
Menadžeri su ipak samo ljudi. Stalo im je do ispunjavanja svojih ličnih ciljeva, poput maksimizacije prihoda, bržeg napredovanja u karijeri, većeg uticaja na druge ljude. Lični ciljevi mogu da budu deo korporativnih ciljeva, ali se dešava i da imaju totalno drugačiji pravac.
Prilikom ostvarivanja ciljeva, menadžer može praviti greške u radu. Pogrešno interpretirane činjenice ili primena neodgovarajućih zaključaka na osnovu sprovedenih istraživanja, može dovesti do propusta i/ili (ne)materijalnog gubitka kompanije.
Zbog toga je izuzetno važno da se osigura kvalitet u izvršavanju svih poslovnih zadataka. Briga o kvalitetu se tiče svakog od zaposlenih, ali je kontrola kvaliteta upravo jedna od glavnih stavki kod opisa posla controllera.

Uloga controllera je da pomaže menadžeru pri donošenju odluka, kao i da osigura racionalno sprovođenje odluka u kompaniji. Obezbeđivanje racionalnosti može biti:
Reaktivno obezbeđivanje racionalnosti se odnosi na
korektivne akcije kada je nešto loše odrađeno; kao i mogućnost stopiranja projekata čiji tok izvršavanja nije dobro uspostavljen.
Proaktivno je svakako bolji prisut jer polazi od toga da su
relevantne informacije obezbeđene svim zaposlenima u kompaniji, da su
transparentne, da menadžment raspolaže svim detaljima i da svi koriste iste brojeve i pokazatelje.

Dostupnost zajedničkim podacima, kultura koja neguje otvorene diskusije i konstruktivne kritike, stvara okruženje u kojem se svi osećaju dovoljno slobodno da iznose svoja mišljenja, ideje i stavove.
Koja je
uloga controllera u ovakvom okruženju?
Kritičkim razmišljanjem i postavljanjem pitanja koja će obezbediti nove informacije na način koji će dovesti do rešenja problema. Controller može i da pokrene kreativne diskusije, i da odmah zapisuje novonastale ideje kako bi bile dostupne svima i kako se ne bi koristili stari načini rešavanja problema. Važno je da se svačije mišljenje čuje i uzme u obzir, a da se najbolja implementiraju.
Izvor:
WHU - Otto Beisheim School of Management