Koliko direktora prodaje u Srbiji koristi LinkedIN?

Koliko direktora prodaje u Srbiji koristi LinkedIN?

KOLIKO DIREKTORA PRODAJE U SRBIJI KORISTI LINKEDIN? - MCB

 

Odgovor je – 23%.

 

13 oktobra 2011 imali smo promociju Akademije za Menadžere prodaje, odnosno Akademije za prodavce. Promocija je bila u Beogradu, hotel ZIRA i sjajno smo se proveli. Evo i fotografije sa promocije.

 

                                                    Bojan, Dada, Tanja, Sandra, Miloš, Marija

 

Prilikom popunjavanja upitnika, zamolili smo polaznike da upišu podatke o korišćenju društvenih mreža. Pitanja su bila sledeća:

  1. Twitter adresa.
  2. Da li imate otvoren profil na Facebooku?
  3. Da li vaša kompanija ima Facebook Fan Page?
  4. Da li imate otvoren profil na LinkedINu?

 

Promocija je bila u 2 termina i ukupno je bilo 160 ljudi, s tim što je 129 popunilo upitnik. Dakle, imali smo 129 popunjena upitnika.

 

Struktura polaznika po radnom mestu je bila:

 

 

90% polaznika rade kao rukovodioci u prodaji (direktor prodaje, sales manager, KAM, direktor veleprodaje, komercijalni direktor prodaje, rukovodilac maloprodaje, sales direktor Adriatic, šef službe za podržku biznis prodaji, zamenik direktora, regionalni direktor prodaje…).

10% polaznika je bilo iz drugih oblasti (direktor kompanije, HR menadžer, analitičar…)

 

Struktura polaznika po regionu odakle dolaze:

 

 

Nadam se da će Mladen Dinkić i Ujedinjeni Regioni Srbije da mi oproste na ovakvoj podeli, no ja sam menadžer i meni je lakše da ovako radim regionalizaciju :)

I… sada dolaze i odgovori.

 

 1.TWITTER

Prvo pitanje je bilo “Twitter adresa”. Odgovor je bio zanimljiv – samo 1 (jedan, one, uno, edin, ein…) polaznik je upisao Twitter adresu. Korisnik je @poslovniblog, Rodoljub Đačanin. Nadam se da se Rodoljub neće ljutiti zbog besplatne reklame – on je bio jedini prisutni polaznik koji koristi Twitter.

 

 

 

2.FACEBOOK LIČNI PROFIL

Drugo pitanje je bilo oko ličnog Facebook profila. Ovde je već drugačija situacija. Skoro polovina (47%) direktora prodaje ima svoj lični profil na Facebooku.

 

 

3.FACEBOOK FAN PAGE

Treće pitanje je bilo “Da li vaša kompanija ima Facebook Fan Page”?

 

 

Relativno mali broj kompanija (28%) u Srbiji koristi Facebook Fan Page.

 

4. LINKEDIN PROFIL

A, evo i našeg pitanja: Koliko direktora prodaje koristi LinkedIN ? Goranka Radojčić je u svom sjajnom članku objasnila zašto i kako treba koristiti LinkedIN. Ako niste pročitali, evo i kratkog pregleda benefita LinkedIN:

  • Možete da proširite mrežu kontakata
  • Izgradite reputaciju i autoritet
  • Privučete potencijalne kupce ili klijente
  • Istražujete konkurenciju
  • Oglašavate svoje proizvode i usluge.
  • Zaposlite se ili promenite posao

 

 

 

ZAKLJUČAK

U Srbiji postoji ogroman potencijal za rast korišćenja društvenih medija. Preko korišćenja društvenih medija, direktori prodaje mogu da dođu i do svog ultimativnog cilja – povećanja prodaje.

Smatram da se LinkedIN (23%) i Facebook Fan Page (28%) još uvek malo koriste.

ŠTA BI DIREKTORI PRODAJE TREBALI DA URADE?

  • Da otvore LinkedIN nalog. Da nauče kako da koriste prednosti LinkedIN-a.
  • Da otvore Facebook Fan Page za kompaniju. Da nauče kako kompanija može iskoristiti Fan Page za svoje potrebe (promocija, prodaja…).

Napomena o metodologiji

Kada se rade marketing istraživanja na nacionalnom nivou Srbije (8 miliona stanovnika) obično se uzima reprezentativni uzorak od 2.000-3.000 ljudi. Veličina uzorka zavisi od ciljeva, dubine istraživanja, kvaliteta informacija koje želite da dobijete, vremena, troškova i sl. Npr, želite da procenite uspeh partija na izborima ili želite da procenite ukus potrošača za novi ukus soka.

Broj preduzeća u Srbiji je 105,634 . Naš uzorak je imao 129 upitnika i ne mora da odslikava realno stanje u Srbiji. Naša procena je da bi reprezentativni uzorak od 500-600 upitnika dao bolju i reprezentativniju sliku Srbije. Sa druge strane, procenjujemo da se rezultati ne bi razlikovali za 5% do 10%.

 

Autor

Bojan  Šćepanović

MCB Menadžment Centar Beograd

063 7004 518


18 Komentara

  1. IRMA Ahmetovic :
    17.10.2011 u 18:54|Permalink

    interesantno jako 😛 ovo nisam ocekivala od sales manager-a….ccccc

    elem, pogledajte jos nesto jako zanimiljivo!!!

    http://station.woj.com/2011/07/unfacebook-world.html

    Pozdrav!

    • Ivana Visnjic :
      17.10.2011 u 20:18|Permalink

      ne zelim ni da gledam… ne znam ni sta radim na FBu, al moram da kliknem 😀 😀 😀

  2. 17.10.2011 u 19:38|Permalink

    Hvala Irma, sjajna slika :)

     

    Ja ne bih rekao da je 23% “problem”; ja to gledam kao šansu  :)

    • Ivana Visnjic :
      17.10.2011 u 20:20|Permalink

      Da, da, da… Najstarija marketing/sales prica… Odu dvojica u afriku da ispituju trziste za cipele i salju svako svoj zakljucak…

      Prvi:
      ovde nema sansi, niko ne nosi cipele…

      Drugi:
      ovde je ceo svet sansa, svima trebaju cipele :) :) :)

      pozzzzzzzzzzzzzz 

  3. Ivana Visnjic :
    17.10.2011 u 20:21|Permalink

    svidja mi se ovo u Ziri… jedva cekam 23.12. :) :) :)

    • IRMA Ahmetovic :
      18.10.2011 u 07:21|Permalink

      Obavezno da nam posaljes sliku sa MCB-om u pozadini :)))

  4. Goran :
    18.10.2011 u 15:48|Permalink

    poenta nije u samom koriscenju vec u nacinu koristenja sto zavisi od nivoa svesti i marketinske doktrine……Zapravo edukacija i strogi kriterijumi su samo fasada suvog materijalizma koji donosi plodove nekorektnosti…Drugim recima u strogo ispolitizovanom drustvu gde je moral na niskom nivou, sve se svodi na to da neko nekome nesto proda…..Znamo da je uspesan biznis zasnovan na dobrim odnosima koji zavise od karaktera ljudi a o tome kao sustinskom pojmu niko ovde ne prica ili se drze kursevi ali tu i tamo…..Samoedukacija i realizacija tehnickog znanja moze dovesti do bolji rezultata u svim pravcima pa i u korisstenju internet alata….
     
    Srdacan pozdrav
    Goran Stankovic

  5. 18.10.2011 u 17:24|Permalink

    Gorane, slažem se da je bitan “način korišćenja”. Sa druge strane, tehnologije se brzo menjaju i moramo brzo da ih pratimo.

     

    Npr, 2001 mislim da je 1% prodavaca koristilo email. Danas (10 godina kasnije) 100% prodavaca koriste email. Mislim da će vrlo brzo tako da bude i sa ostalim tehnologijama (LinkedIN, FB…)

     

  6. Ivan :
    18.10.2011 u 19:26|Permalink

    Uz svo duzno postovanje, ali mislim da je prica o TW, FB i LI prenaduvana i vec postaje poprilicno neukusna.
    Ne mozete generalizovati i pricati kako eto sales manageri ne koriste dovoljno SMM. SMM nije za svaki proizvod i uslugu.
    Jedno je prodavati kurseve poput vaseg, drugo je prodavati sokove u supermarketima, a sasvim trece prodaja softvera.
    Kolega Rodoljub ima TW nalog, bravo! Ali za to sto Rodoljub prodaje nema teroije da mu bilo koji SMM kanal moze mnogo pomoci.
    LI moze da mu pomogne samo ako ucestvuje u diskusijama vezanim za tu temu i to samo tako sto ga mozda neko nekad nesto pita. Ali LI se moze gledati kao na forum profesionalaca. FB i TW su za consumer proizvode, nagradne igre (dobra kombinacija sa consumer prozivodima da se rasiri), kondome, kafane i restorane, sexy shopove, prodavnice obuce i odece itd.
    Dakle, consumer proizvodi mogu donekle da iskoriste taj potencijal, ali za ime sveta kad radite predavanja onda ih radite tako da ljudima kazete sta je za sta i da im date prdlog sta mogu da urade a ne da se vecito mlati prazna slama.

    • 18.10.2011 u 19:53|Permalink

      Ivane,

      Hvala za komentar.

      Hajde da krenem od kraja. “Predavanje” odnosno pormocija nije imala nikakve veze sa SMM (pretpostavljam da misliš na Social Media Marketing). Promocija je bila vezana za PRODAJU (obična prodaja, nema veze sa Internetom). Zamolili smo polaznike da upišu podatke šta koriste od SMM. I, na osnovu toga – dobili ste ovaj post sa rezultatima. Mislim da se niko od polaznika promocije nije bavio Internetom kao osnovnim poslom.

       

      Sada idemo na početak tvog pitanja. Slažem se da SMM nije za svaki proizvod/uslugu. Da budem precizniji, negde se bolje “prima” a negde ne. Sa drugim delom (“consumer goods, upotreba LI, FB”) – e, tu se ne slažem. Mislim da svaka kompanija/proizvod može da ga iskoristi. Neko više, a neko manje.

       

      Primer:

      LI (LinkedIN) je fenomenalan alat – ako mu dovoljno posvetiš vremena. Nema veze iz koje si branše – važno je da naučiš principe funkcionisanja. Npr, IT kompanije imaju najviše korisnika na LI. Telenor ima 20% svih zaposlenih na LI, a Telekom Srbija samo 3%. Pitanje je stava… i znanja. Npr, direktor Telekoma Srbije (Branko Radujko) je izuzetno aktivan… a izgleda da njegovi ljudi (3%) nisu :)

       

      FB. Moja fascinacija FB je krenula kada mi je moj Internet Guru u februaru 2011 rekao “Znaš, ja sam prodao 80 aranžmana preko FB u jednom malom hotelu koji se nalazi u varošici “Bogu iza nogu”. Ja sam ga 3x pitao da ponovi – prodao si 80 aranžmana preko FB ? 80 x 200€ = 16.000€. Malo li je?

       

      Inače, baš si me nasmejao sa “kodomi, kafane, restorani i sex šopovi…” :) Dodaj na spisak i “obuka menadžera” :) Biće mi drago da se nađem u tako zanimljivom društvu.

       

      Ja nisam ekspert za Internet marketing i ja nikome ne “prodajem SMM”. Jednostavno, nisam stručnjak u toj oblasti, ja samo znam ono što radim sa MCB.

       

      Polaznicima ukazujem na trendove i POKAZUJEM svojim primerom šta mogu da urade. Neko prihvati, neko ne prihvati…

       

      Npr, Coca Cola ima 25 miliona lajkova. Koliko lajkova ima domaći proizvođač sokova (bilo koji) ? Ili, proizvođač mleka? :)

       

      Kao što rekoh, sve je pitanje stava… i poznavanje tehnologije :)

       

      Ja imam otvoren stav, a od 1984 imam C-64 :)

      • Zeljko :
        18.10.2011 u 22:32|Permalink

        Vreme je da promenis stav, a i racunar :)

        • 19.10.2011 u 05:54|Permalink

          Stav… teško :) Baš mi se sviđa pozitivan stav.

           

          C-64. U pravu si :) Jednom sam objašnjavao mojoj deci šta znači memorija od 64 Kb. Gledali su me “belo” i mislili da ih zezam. “Računar od 64 Kb…?!?” Kupiću C-128 :)

  7. Bojan :
    19.10.2011 u 08:13|Permalink

    Da probam šaljivo da odbranim čast Telekoma, kada se radi o broju korisnika. Možda je 3% (koliko je gore navedeno) malo, ali u apsolutnim brojevima to uopšte nije zanemarljivo (preko 300, zar ne), a možda je i više od konkurentskih 20%.

    • 19.10.2011 u 19:11|Permalink

      imenjače,

       

      po onoj narodnoj – “i dokona baba…”.

      Situacija je sledeća na LinkedIN po broju članova:

      Telenor (285)

      Telekom Srbija (267)

      VIP Mobile (218)

       

      Zaključak? Izvucite sami… :)

  8. Nina :
    17.12.2014 u 14:24|Permalink

    Zanimljiv trend. Iz mog iskustva/okruzenja, ljudi koji se bave prodajom fokusirani su na trziste, a internet I socijalne mreze ne dozivljavaju kao potencijalno trziste/kupce.

  9. Sasa :
    17.12.2014 u 19:50|Permalink

    Kod nas je do skora bila praka da 60% direktora je nepismeno kad je u pitanju internet polovanje.

Napiši odgovor Bojan Šćepanović Cancel reply

Newsletter pretplata

Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (20)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (517)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Dokmanović (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Trenutno nema magazina