- Finansijski Snowboard - http://www.mcb.rs/blog -

ŠTA JE GMROS I KAKO SE ON RAČUNA? (www.mcb.rs/free)

GMROS je ključan KPI za maloprodaju. GMROS se dobija kao odnos Gross margine i m2, odnosno Contribution 1/m2.

Maloprodaja je težak biznis gde su u igri velike brojke. Jedna moja prijateljica voli da kaže Retailing is detailing. Evo primera iz jednog domaćeg maloprodajnog lanca hrane:

Pored toga, postoji izrazit problem („izazov“) koordinacije nabavke i prodaje:

U takvoj situaciji, category manager i poslovođa moraju da izrazito precizno biraju robu i da ne dozvole grešku kod izbora asortimana robe tj. miksa proizvoda. Ključan KPI u maloprodaji je GMROS i on se dobija po formuli:

GMROS Gross Margin Return On Space

Ova formula je ista kao i formula za određivanje miksa proizvoda kod contribution 1:

GMROS Gross Margin Return On Space 2

To znači da poslovođa forsira i prodaje robu koja ima najviši GMROS. GMROS se može dalje deliti na niže KPI:

Ako bi poslovođa imao tabelu sa sledećih pet SKU, onda bi on najviše forsirao SKU 3 koji ima GMROS od 16 EUR/m2.

GMROS Gross Margin Return On Space 4

GMROS i GMROI su parametri za optimizaciju asortimana robe, tj. za rad Category menadžera i poslovođe. Sledeću matricu Category menadžer i poslovođa mogu da koriste u strateškom/operativnom radu:

Ovaj tekst je preuzet sa linka www.mcb.rs/free. Kompletan tekst u štampanom obliku možeš pronaći u knjizi “Biblija controllinga”, Bojana Šćepanovića koju možeš kupiti klikom OVDE.