Sređivanje ormana (Upravljanje vremenom)
Uhvatila sam se ovih dana sređivanja po kući (kažu da se to, u mom stanju, zove sindrom svijanja gnezda) pa na red dođoše i ormani.
Dok sam to radila na pamet mi pade da sam na jednom treningu čula analogiju između sređivanja ormana i upravljanja vremenom.
 
Kažu sledeće:
Orman 
- 
ograničen prostor
 - 
više stvari nego prostora
 - 
stvari ugurane gde god ima mesta bez posebnog reda
 - 
nasumična organizacija otežava pregled stvari
 - 
neefikasan u smislu organizovanja stvari
 
- 
ograničen broj sati
 - 
više obaveza nego vremena
 - 
poslovi ugurani gde god ima mesta bez posebnog reda
 - 
nasumična organizacija otežava pregled obaveza
 - 
neefikasan u smislu organizacije vremena
 
Istina je da mi ne možemo da upravljamo svojim vremenom, već samo SVOJIM AKTIVNOSTIMA u vremenu koje imamo na raspolaganju! Vreme prolazi, šta god mi radili.
Par koraka ka boljoj organizaciji AKTIVNOSTI (VREMENA):- 
Kreirati spisak obaveza – TO DO lista odnosno izvaditi sve stvari iz ormana
 
- 
Odrediti priorite aktivnostima (moram da uradim, trebalo bi, mogao bi ili hitno/bitno i sl.) odnosno ovo nosim, ovo ću možda, ovo poklanjam drugima, ovo je za bacanje…
 
- 
Planirati – mesečno, nedeljno, dnevno (NE ZABORAVITI CILJEVE!) odn. spakovati stvari u orman po nekom unapred utvđenom redu/logici
 
- 
VAŽNO – Učiti o sopstvenom planiranju i organizaciji aktivnosti i stvari!
 
- 
Pri planiranju ne zaboravite na stvari koje su vam VAŽNE, a možda nisu previše hitne!
 
- 
Ne odlažite NEPRIJATNE, a važne stvari, najlakše je raditi stvari koje volimo :)
 
- 
PLANIRAJTE telefonske pozive i odgovaranje na e-mail
 
- 
GRUPIŠITE aktivnosti po sličnosti npr. pola sata odgovarajte na e-mailove, zatim obavite sve telefonske pozive... ne dajte da ono što možete da planirate postane kradljivac vašeg vremena!
 
- 
ZAVRŠAVAJTE poslove.
 
- 
Planirajte u PISANOJ formi! Ne morate sve da pamtite.
 
- 
Na kraju radnog dana odvojite 5 min za SREDJIVANJE stola i računara
 
- 
Fokus treba da bude na REZULTAT, ne da budete zauzeti.
 
- 
PODELITE dan na 30 min intervale.
 
- 
Vodite AŽURNU evidenciju obaveza.
 
- 
Dodajte još min 10% vremena za NEPLANIRANE stvari
 
 
Istraživanja kažu da nam primena tehnika za upravljanje vremenom štedi i do 2h dnevno tj. oko 60h mesečno!
Volela bih da čujem šta Vama pomaže da se organizujete. Koje tehnike i alate vi koristite?