Sređivanje ormana (Upravljanje vremenom)

 

Uhvatila sam se ovih dana sređivanja po kući (kažu da se to, u mom stanju, zove sindrom svijanja gnezda) pa na red dođoše i ormani.

Dok sam to radila na pamet mi pade da sam na jednom treningu čula analogiju između sređivanja ormana i upravljanja vremenom.     Upravljanje vremenom   Kažu sledeće: Orman
  • ograničen prostor
  • više stvari nego prostora
  • stvari ugurane gde god ima mesta bez posebnog reda
  • nasumična organizacija otežava pregled stvari
  • neefikasan u smislu organizovanja stvari
  Dan
  • ograničen broj sati
  • više obaveza nego vremena
  • poslovi ugurani gde god ima mesta bez posebnog reda
  • nasumična organizacija otežava pregled obaveza
  • neefikasan u smislu organizacije vremena
  Ima logike, zar ne?   Pa šta onda sa tim? Kako bolje organizovati svoje vreme?  

Istina je da mi ne možemo da upravljamo svojim vremenom, već samo SVOJIM AKTIVNOSTIMA u vremenu koje imamo na raspolaganju! Vreme prolazi, šta god mi radili.

  Par koraka ka boljoj organizaciji AKTIVNOSTI (VREMENA):  
  • Kreirati spisak obaveza – TO DO lista odnosno izvaditi sve stvari iz ormana
  • Odrediti priorite aktivnostima (moram da uradim, trebalo bi, mogao bi ili hitno/bitno i sl.) odnosno ovo nosim, ovo ću možda, ovo poklanjam drugima, ovo je za bacanje…
  • Planirati – mesečno, nedeljno, dnevno (NE ZABORAVITI CILJEVE!) odn. spakovati stvari u orman po nekom unapred utvđenom redu/logici
  • VAŽNO – Učiti o sopstvenom planiranju i organizaciji aktivnosti i stvari!
I još par saveta:
  • Pri planiranju ne zaboravite na stvari koje su vam VAŽNE, a možda nisu previše hitne!
 
  • Ne odlažite NEPRIJATNE, a važne stvari, najlakše je raditi stvari koje volimo :)
  • PLANIRAJTE telefonske pozive i odgovaranje na e-mail
  • GRUPIŠITE aktivnosti po sličnosti npr. pola sata odgovarajte na e-mailove, zatim obavite sve telefonske pozive... ne dajte da ono što možete da planirate postane kradljivac vašeg vremena!
  • ZAVRŠAVAJTE poslove.
  • Planirajte u PISANOJ formi! Ne morate sve da pamtite.
  • Na kraju radnog dana odvojite 5 min za SREDJIVANJE stola i računara
  • Fokus treba da bude na REZULTAT, ne da budete zauzeti.
  • PODELITE dan na 30 min intervale.
  • Vodite AŽURNU evidenciju obaveza.
  • Dodajte još min 10% vremena za NEPLANIRANE stvari

  Upravljanje vremenom  

Istraživanja kažu da nam primena tehnika za upravljanje vremenom štedi i do 2h dnevno tj. oko 60h mesečno!

    Volela bih da čujem šta Vama pomaže da se organizujete.   Koje tehnike i alate vi koristite?