Koliko je planiranje zaista važno za posao? - Maja Petrović (Commercial Control Manager), FCA Serbia
Vrlo često me prijatelji pitaju čime se konkretno bavim, a ja se trudim da svoj odgovor pojednostavim i započinjem ga rečenicom: „Komercijalni controlling je creme de la creme finansija“, što on zaista i jeste. Velika odgovornost za uspeh poslovanja je u našim rukama, jer analiziramo do najsitnijih detalja svaku aktivnost, pružamo podršku sektoru prodaje i menadžerima prodaje kako bi uspešno vodili biznis.
Controlleri nisu samo okruženi brojevima, iako je to uvaženo mišljenje, jer da bismo stigli do jednog broja, neophodno je da budeš apsolutno uključen u ono što “kontrolišeš“- to znači da moraš pre svega da poznaješ prirodu celokupnog poslovanja svoje kompanije. To podrazumeva stalnu komunikaciju sa timom prodaje i povremen odlazak na teren, gde se stiče prava slika operativnog poslovanja.
Navedeni faktori su baza za tačnost, preciznost izveštavanja kako bi se menadžerima predstavio predlog plana – u kom smeru i na koji način je potrebno da se razvijaju strateški planovi prodaje. Izazovi sadašnjeg društva ukazuju na to da ne postoji utabana staza koju je potrebno pratiti, već nas primoravaju da svakim danom sami pravimo nove staze. Pravilo je da ne postoji pravilo, jer ne postoji šablon kontrolisanja i vođenja poslovanja. Sektori Finansija i Prodaje, partneri u poslu, ne mogu jedno bez drugogm i najveća su međusobna podrška, uz odnos koji vrlo često zahteva niz konstruktivnih dogovora.
U svom poslovanju neretko se oslanjam na citat: „Planiranje je sve, plan je ništa“. Planirati znači postaviti ciljeve, definisati sredstva i načine neophodne za ostvarenje istih. Iako su Korporativne finansije i controlling kompleksna i široka oblast, u ovom izlaganju bih želela da se osvrnem na segment koji se odnosi na analizu profitabilnosti i njenu praktičnu primenu, izbegavajući stereotip: prihodi minus rashodi. Analizu profitabilnosti u kompaniji FCA Srbija pratimo po:
- modelu vozila
- kanalu prodaje
- brendu
- profitnim centrima.