Sređivanje prodavnice-da li ste spremni za novogodišnje praznike?

Sređivanje prodavnice-da li ste spremni za novogodišnje praznike?

SREĐIVANJE PRODAVNICE-DA LI STE SPREMNI ZA NOVOGODIŠNJE PRAZNIKE?

 

Bliži nam se jedna od najvažnijih sezona u godini: Nova godina.

 

Da li ste pripremili u prodavnici sve što je potrebno za ovaj period?

 

U jednom od prethodnih brojeva smo govorili o ulozi kategorija u asortimanu. Pominjali smo četiri osnovne kategorije: ciljnu kategoriju proizvoda, preferiranu, pogodnu i sezonsku. Tada smo pojasnili značaj svake od ovih kategorija i njenu ulogu u krajnjoj računici, profitu. Sezonska kategorija proizvoda u trgovinskoj radnji utiče na profit i promet (frekvenciju) kupaca. U ovoj kategoriji, posebno kada se radi o asortimanu vezanom za novogodišnje praznike, nalazi se mnogo artikala koji imaju impulsni karakter i koje treba izložiti na adekvatnim mestima.

 

Šta ne smete zaboraviti

Kako ne biste zaboravili neku bitnu komponentu novogodišnjih potreba za vašu radnju trebalo bi povesti računa o sledećih 5 stavki: strategija za novogodišnje praznike i izbor asortimana, cene novogodišnjeg asortimana, promocije (akcije) i mesto izlaganja novogodišnjeg asortimana u trgovini. Uz sve ovo je obavezno dodati i važnost ‘oblačenja’ vaše trgovine u novogodišnje ruho, odnosno ukrašavanja.

 

Deda Mrazovu kapu na glavu!

Prema nekim istraživanjima koja su rađena 2006. godine u malim trgovinskim radnjama u Bugarskoj i Rumuniji, 70% ispitanika (krajnjih kupaca) je izjavilo da ih je novogodišnja dekoracija podstakla (ili podsetila) da kupe neki od novogodišnjih artikala. Nakon tog prvog eksperimenta, zamolili su prodavačicu u radnji da nosi novogodišnju crveno-belu kapu. Kada su nakon toga intervjuisali kupce, 85% je izjavilo da ih je novogodišnja kapa podsetila da kupe neki od novogodišnjih proizvoda. Dakle: ukrasite vašu radnju i Deda Mrazovu kapu na glavu!

 

MCB Blog - Trgovacki marketing

 

Dekoracija ne treba da ometa kupca

Ono što se obavezno mora naći kao dekoracija vaše radnje su novogodišnje svećice, girlande i ukrasi. Poželjno bi bilo da vaša radnja bude ukrašena i spolja i unutra. Spolja bi trebalo da postavite neke svetlosne ukrase, kao na primer svećice, a unutra girlande i ukrase. Vodite računa da ukrašavanje vaše radnje mora da omogući kupcima lako rukovanje robom. Znači, dekorisanje radnje ne bi trebalo da ometa kupca u kupovini I da ga onemogućava da uzme neki proizvod sa police. Smisao ukrašavanja je da enterijerom vaše prodavnice probudite potrošački mentalitet vaših kupaca koji je prisutan uoči ovakvih praznika. Takođe, ukrašavanjem i dobrim izlaganjem robe usmeravate pažnju kupaca na impulsne artikle koji vama donose dobar profit.

 

MCB Blog - Trgovacki marketing2

IIi sve ili ništa

Jedan od saveta za ukrašavanje bi bio da koristite obode polica za girlande i ukrase, štok vrata, okvir prozora itd. Nikako nemojte ‘siromašno’ okititi vašu prodavnicu. Ovde važi pravilo da ako ćete postaviti samo jednu girlandu i nekoliko ukrasa, onda je bolje da ništa ni ne postavljate. Ukrašavanjem pokazujemo bogatstvo novogodišnjih praznika i kupac treba da ima osećaj punoće i raskoši kada kroči u vašu trgovinu.

 

Šta uvrstiti u novogodišnju ponudu

Ne treba posebno isticati kako novogodišnji i Božićni artikli mogu da vam donesu dobar profit, te je potrebno detaljno razmisliti o tome koje artikle treba da imate u svojoj ponudi. S obzirom na to da se male trgovinske radnje bore sa nedostatkom prostora i velikim brojem artikala, ovde je važno istaci koliko je neophodna optimizacija asortimana upravo za ovakve momente kada je potrebno dodatno uvrstiti u ponudu male trgovinske radnje minimalno 20 novih artikala i istaći ih na vidnim mestima.

 

Savet bi bio da krenete od svake kategorije namirnica i da razmislite šta je to što bi trebalo da ponudite svojim kupcima. Ovde novogodišnje i božićne artikle delimo na dve grupe: one koji se prodaju samo za novogodišnje praznike i one koji se prodaju tokom cele godine. Na primer, prašak za pecivo, vanilin šećer, kvasac, povrće za rusku salatu, suvo voće i slični proizvodi se prodaju tokom cele godine, ali teško da možemo zamisliti ijedno domaćinstvo koje neće ove proizvode kupiti uoči predstojećih praznika. Drugi deo artikala ili druga vrsta artikala koja vam je potrebna su oni usko vezani za novogodišnje i božićne praznike, kao što su na primer čokoladni Deda Mrazovi, novogodišnje girlande i dekoracija i slično. Takođe, imajte na umu da jedan deo asortimana može zatrebati vašim kupcima za ispunjenje “hitnih” potreba: ženske najlon čarape, šampanjac, piće za poklon i slično.

 

 Cenovno pozicioniranje

Što se tiče cenovnog pozicioniranja novogodišnjih artikala savet bi bio da nikako ne budete skuplji od konkurencije. Vodite računa o reklamama i proizvodima koji se nalaze na reklamama, jer one formiraju mišljenje mnogih potrošača šta je skupo, a šta je jeftino. Većina potrošača će zapamtiti cene nekih artikala, posebno onih koji će se u ovom periodu non-stop reklamirati i ne bi bilo dobro da vašu prodavnicu ocene kao ‘skupu’ samo zato što ste skuplji za tih nekoliko artikala koji kreiraju cenovnu percepciju potrošača.

 

Neka zaposleni podstaknu impulsivnu kupovinu

Vrlo često smo govorili o tome koliko je izlaganje robe važan činilac u trgovini i koliko o tome treba voditi računa. Novogodišnji asortiman slobodno možete izložiti i na ulazu u prodavnicu, ukoliko vam to dozvoljavaju vremenski uslovi ili i sam objekat u kome se nalazi radnja (postojanje eventualne nadstrešnice, uvučen deo itd). U samoj prodavnici novogodišnje artikle obavezno izložite na najfrekventnijim mestima, pored kase i na svim onim lokacijama gde će ih kupci sigurno videti. Želimo da podstaknemo impulsivnu kupovinu i samim tim nam trebaju najbolje lokacije u radnji. Na primer: Čokoladne Deda Mrazove obavezno izložite uz kasu, zatim nabavite konfete i izložite ih pored kase, zatim kažite kasirki da svakom kupcu skrene pažnju da ste dobili vrlo jeftine konfete i videćete koliko je jednostavno podstaći impulsnu kupovinu kod većine kupaca. Vaši zaposleni mogu mnogo da vam pomognu u prodaji jednostavnim preporučivanjem proizvoda ili podsećanjem kupaca šta sve imate u asortimanu. Možete otići i korak dalje i u dogovoru sa nekom pekarom ponuditi kupcima poručivanje božićnog kolača ili slično.

 

Želim vam dobru prodaju u predstojećoj novogodišnjoj sezoni! Takođe, želim vam puno zdravlja, sreće i profesionalnih uspeha u novoj 2013. godini. Od srca vam želim da unapredite vaše poslovanje I da se izborite za opstanak malih trgovina koje su bitan činilac naše privrede. Nadam se da ćete i u 2013. godini pronaći korisne savete na ovim stranicama.

 

Autor teksta je Biljana Mašić, rukovodilac za odnose sa trgovinama METRO C&C.

Tekst je preuzet iz časopisa Progressive, uz odobrenje časopisa i Autora.

Autor

Biljana  Masić

Head of Sales force and Delivery

Metro Cash&Carry doo Serbia


Napiši komentar

Newsletter pretplata

Najviše komentara Najnoviji komentari
Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (19)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (306)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Marko Devrnja (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Tomo Djekovic (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Najnoviji Broj Controlling Magazina

    Controlling magazin #12

    Tema:
    "SUPPLY CHAIN"

    Autori:
    Preko 60 autora: Actavis, Elektromreža Srbije, BASF, Uniqa osiguranje...

    Preuzmi elektronsko izdanje