Trikovi u Excelu 9. deo: Print Titles ili kako da se prvi red ponavlja na svakom listu

Šta je Print Titles opcija?
Ukoliko te zanima Excel, pogledaj i sledeće tekstove. Dovoljno je da klikneš na link:
Trikovi u Excelu 3. deo (shortcuts 1/3)
Trikovi u Excelu 4. deo (Custom Sort)
Trikovi u Excelu 6. deo (Custom View)
Trikovi u Excelu 7. dio: Sekundarna osa, ili kako prikazati podatke u dvije skale na chartu
Trikovi u Excelu 8. deo (shortcuts u Excelu 3/3)
Trikovi u Excelu 9. deo: Print Titles ili kako da se prvi red ponavlja na svakom listu u Excelu
Trikovi u Excelu 10. deo: Sparklines ili grafikon unutar jedne ćelije
Za ovaj put pripremili smo nešto jednostavno, ali ništa manje korisno: Print Titles.
Za početak, zamislite tabelu sa petnaestak stubaca, popunjenu brojkama. Zamislili ste takvu tabelu na papiru? Lijepo. A sada, zamislite da ta tabela ima nekoliko stotina ili, nedajbože, hiljada redova… Zamislili ste? Dobro, a sada, kako takva tabela izgleda na papiru?
Izgleda lijepo, zar ne? Sada uzmite, recimo, dvanaesti list i pogledajte deveti stubac. Znate li o kojem podatku je riječ? Naravno da ne znate jer su imena stubaca prikazana samo na prvom listu a na ostalim ne.
To je problem kad odštampate veliku tabelu na više listova: imena stubaca su prikazana samo na prvom listu. Kako se ljudi dovijaju u ovakvim situacijama? Stavljaju papire “pod konac”, lijepe, kopiraju i šta sve ne. Užas!
Srećom, u Excelu postoji opcija za prikaz imena kolona na svakom listu: zove se “Print Titles”. Prosto k’o pasulj: Page Layout, Print Titles, Odaberete red ili više njih za koje želite da se ponavljaju na vrhu tabele na svakom listu i to je to.
Evo i kako:
Na meniju “Page Layout” odaberite “Print Titles”.
**** Ako koristite Excel 2003, idete na opciju “File” pa onda “Page Setup”. ****
Odaberite “Sheet”.
Kliknite na “Rows to repeat on top” (redovi koji će se ponavljati na vrhu). Sada kliknite na red (ili više njih) za koji želite da se ponavlja na svakom listu.
Kliknite na “OK”.
Usput, možete selektovati i stupce za koje želite da se uvijek prikazuju sa lijeve strane (“Columns to repeat at left”). Ovo je korisno ukoliko je tabela jako široka, tako da se na jednom listu ne mogu prikazati svi stupci. U takvim situacijama korisno je uvijek vidjeti krajnji lijevi stubac.
Na ovom linku je interaktivni multimedijalni prikaz podešavanja ove opcije. Svi komentari su dobrodošli.
Ukoliko te zanima Excel, pogledaj i sledeće tekstove. Dovoljno je da klikneš na link:
Trikovi u Excelu 3. deo (shortcuts 1/3)
Trikovi u Excelu 4. deo (Custom Sort)
Trikovi u Excelu 6. deo (Custom View)
Trikovi u Excelu 7. dio: Sekundarna osa, ili kako prikazati podatke u dvije skale na chartu
Trikovi u Excelu 8. deo (shortcuts u Excelu 3/3)
Trikovi u Excelu 9. deo: Print Titles ili kako da se prvi red ponavlja na svakom listu u Excelu
Trikovi u Excelu 10. deo: Sparklines ili grafikon unutar jedne ćelije
Autor
Almir A. Budalica
Microsoft Certified Trainer
http://www.excelbezbola.com
+38761509288 (Viber, WhatsApp)
49 Komentara
Diplomirao sam u Bgd-u 1965. Znaci pripadam staroj generaciji koja nije mnogo verzirana u racunare. Zato su ovakvi “trikovi” dobro dosli.
Hvala.
M.Radan
Hvala na odličnom savetu. Nadam se da će mi koristiti. Pozdrav,
Bojane, link “Na ovom linku… nije dostupan. Nesto nije u redu pa Vas molim da to ispravite ako je moguce.
Pozdrav
Moja greška, izvinjavam se. Sada je link u redu. Pozdrav
Odlicni saveti.
Svi saveti i trikovi su odlični. Zamolio bih za pomoć oko obelezavanja bojom određenih ćelija. Npr, ako je u ćeliji vrednost manja od 90 treba biti žuta, a ako je manja od 30 treba biti crvena. Da li može u jednoj ćeliji da se zadaju vrednosti da u zavisnosti da li je manje od 90 ili od 30 menja boju, zuta ili crvena? Hvala Nadam se da sam bio razumljiv???
Milovane,
koristi Conditional Formatting.
U 2003 imaš 3 moguća uslova, u 2007/2010 neograničeno .
manja = less then <
između = between < >
Hvala, u međuvremenu sam se snašao i baš to uradio. Koristim 2010 i stvarno ima bezbroj mogućnosti.
Imam jedan problem i molbu… Potrebna mi je pomoć… Imam tabelu u excelu koja se sastoji od 45 kolona i 120 redova. U ćelije su uneti bar kodovi (numeric) od po 10 cifara. Potrebno mi je da imam sledeće podatke: broj popunjenih ćelija po koloni (rešio sam), pronaći uneti bar kod poredjenjem unosa u posebnu ćeliju (rešio sam preko COUNTIF). Potrebno mi je da kod unosa bar koda u posebnu ćeliju, ukoliko je broj već unet, podatak dobijam preko COUNTIF, da se ćelija ukojoj je upisan broj locira i da je mogu osenčiti bojom.
Pozdrav,
Probaj sa kondicionalnim formatiranjem kolone u kojoj se nalaze bar kodovi na sljedeći način: ukoliko je vrijednost u koloni jednaka posebnoj ćeliji koju koristiš za provjeru, neka se ta ćelija osjenči. Tako ćeš svaki put dobiti osjenčen barkod kada uneseš isti kod u kontrolnu ćeliju.
Hvala, pokušaću pa kako god bude, javljam se
Uspeo sam i delimično sam zadovoljan, hvala
Potrebno je da fajl, koji štampam kao periodičan izveštaj, svaki put štampam sa naslovnim redovima na svakoj strani, ali neki put ot zaboravim da podesim pre štampe. Može li da se ‘zapamti’ ovo podešavanje, jer nikad mi nije potrebna štampa bez naslovnih redova? Molim Vas za save i zahvaljujem na odgovoru i odličnim tekstovima na temu Excela.
Bojim se da ne znam za takvu opciju. Možda Bojan ima ideju?
Znam, ali neću da ti kažem
Postoji jedan trik oko KOPIRANJA FORMATA PAGE (HEADER, FUTER….) SA JEDNOG SHEETA NA DRUGI.
Kako da to napraviš?
1. Napravi jedan sheet koji ti je osnovni (template). Tu definiši šta želiš od futera, headera i slično.
2. Obeleži taj sheet.
3. Obeleži sve ostale sheetove (držiš shift).
4. Idi na Page Layout.
5. Idi na Page Setup.
6. Klikni na OK.
Format prvog sheeta (heder, futer…) je KOPIRAN na sve ostale sheetove
Nadam se da sam pogodio odgovor na pitanje
Sad bih sam sebe ošamario. Naravno da se ovo podešavanje zapamti! Podesi redove koji će se ponavljati (za svaki sheet) i sačuvaj fajl. Kada ga idući put otvoriš, na svakom listu će se štampati definisani redovi. Potrebno je jednom podesiti redove na svakom sheetu.
E, sad… Ukoliko su to isti redovi na svim sheetovima (npr. prva tri reda), onda koristi Bojanovu sugestiju: selektuj sve sheetove i na jednom podesi redove koji će se ponavljati. Ukoliko su različiti redovi na različitim sheetovima, onda ih moraš podesiti ručno na svakom sheetu, ali i to je samo jednom.
pjlus (šamar)
Pravio sam neku tabelu, uložio dosta truda, zaključao i sad…
Čini mi se da sam zaboravio šifru, dali sam uzalud bacio vreme na izradi tabele?
Hvala
Danilo,
Excel nema ugradjenu opciju za slucajeve zaboravljene sifre. Ima dosta alata na internetu za otkljucavanje takvih fajlova. Ukoliko ti nije problem, posalji mi fajl pa cu ti ga otkljucati.
Hvala ti puno, setio sam se šifre
Da li znate koja funkcija Excell-a je namenjena za izračunavanje diskontovanog novčanog toka? To je u “Formulas”, “Financial” ali ne mogu da nađem konkretnu funkciju.
Praktično, 10.000 Evra će za 10 godina (a svake godine postoji neka inflacija i u evrima) vredeti kao danas 9.000 i nešto Evra. Koliko tačno? Mislim da je to pitanje više za finansijere nego za trikove iz Excell-a ali ipak… Izvinite na muci…
Željko,
Koristi obično diskontovanje, sa STEPENOVANJEM. Npr, ako je diskont = 15%, i imaš 3 godinu, onda je diskontni faktor jednak “1,15 na treći stepen”. To se u Excelu piše kao “1,15 ^ 3″. Znak “^” se koristi za stepenovanje.
Odgovor za tvoje pitanje (10.000€, 10 godina, neka je diskont = 15%) = 10.000 * (1 / 1,15 ^ 10) = 10.000 * 0,24 = 2.400€. I nije baš nešto
Pozdrav od Excel-finansijerea
Opet ja: Funkcija se zove Net Present Value (NPV).
Kao obavezne argumente koristi diskontnu stopu (recimo, 15%) i inicijalni trošak (npr. -10.000).
Kako radi: =NPV(15%;-10.000). Rezultat je: 8.695,65. Dakle, tvoja investicija će pri stopi od 15 % vrijediti 8.695,65 nakon jedne godine. Za drugu godinu koristi istu formulu, samo ne uzimaj 10.000 već vrijednost dobijenu nakon prve godine. Za treću uzimaj vrijednost dobijenu nakon druge godine itd. Na kraju ćeš doći na Bojanov rezultat, tačnije: 2.471,85.
Neobavezno, možeš dodati i kasnije dobitke (pozitivne cifre), ili gubitke (negativne cifre). Ukoliko imaš projekciju budućeg novčanog toka, ova funkcija se koristi za tzv. cost/income analizu ili studije izvodljivost tj. isplativosti.
Bitno u vezi ovih kasnijih iznosa je da moraju biti u jednakim vremenskim razmacima (godinama, mjesecima i sl.). Ukoliko su u različitim intervalima, koristi funkciju XNPV.
Na osnovu ove formule se računa i interna stopa povrata (funkcija IRR)
Pozdrav,
e, hajde da ja dodam još jednu funkciju: MIRR. To je modifikovani IRR, koji radi sa nejedankim intervalima. Npr, intervali su: 1/1, 30/6, 30/9, 1/4, itd…
može jedno pitanje , dali možemo u istoj knjizi excel koja ima više listova s istim pivoticama odjednom zadati filtere na svim listovima.
hvala
Josipa,
Koliko ja znam, u običnoj pivot tabeli ne možemo.
PowerPivot za Excel 2010 i 2013 ima mogućnost da se pomoću opcije “slicers” istovremeno zadaju filteri za više pivot tabela, ali samo onih dobijenih pomoću PowerPivota.
Moguće je da je opcija dostupna i ukoliko su pivotice na različitim listovima, ali nisam probao. Ako imaš Excel 2010 ili 2013, možemo probati.
Može, koristi slajsere (“Slicers”) tako da u vezama slajsera uključiš sve pivotice.
u pitanju br.12 mislim na odabir mjeseci u tabelama.
pretražila sam ali nisam pronašla tu opciju ,:( .
pokušati ću još jednom s powerpivotom , javim rezultate.
Josipa,
Kada imaš jednu pivoticu sa slicerima, klikni bilo gdje unutar druge pivotice i na meniju “PivotTable “=>”Tools”=>”Options”, klikni na “Insert Slicer”. Odaberi “Slicer Connections”, uključi kvačice na slicers koje želiš da apliciraš i na novoj tabeli i potvrdi na OK.
Poštovani,
da li postoji komanda koja bi kopirala podatke iz tabele (30*30) u red (900 karaktera)
Darko, koristi komandu TRANSPOSE na sljedeći način: odaberi u redu 30 ćelija i ukucaj =TRANSPOSE(A1:A30), pritisni kombinaciju tipki CTRL+SHIFT+ENTER umjesto tipke ENTER. Tako ćeš dobiti kolonu A pretvorenu u red. Tako dobijene ćelije kopiraj u prvih 30 desnih slobodnih ćelija i u njima promjeni oznaku kolone A u kolonu B. Tako ponovi za sve kolone. Usput, ne preporučujem takvu organizaciju podataka u tabeli, bolja je u kolonama.
Pozdrav,
koristit će mi u poslu. Međutim ja imam jedan problem, radim u osiguranju i pokušavam sebi ubrzati posao kad računam premije životnog osiguranja. Trebam da iskobinujem nekoliko rofmula ali ne znam kao da to napravim. ovako otprilike treba izgledati osigurana suma treba da mi bude rezultat množenja “željenog iznosa premije” sa jednom tablicom koju ne znam gdje učitati. Unaprijed hvala.
super ti je ovo što si pisao do sad, sve sam kopirala sebi na računar
Pozdrav,
Bojim se da nisam baš shvatio šta želiš da postigneš. Najbolje je da pošalješ fajl na: almir.budalica@gmail.com
Kako da izdvojim brojeve, recimo, A1 do A5 iz desetak sheetova u novi sheet, u jedan red ili jednu kolonu?
Svaka čast! Ovo je od velike pomoći 😀
Da ne znaš možda da li mogu ako je npr u koloni c umnožak kolona a i b
da li može onda u svakom šitu u tom excelu da u koloni c bude umnožak a i b
tj. da bez obzira koliko šitova imam, uvijek mi u koloni c stoji ista formula, a da ne moram ja da je kucam pojedinačno?
Unaprijed hvala
Pozdrav, imenjakinjo,
Moze. Na prvom listu u koloni C upises formulu, dakle u cijeloj koloni, ne samo u prvoj celiji. Oznacis cijelu kolonu i kliknes copy. Odes na sljedeci radni list i onda kliknes dole na jezicke da oznacis sve radne listove, onda oznacis cijelu kolonu C i kliknes paste.
Pozdrav. imam problem koji ne znam kako i da l uopste moze da se resi. U jednom listu imam spisak od preko 200 artikla, zelela bih da u istom fajlu za svaki artikal napravim i poseban radni list, sa nazivom koji je na spisku u prvom listu. Da li moze u ekselu da se zada da od spiska napravi listove sa imenom iz spiska, a da to ne radim rucno. Hvala puno … inace vi ste ovde svi genijalci i svasta sam od vas naucila HVALA
Vesna, može, samo se mora raditi kroz makro. Pošalji mi spisak na e-mail: almir@excelbezbola.com pa ću ti napraviti.
@Vesna, nisi poslala još ništa?.
Imam exel tabelu od 15 kolona. Sta trebam uraditi da posle unosa podataka na prvoj i drugoj koloni mogu skociti odmah na petu ili zadnju kolonu?
Odnosno da prilikom unosa vidim prvu, drugu, petu i zadnju kolonu,//jednu do druge// da se sve ostale kolone ne menjaju, da se tabele u osnovi ne menja //osim navedenih kolona// a da na navedenim mogu unositi podatke u jednom redu,…onda idem na sledeci red itd., itd.
Imam exel 2010 i kod kolega exel 2003.
hvala i srdacan pozdrav
@Ksenija: zaštiti radni list tako da odabereš ćelije koje želiš mjenjati, desni klik, format cells, protection: isključi “Locked”. Zatim rakartici Review odabreri Protect Sheet i isključi Select Locked Cells a uključi Select Unlocked Cells.
Pravim proste tabele u excellu 2007 i neka polja bojim raznim bojama
kada zatvorim file i ponovo otvorim neke boje nestanu
a neke predju u duge boje npr zelena u zutu
koji je razlog za to
pozdrav
@Saša, nisam siguran, ali moguće je da je problem u graičkoj kartici kompjutera. Probaj isto uraditi na drugom kompjuteru. Ukoliko se problem nastavi, pošalji mi fajl da pogledam.
Poštovani,
da li je moguće podesiti opciju PRINT TITLES tako da mi se zaglavlje tabele pojavljuje na svakoj strani sem na zadnjoj?
@Mira, moguće je jedino kroz makro komandu, ali mislim da ti je jednostavnije da odštampaš sve osim posljednje stranice a zatim iskljjučiš opciju Print Titles i odštampaš posljednju stranicu.
šta treba uraditi da bi u svakom šitu rapored i veličina kolona bio isti
Hvala
Branko, odaberi sve sheetove (desni klik na ime sheeta pa Select All). Napravi izmjene na aktivnom sheetu i sve će se reflektovati i na ostale. Na kraju razgrupiši sheetove (desni klik na ime sheeta pa Ungroup Sheets).