- Finansijski Snowboard - http://www.mcb.rs/blog -

Kako LinkedIN pomaže u biznisu?

 

LinkedIn logo

LinkedIn je kao Fejsbuk – ali isključivo za POSLOVNE ljude.

 

LinkedIn je društvena mreža koja povezuje poslovne ljude i omogućava im da:

 

Malo statistike:

 

Kao mreža poslovnih ljudi, LinkedIn može da vam pomogne da:

Izgradite i jačate lični brend

Odličan način da promovišete sebe kao stručnjaka u svojoj oblasti poslovanja jeste da kreirate potpun, dobro isplaniran i linkovan profil. Vaš profil objedinjuje i pokazuje vaša profesionalna i poslovna dostignuća. Bez profila ne možete da se povežete ni sa kim na LinkedInu i drugi korisnici ne mogu da saznaju za vas. Stoga je kreiranje profila jedan od prvih koraka koje treba da preduzmete. Bitni elementi profila koji određuju kako će vas drugi pronaći na LinkedInu su:

 

Zaglavlje LinkedIn profila

 

 

 

 

Tviter podešavanja na Linkedinu

 

 

 

LinkedIn profili

 

 

Vaš LinkedIn profil je značajan deo Vašeg javnog imidža i kredibiliteta. Promovišite svoj profil na web-sajtu, blogu ili u imejl potpisu dodavanjem dugmeta View My Profile on LinkedIn.

 

 

View Goranka Radojčić's profile on LinkedIn

 

Izaberite opciju da Vaš LinkedIn profil bude javan kako bi drugi korisnici mogli da Vas pronađu i kontaktiraju.

 

Vidljivost LI profila

 

Vlasnici kompanija i njihovi zaposleni mogu da kreiraju kompanijski profil, odnosno kompanijsku stranu.

 

LinkedIn kompanijski profil

 

 

Proširite mrežu kontakata

LinkedIn vam daje priliku da vrlo brzo povećate mrežu svojih kontakata:

Dodavanjem konekcija povećavate verovatnoću da će ljudi pronaći vaš profil kad traže nove saradnike i poslovne partnere.

 

Izgradite reputaciju i autoritet

LinkedIn vam nudi više načina da pokažete da ste stručnjak u svojoj oblasti poslovanja, da steknete reputaciju i stručni autoritet.

 

MCB Centar Beograd LinkedIn grupa

 

Povećate posećenost sajta ili bloga

Poznato je da mnogi koriste društvene mreže da bi promovisali sadržaj i povećali posećenost sajta ili bloga. Kad je LinkedIn u pitanju, možete da delite linkove sa:

deljenje linkova na LI

 

Međutim, korisitite ovu mogućnost sa merom i nemojte da bombardujete svoje kontakte i druge posetioce linkovima, jer to može imati suprotan efekat od željenog.

Promovišete blog

Pored toga što možete da dodate link ka ličnom ili kompanijskom blogu na profil, možete da promovišete i feed bloga pomoću LinkedIn aplikacija kao što su WordPress i Blog link. Ovo je dobra prilika da omogućite drugima da letimično pogledaju sadržaj vašeg bloga. Promocijom bloga jačate lični brend, jer su blogovi odličan način da demonstrirate svoje znanje i stručnost u određenoj oblasti ili način razmišljanja.

 

LI aplikacija za blog

 

 

Pored toga, dodajte na svoj blog LinkeIn dugme za deljenje da omogućite posetiocima bloga da dele vaše postove na LinkedInu.

Privučete potencijalne kupce ili klijente

Prisustvo na LinkedInu, kao i na drugim društvenim mrežama, mogu da povećaju vidljivost vašeg brenda. Preporuke konekcija su najbolji način da se vaši potencijalni klijenti i kupci uvere u vašu stručnost i kvalitet proizvoda i usluga. Nelsonova globalna anketa onlajn kupaca pokazuje da 90% ljudi veruje preporukama ljudi koje poznaje.

Istražujete konkurenciju

LinkedIn je pretraživač, što znači da vam omogućava pretraživanje i pronalaženje korisnih informacija u njihovoj bazi. Možete da saznate mnogo informacija o konkurentima. Na primer, da li njihovi zaposleni brzo menjaju kompaniju? Koji profil ljudi radi za njih? Kakvo iskustvo i reference ima njihov direktor marketinga? Šta klijenti i kupci misle o njima i njihovim proizvodima?

Tražite savet

Linkedin, kao mreža stručnjaka iz mnogobrojnih oblasti, pomaže vam da dobijete stručne savete i odgovore na pitanja potpuno besplatno. LinkedIn Answers, ne samo što Vam omogućavaju da demonstrirate svoje znanje i pružite pomoć, već i da postavljate pitanja.

 

LinkedIn Questions

 

 

Na primer, možete da dobijete odgovore na vrlo praktična pitanja:

 

LinkedIn pitanja i odgovori

 

Pitanja možete da postavljate svim korisnicima na engleskom jeziku, a možete da štiklirate opciju da je vaše pitanje fokusirano na određenu geografsku lokaciju (na primer, Srbiju). Osim toga, možete da izaberete konekcije kojima želite da postavite pitanje. Primera radi, ako znate da je neko od vaših konekcija stručnjak za određenu oblast, možete da uputite pitanje direktno njoj ili njemu.

Oglašavate svoje proizvode i usluge.

LinkedIn Ads je servis za ciljano oglašavanje. Sami kreirate svoje oglase i birate ciljnu javnost kojoj želite da prikažete oglase. Možete da ciljate korisnike po industriji, funkciji, godinama, broju zaposlenih u kompaniji, lokaciji. Potencijali oglašavanja na LinkedIn-u su veliki imajući u vidu da dobijate priliku da predstavite svoje poslovanje, proizvode i usluge donosiocima odluka o nabavci, vlasnicima kompanija, preduzetnicima, direktorima i uspešnim poslovnim ljudima širom sveta i lokalno. Prosečan korisnik LinkedIn-a ima godišnji prihod veći od 100,000$.

 

LinkedIn oglasi

 

Zaposlite se ili promenite posao

Mnogi korisnici otvaraju nalog na LinkedInu upravo zato što traže zaposlenje. Menadžeri ljudskih resursa i vlasnici preduzeća koriste LinkedIn da pronađu zaposlene i oglase radna mesta. Osnovni LinkedIn saveti za korisnike koji traže posao su:

Više saveta za sve koji traže posao možete da pronađete u LinkedIn centru za pomoć.

 

Kako pronaći posao pomoću LinkedIna?

 

Ovo su samo neki od načina na koje LinkedIn može da vam pomogne u karijeri i poslovanju. LinkedIn ima još niz prednosti i koristi kako za pojedince tako i za kompanije. Ali, kao i na drugim društvenim mrežama, možete da ih ostvarite samo ako uzmete aktivno učešće.

I, na kraju. Otvorite nalog na LinkedIN-u. Pridružite nam se kao connections (friends) na LinkedIN. Tu su svi Autori MCB Bloga – ja (Goranka Radojčić), tu je Bojan Šćepanović, pa Daniela Laketić i Tatjana Bolpačić

Kako vi koristite LinkedIn? Da li vam je učešće u ovoj mreži već pomoglo u poslu i kako? Podelite u komentarima.

 

 

Autor teksa je Goranka Radojčić ,  web marketing analitičar i brend menadžer u IT kompaniji. U slobodno vreme piše blog o Internet marketingu.