Koliko direktora prodaje u Srbiji koristi LinkedIN?

Odgovor je – 23%.
13 oktobra 2011 imali smo promociju Akademije za Menadžere prodaje, odnosno Akademije za prodavce. Promocija je bila u Beogradu, hotel ZIRA i sjajno smo se proveli. Evo i fotografije sa promocije.
Bojan, Dada, Tanja, Sandra, Miloš, Marija
Prilikom popunjavanja upitnika, zamolili smo polaznike da upišu podatke o korišćenju društvenih mreža. Pitanja su bila sledeća:
- Twitter adresa.
- Da li imate otvoren profil na Facebooku?
- Da li vaša kompanija ima Facebook Fan Page?
- Da li imate otvoren profil na LinkedINu?
Promocija je bila u 2 termina i ukupno je bilo 160 ljudi, s tim što je 129 popunilo upitnik. Dakle, imali smo 129 popunjena upitnika.
Struktura polaznika po radnom mestu je bila:
90% polaznika rade kao rukovodioci u prodaji (direktor prodaje, sales manager, KAM, direktor veleprodaje, komercijalni direktor prodaje, rukovodilac maloprodaje, sales direktor Adriatic, šef službe za podržku biznis prodaji, zamenik direktora, regionalni direktor prodaje…).
10% polaznika je bilo iz drugih oblasti (direktor kompanije, HR menadžer, analitičar…)
Struktura polaznika po regionu odakle dolaze:
Nadam se da će Mladen Dinkić i Ujedinjeni Regioni Srbije da mi oproste na ovakvoj podeli, no ja sam menadžer i meni je lakše da ovako radim regionalizaciju
I… sada dolaze i odgovori.
1.TWITTER
Prvo pitanje je bilo “Twitter adresa”. Odgovor je bio zanimljiv – samo 1 (jedan, one, uno, edin, ein…) polaznik je upisao Twitter adresu. Korisnik je @poslovniblog, Rodoljub Đačanin. Nadam se da se Rodoljub neće ljutiti zbog besplatne reklame – on je bio jedini prisutni polaznik koji koristi Twitter.
2.FACEBOOK LIČNI PROFIL
Drugo pitanje je bilo oko ličnog Facebook profila. Ovde je već drugačija situacija. Skoro polovina (47%) direktora prodaje ima svoj lični profil na Facebooku.
3.FACEBOOK FAN PAGE
Treće pitanje je bilo “Da li vaša kompanija ima Facebook Fan Page”?
Relativno mali broj kompanija (28%) u Srbiji koristi Facebook Fan Page.
4. LINKEDIN PROFIL
A, evo i našeg pitanja: Koliko direktora prodaje koristi LinkedIN ? Goranka Radojčić je u svom sjajnom članku objasnila zašto i kako treba koristiti LinkedIN. Ako niste pročitali, evo i kratkog pregleda benefita LinkedIN:
- Možete da proširite mrežu kontakata
- Izgradite reputaciju i autoritet
- Privučete potencijalne kupce ili klijente
- Istražujete konkurenciju
- Oglašavate svoje proizvode i usluge.
- Zaposlite se ili promenite posao
ZAKLJUČAK
U Srbiji postoji ogroman potencijal za rast korišćenja društvenih medija. Preko korišćenja društvenih medija, direktori prodaje mogu da dođu i do svog ultimativnog cilja – povećanja prodaje.
Smatram da se LinkedIN (23%) i Facebook Fan Page (28%) još uvek malo koriste.
ŠTA BI DIREKTORI PRODAJE TREBALI DA URADE?
- Da otvore LinkedIN nalog. Da nauče kako da koriste prednosti LinkedIN-a.
- Da otvore Facebook Fan Page za kompaniju. Da nauče kako kompanija može iskoristiti Fan Page za svoje potrebe (promocija, prodaja…).
Napomena o metodologiji
Kada se rade marketing istraživanja na nacionalnom nivou Srbije (8 miliona stanovnika) obično se uzima reprezentativni uzorak od 2.000-3.000 ljudi. Veličina uzorka zavisi od ciljeva, dubine istraživanja, kvaliteta informacija koje želite da dobijete, vremena, troškova i sl. Npr, želite da procenite uspeh partija na izborima ili želite da procenite ukus potrošača za novi ukus soka.
Broj preduzeća u Srbiji je 105,634 . Naš uzorak je imao 129 upitnika i ne mora da odslikava realno stanje u Srbiji. Naša procena je da bi reprezentativni uzorak od 500-600 upitnika dao bolju i reprezentativniju sliku Srbije. Sa druge strane, procenjujemo da se rezultati ne bi razlikovali za 5% do 10%.
Autor
Bojan Šćepanović
MCB Menadžment Centar Beograd
063 7004 518
18 Komentara
interesantno jako 😛 ovo nisam ocekivala od sales manager-a….ccccc
elem, pogledajte jos nesto jako zanimiljivo!!!
http://station.woj.com/2011/07/unfacebook-world.html
Pozdrav!
ne zelim ni da gledam… ne znam ni sta radim na FBu, al moram da kliknem 😀 😀 😀
Hvala Irma, sjajna slika
Ja ne bih rekao da je 23% “problem”; ja to gledam kao šansu
Da, da, da… Najstarija marketing/sales prica… Odu dvojica u afriku da ispituju trziste za cipele i salju svako svoj zakljucak…
Prvi:
ovde nema sansi, niko ne nosi cipele…
Drugi:

ovde je ceo svet sansa, svima trebaju cipele
pozzzzzzzzzzzzzz
svidja mi se ovo u Ziri… jedva cekam 23.12.

Obavezno da nam posaljes sliku sa MCB-om u pozadini :)))
poenta nije u samom koriscenju vec u nacinu koristenja sto zavisi od nivoa svesti i marketinske doktrine……Zapravo edukacija i strogi kriterijumi su samo fasada suvog materijalizma koji donosi plodove nekorektnosti…Drugim recima u strogo ispolitizovanom drustvu gde je moral na niskom nivou, sve se svodi na to da neko nekome nesto proda…..Znamo da je uspesan biznis zasnovan na dobrim odnosima koji zavise od karaktera ljudi a o tome kao sustinskom pojmu niko ovde ne prica ili se drze kursevi ali tu i tamo…..Samoedukacija i realizacija tehnickog znanja moze dovesti do bolji rezultata u svim pravcima pa i u korisstenju internet alata….
Srdacan pozdrav
Goran Stankovic
Gorane, slažem se da je bitan “način korišćenja”. Sa druge strane, tehnologije se brzo menjaju i moramo brzo da ih pratimo.
Npr, 2001 mislim da je 1% prodavaca koristilo email. Danas (10 godina kasnije) 100% prodavaca koriste email. Mislim da će vrlo brzo tako da bude i sa ostalim tehnologijama (LinkedIN, FB…)
Uz svo duzno postovanje, ali mislim da je prica o TW, FB i LI prenaduvana i vec postaje poprilicno neukusna.
Ne mozete generalizovati i pricati kako eto sales manageri ne koriste dovoljno SMM. SMM nije za svaki proizvod i uslugu.
Jedno je prodavati kurseve poput vaseg, drugo je prodavati sokove u supermarketima, a sasvim trece prodaja softvera.
Kolega Rodoljub ima TW nalog, bravo! Ali za to sto Rodoljub prodaje nema teroije da mu bilo koji SMM kanal moze mnogo pomoci.
LI moze da mu pomogne samo ako ucestvuje u diskusijama vezanim za tu temu i to samo tako sto ga mozda neko nekad nesto pita. Ali LI se moze gledati kao na forum profesionalaca. FB i TW su za consumer proizvode, nagradne igre (dobra kombinacija sa consumer prozivodima da se rasiri), kondome, kafane i restorane, sexy shopove, prodavnice obuce i odece itd.
Dakle, consumer proizvodi mogu donekle da iskoriste taj potencijal, ali za ime sveta kad radite predavanja onda ih radite tako da ljudima kazete sta je za sta i da im date prdlog sta mogu da urade a ne da se vecito mlati prazna slama.
Ivane,
Hvala za komentar.
Hajde da krenem od kraja. “Predavanje” odnosno pormocija nije imala nikakve veze sa SMM (pretpostavljam da misliš na Social Media Marketing). Promocija je bila vezana za PRODAJU (obična prodaja, nema veze sa Internetom). Zamolili smo polaznike da upišu podatke šta koriste od SMM. I, na osnovu toga – dobili ste ovaj post sa rezultatima. Mislim da se niko od polaznika promocije nije bavio Internetom kao osnovnim poslom.
Sada idemo na početak tvog pitanja. Slažem se da SMM nije za svaki proizvod/uslugu. Da budem precizniji, negde se bolje “prima” a negde ne. Sa drugim delom (“consumer goods, upotreba LI, FB”) – e, tu se ne slažem. Mislim da svaka kompanija/proizvod može da ga iskoristi. Neko više, a neko manje.
Primer:
LI (LinkedIN) je fenomenalan alat – ako mu dovoljno posvetiš vremena. Nema veze iz koje si branše – važno je da naučiš principe funkcionisanja. Npr, IT kompanije imaju najviše korisnika na LI. Telenor ima 20% svih zaposlenih na LI, a Telekom Srbija samo 3%. Pitanje je stava… i znanja. Npr, direktor Telekoma Srbije (Branko Radujko) je izuzetno aktivan… a izgleda da njegovi ljudi (3%) nisu
FB. Moja fascinacija FB je krenula kada mi je moj Internet Guru u februaru 2011 rekao “Znaš, ja sam prodao 80 aranžmana preko FB u jednom malom hotelu koji se nalazi u varošici “Bogu iza nogu”. Ja sam ga 3x pitao da ponovi – prodao si 80 aranžmana preko FB ? 80 x 200€ = 16.000€. Malo li je?
Inače, baš si me nasmejao sa “kodomi, kafane, restorani i sex šopovi…”
Dodaj na spisak i “obuka menadžera”
Biće mi drago da se nađem u tako zanimljivom društvu.
Ja nisam ekspert za Internet marketing i ja nikome ne “prodajem SMM”. Jednostavno, nisam stručnjak u toj oblasti, ja samo znam ono što radim sa MCB.
Polaznicima ukazujem na trendove i POKAZUJEM svojim primerom šta mogu da urade. Neko prihvati, neko ne prihvati…
Npr, Coca Cola ima 25 miliona lajkova. Koliko lajkova ima domaći proizvođač sokova (bilo koji) ? Ili, proizvođač mleka?
Kao što rekoh, sve je pitanje stava… i poznavanje tehnologije
Ja imam otvoren stav, a od 1984 imam C-64
Vreme je da promenis stav, a i racunar
Stav… teško
Baš mi se sviđa pozitivan stav.
C-64. U pravu si
Jednom sam objašnjavao mojoj deci šta znači memorija od 64 Kb. Gledali su me “belo” i mislili da ih zezam. “Računar od 64 Kb…?!?” Kupiću C-128 
Da probam šaljivo da odbranim čast Telekoma, kada se radi o broju korisnika. Možda je 3% (koliko je gore navedeno) malo, ali u apsolutnim brojevima to uopšte nije zanemarljivo (preko 300, zar ne), a možda je i više od konkurentskih 20%.
imenjače,
po onoj narodnoj – “i dokona baba…”.
Situacija je sledeća na LinkedIN po broju članova:
Telenor (285)
Telekom Srbija (267)
VIP Mobile (218)
Zaključak? Izvucite sami…
[…] http://www.mcb.rs/blog/2011/10/17/koliko-direktora-prodaje-u-srbiji-koristi-linkedin/ […]
Zanimljiv trend. Iz mog iskustva/okruzenja, ljudi koji se bave prodajom fokusirani su na trziste, a internet I socijalne mreze ne dozivljavaju kao potencijalno trziste/kupce.
Nina,
u pravu si.
No, zato i služe ovakvi tekstovi – da edukuju ljude.
Kod nas je do skora bila praka da 60% direktora je nepismeno kad je u pitanju internet polovanje.