Sve manji uticaj kompanije Apple
Apple je sinonim za kreiranje i održavanje disruptivnih inovacija. Godine 2007. kada je lansiran “ajfon“, Apple je preuzeo funkcije dostupne na nekoliko drugih mobilnih uređaja i stavio ih na raspolaganje milionima potrošača. Naredne “ajfon” generacije su proširile i obogatile sve funkcije.
d
d
Razmotrimo zdravstvene aplikacije iz prodavnice “App store“. One vam omogućavaju da pratite svoje zdravlje na način koji bi inače bio preskup ili bi oduzimao previše vremena – što predstavlja funkcionalnost koja ih čini veoma dragocenim. Takav upliv u jednu drugu industriju u ovom slučaju industriju zdravstvene zaštite – naziva se disruptivna inovacija.
Apple je predvodio disruptivne inovacije i u mnogim drugim granama industrije, a poruka za potrošače je bila snažna: kupite najnoviji “ajfon” jer će se svaka verzija isplatiti – uštedećete novac i vreme u više oblasti svog života.
d
d
Nakon smrti Stiva Džobsa izašao je “ajfon 6″ – inovacija za Apple, ali ne ona dobra. Veličina ekrana telefona je predstavljala osnovnu razliku ovog modela u odnosu na “ajfon 5″‘ a to je karakteristika koju drugi konkurenti već nude. Ona sa sobom ne nosi ništa što bi omogućilo disruptivnu inovaciju u drugim industrijskim granama.
Veći ekran telefona je karakteristika za koju potrošači smatraju da nosi veću vrednost, ali je mnogo jeftinija za Apple u pogledu proizvodnje i lansiranja, što govori u prilog rekordnoj zaradi koju je Apple ostvario.
Međutim, dugoročno gledano, slika nije tako ružičasta. Na tržištu proizvoda niže klase Apple ima sve brojniju konkurenciju u kompanijama “Samsung“, “Ksjaomi” i u mnogim drugim proizvođačima pametnih telefona.
f
f
Silazak kompanije Apple sa vodeće pozicije u industriji ne ide u prilog budućnosti “ajfona”. U ovakvim situacijama aktuelna vodeća kompanija skoro nikada ne doživi uspeh – jedan od prvih znakova za zabrinutost je nemogućnost da se definiše konkurentno okruženje. Izvršni direktor kompanije Apple, Tim Kuk, nedavno je izjavio:
“Gde god da se osvrnemo, suočavamo se sa ekstremnim uslovima koji se ne mogu porediti ni sa čim što smo ranije iskusili.”
To što je kompanija Apple prestala da se probija svojim modelima “ajfona” u druge industrije ne znači da više nema industrijskih grana koje bi mogle da se suoče sa disruptivnom inovacijom. Verujem da pametni telefoni još uvek imaju dovoljno prostora za disruptivne inovacije u korist njihovih korisnika – što je upravo razlog zbog kojeg bih voleo da se vrati stari Apple.
Izvor: Nacionalna Poslovna Revija (članak iz novina)
Autor
Gost
2 Komentara
Strasno – autor koji ne zna da sastavi ni jedan pristojan tekst je našao da kritikuje kompaniju koja ostvaruje preko 90% profita cele industrije i to na sajtu koji bi valjda trebao da ima neke veze sa finansijama.
Ivane,
tekst je prenesen iz novina – i to je jasno napisano na kraju teksta. Dakle, ja nisam autor teksta.
Žao mi je što ti se ne sviđaju moji tekstovi – no ne mogu svakog da zadovoljim sa svojim stručnim znanjem Napisao sam 2 knjige, izdao 8 brojeva Controlling magazina i napisao 30-ak tekstova; no, mislim da još uvek ništa ne znam.
Ja te pozivam da ti lično napišeš stručan tekst, iz finansija ili oblasti za koju si stručan. Ja ću ga sa zadovolljstvom objaviti na ovom Blogu, Controlling magazinu ili ću ga citirati u mojoj trećoj knjizi. Verujem da možeš podeliti svoje znanje sa drugima.
Lep pozdrav,
Bojan