Sređivanje ormana (Upravljanje vremenom)
Uhvatila sam se ovih dana sređivanja po kući (kažu da se to, u mom stanju, zove sindrom svijanja gnezda) pa na red dođoše i ormani.
Dok sam to radila na pamet mi pade da sam na jednom treningu čula analogiju između sređivanja ormana i upravljanja vremenom. Kažu sledeće: Orman-
ograničen prostor
-
više stvari nego prostora
-
stvari ugurane gde god ima mesta bez posebnog reda
-
nasumična organizacija otežava pregled stvari
-
neefikasan u smislu organizovanja stvari
-
ograničen broj sati
-
više obaveza nego vremena
-
poslovi ugurani gde god ima mesta bez posebnog reda
-
nasumična organizacija otežava pregled obaveza
-
neefikasan u smislu organizacije vremena
Istina je da mi ne možemo da upravljamo svojim vremenom, već samo SVOJIM AKTIVNOSTIMA u vremenu koje imamo na raspolaganju! Vreme prolazi, šta god mi radili.
Par koraka ka boljoj organizaciji AKTIVNOSTI (VREMENA):-
Kreirati spisak obaveza – TO DO lista odnosno izvaditi sve stvari iz ormana
-
Odrediti priorite aktivnostima (moram da uradim, trebalo bi, mogao bi ili hitno/bitno i sl.) odnosno ovo nosim, ovo ću možda, ovo poklanjam drugima, ovo je za bacanje…
-
Planirati – mesečno, nedeljno, dnevno (NE ZABORAVITI CILJEVE!) odn. spakovati stvari u orman po nekom unapred utvđenom redu/logici
-
VAŽNO – Učiti o sopstvenom planiranju i organizaciji aktivnosti i stvari!
-
Pri planiranju ne zaboravite na stvari koje su vam VAŽNE, a možda nisu previše hitne!
-
Ne odlažite NEPRIJATNE, a važne stvari, najlakše je raditi stvari koje volimo :)
-
PLANIRAJTE telefonske pozive i odgovaranje na e-mail
-
GRUPIŠITE aktivnosti po sličnosti npr. pola sata odgovarajte na e-mailove, zatim obavite sve telefonske pozive... ne dajte da ono što možete da planirate postane kradljivac vašeg vremena!
-
ZAVRŠAVAJTE poslove.
-
Planirajte u PISANOJ formi! Ne morate sve da pamtite.
-
Na kraju radnog dana odvojite 5 min za SREDJIVANJE stola i računara
-
Fokus treba da bude na REZULTAT, ne da budete zauzeti.
-
PODELITE dan na 30 min intervale.
-
Vodite AŽURNU evidenciju obaveza.
-
Dodajte još min 10% vremena za NEPLANIRANE stvari
Istraživanja kažu da nam primena tehnika za upravljanje vremenom štedi i do 2h dnevno tj. oko 60h mesečno!
Volela bih da čujem šta Vama pomaže da se organizujete. Koje tehnike i alate vi koristite?