9 koraka u prodaji (prodajni proces)
Prodajni razgovor ima svoj početak, razradu i kraj. Postoji veliki broj različitih modela prodajnog razgovora (AIDA, AIDCA, Carnegie, 7 koraka...).
Naš model se sastoji iz 9 koraka u prodaji.
Osnovne karakteristike modela su:
- Koraci su hronološki postavljeni
- Svaki korak ima svoj jasan cilj
- Jednostavan je za primeniti
- Svaki korak počinje sa P :)

- Cilj je dobiti neophodne informacije o kupcu pre samog sastanka.
- Cilj je stvoriti pozitivnu atmosferu za nastavak razgovora.
- Cilj je saznati potrebe kupaca i pripremiti se za sledeći korak.
- Cilj je efektno prezentovati sebe, kompaniju i proizvod – i izazvati želju kod kupca.
- Cilj je efikasno neutralisanje prigovora.
- Cilj je da odbranimo našu vrednost (value for money).
- Cilj je zaključiti prodaju.
- Cilj je unaprediti postojeću prodaju.
- Cilj je od prodatog doći do naplaćenog.