KO OPSTAJE NA TRŽIŠTU: NAJBOLJI ILI NAJJAČI? – Kaizen

TPM … Doktor za Vašu proizvodnju!
Opšte je poznato da na tržištu opstaju samo oni koji poseduju sposobnost stalnog i brzog prilagođavanja uslovima, koji se, ukratko rečeno, stalno menjaju. Na tržištu opstaju samo najbolji, a ne najjači.
Izuzetno su porasli učinci i pokretljivost preduzeća, bolnica, javnih uprava, svih onih koji okružuju kupca, od kojih se očekuje izuzetan kvalitet, kako bi se ispunile njihove želje i više nego što on očekuje, a plaća samo cene koje su povoljnije od konkurentskih.
Većina proizvodnih pogona, zdravstvenih ustanova i javnih uprava se karakterišu visokim stepenom automatizacije. Sama proizvodna postrojenja i oprema, odnosno načini njihovog korišćenja, odlučujuće utiču na proizvodne troškove, kvalitet procesa i kvalitet proizvoda.
Ukupno produktivno održavanje (TPM) je filozofija održavanja koja zahteva učešće ukupne radne snage. Tu se uključuje sposobnost svih zaposlenih i fokusira se na poboljšanje ukupne efikasnosti objekata eliminacijom gubitaka vremena i resursa. Tipično, ukupno produktivno održavanje je koncept koji se najlakše primenjuje u proizvodnom pogonu. Ciljevi su fokusirani na:
- Izbegavanje kvarova
- Izbegavanje prekida i zastoja
- Izbegavanje oštećenja
- Izbegavanje nezgoda
Sam pristup je razvijen 1960-e godine I sastoji se od 5S alata kao temelja I 8 dodatnih stubova.
Stubovi su definisani kao:
KK – Kobetsu Kaizen (Fokusirana Poboljšanja)
JH – Jishu Hozen (Autonomno Održavanje)
PM – Planirano održavanje
QM – Kvalitet Održavanja
SHE – Bezbednost, zdravlje i životna sredina
DM – Menadžment za razvoj (Inicijalno odrzavanje tokova / kontrola)
OTPM – Office TPM (TPM u administraciji)
E & T – Obrazovanje i obuka
Ukupno produktivno održavanje (TPM) je program za održavanje koji uključuje novodefinisani koncept za održavanje postrojenja i opreme. Cilj TPM programa je da se značajno poveća proizvodnja dok, istovremeno, povećavaju moral zaposlenih kao i samo zadovoljstvo poslom.
TPM dovodi održavanje u fokus kao neophodan i vitalno važan deo posla. To se više ne smatra neprofitnom aktivnošću. Vreme zastoja za održavanje je planirano kao deo dana za proizvodnju i, u nekim slučajevima, kao sastavni deo proizvodnog procesa. Cilj je da se održi hitno i neplanirano održavanje na minimumu.
Vizija – Uključivanje operatera u održavanje sopstvene opreme, naglašava proaktivno i preventivno održavanje koje će položiti temelje za poboljšanje proizvodnje (manje kvarova, zaustavljanja i defekata).
U slučaju da želite da proširite Vaše znanje o ovoj temi posetite sajt www.rs.kaizen.com gde možete videti primere uspešne primene Kaizen alata. U odeljku „Izdavaštvo“ postoji spisak knjiga u kojima je predstavljeno dugogodišnje iskustvo različitih autora iz oblasti Kaizena. Uskoro će u izadavaštvu Kaizen Instituta Srbija biti objavljeni prevodi knjiga „Kaizen: ključ japanskog konkurentskog uspeha“ i „Gemba Kaizen“ autora Masaaki Imai-a, najvećeg gurua i pionira Kaizena.
敬具
Autor
Denis Trbović
1 Komentar
Zanimljivo štivo i vrlo korisno!! Jedino bih mozda umesto termina kvar napisao otkaz, mada zna se šta se u praksi više koristi.