Koje je boje vaš brend? (INFOGRAFIKA)

Logotipi su ključni deo brenda kompanija i oni pokušavaju da evociraju sve vrste emocija koje pomažu u stvaranju afiniteta prema tom brendu. Velike kompanije ovo znaju, i ulažu ogromne količine novca da bi bili sigurni da im njihovi logotipi donose prepoznatljivost
Logotipi mogu i ne moraju da budu skupi pa su tako neki od najprepoznatljivijih logotipa dizajnirani od strane svojih osnivača potpuno besplatno. Npr Google – sa trenutnom vrednošću od oko 43,7 milijarde $ – njihov prvi logo dizajnirao je suosnivač Sergej Brin koristeći besplatan softver za dizajn, GIMP. S druge strane, BBC je platio čak 1,8 miliona $ za dizajn novog logoa.
U infografici u okviru ovog članka prikazuje se kako se boje logoa igraju sa našim emocijama, kako su neki logotipi evoluirali tokom godina i koliko neki od njih koštaju.
Boje služe da se izazovu specifičan emotivan odgovor od nas – crvena označava aktivnost, žuta energičnost, plava pouzdanost i zelena asocira na prirodu, itd. Tako su npr. istraživači iz Univerziteta Ročester u Njujorku došli do zaključka da ‘crvena pomaže prilikom odgovaranja studenata na testovima’.
Karakteristike svake pojedinačne boje
– CRVENA: aktivnost, emotivnost, strastvenost, poverenje, ljubav, intenzitet, agresivnost
– PLAVA: komfort, poverenje, konzervativnost, razumevanje, jasnoća, pouzdanost, poverenje
– ŽUTA: uživanje, buđenje, energetičnost, svežina
– ZELENA: smirenost, relaksiranost, poverenje, mirnoća, nada
– LJUBIČASTA: glamur, snaga, nostalgija, romantika
– NARANDŽASTA: entuzijazam, kreativnost, određenost, stimuliše mentalnu aktivnost
– CRNA: jačina, ozbiljnost, luksuz
– ROZE: ljubav, slatkoća, toplina, seksualnost, negovanje vrednost
– BRAON: pouzdanost, podrška, pouzdanost
Najvredniji brendovi sveta
1. Apple – 104,3 milijarde $
2. Microsoft – 56,7 milijarde $
3. Coca-Cola – 54,9 milijarde $
4. IBM – 50,7 milijarde $
5. Google – 47,3 milijarde $
6. McDonald’s – 39,4 milijarde $
7. General Electric – 34,2 milijarde $
8. Intel – 30,9 milijarde $
9. Samsung – 29,5 milijarde $
10. Ives Lorain – 28,4 milijarde $
Preuzeto sa sajta economy.rs
Autor
Gost
1 Komentar
Odlican clanak, boje su vrlo vazne u percepciji nekog proizvoda. Ne obracaju svi duznu paznju tome. Ja savetujem svim mojim klijentima da izbegavaju ruzicastu boju, posto ona budi asocijacije na nesot nekvalitetno i prizemno. Narano ne slazu se svi sa mnom