima
- Analitika
- Vizuelizacija
KAKO DO CILJA?
10 DO’s:
- Uključite podatke i analitiku u vašu suštinsku stratešku viziju. Data-driven kompanije prilagođavaju svoju kulturu podacima i analitici, i menjaju svest svih svojih zaposlenih.
- Birajte alate i tehnologiju na osnovu njihove iskoristivosti i planirane upotrebe podataka. Promenite postojeću tehnologiju i sisteme tako da možete izvući veću vrednost iz podataka i analitike.
- Budite evangelista! Osigurajte da menadžment propoveda upotrebu i uticaj podataka na poslovanje.
- Fokusirajte se na zapošljavanje top talenata. Gradite timove sa profesionalcima za analitiku i širokim poslovnim iskustvom radi bržeg sticanja uvida i donošenja boljih poslovnih odluka.
- Ne skladištite podatke ako za to nema potrebe.Akcentujte deljenje podataka i kolaboraciju korisnika.
- Iskoristite podatke ne samo za poboljšanje ključnih operacija već i za kreiranje novih poslovnih kanala i novih poslovnih modela.
- Koristite podatke za poboljšanje korisničkog iskustva. Korisničko iskustvo je razlika koja pravi razliku! Upoznajte svoje klijente, šta koriste ili ne koriste od vaših proizvoda i usluga, analizirajte i brže reagujte na feedback, prepoznajte želje i potrebe vaših kupaca, budite proaktivni!
- Učinite prikupljanje podataka primarnom aktivnošću na nivou svih odeljenja, ojačajte zaposlene analitikama, merite i nagradite usvajanje.
- Učite i investirajte u Machine Learning.
- Učite i investirajte u Internet of Things.
Tekst je preuzet iz Controlling magazina #14. Ceo magazin možete pročitati na ovom linku.
Još zanimljivih tekstova možete pročitati na ovom linku.