Kako LinkedIN pomaže u biznisu?
LinkedIn je kao Fejsbuk – ali isključivo za POSLOVNE ljude.
LinkedIn je društvena mreža koja povezuje poslovne ljude i omogućava im da:
- dele informacije (networking, kontakti, upoznavanje)
- promovišu sebe i stupe u kontakt sa headhunterima
- dobiju odgovore na pitanja
- promovišu svoj biznis.
Malo statistike:
- LinkedIn je najveća društvena mreža za poslovne ljude i kompanije sa više od 120 miliona članova u više od 200 zemalja sveta.
- LinkedIN u Srbiji ima preko 40,000 članova i godišnji rast je +30%!
- Svakog sekunda, najmanje dve nove osobe otvore nalog na LinkedInu.
- Više od 2 miliona kompanija ima profil na LinkedIn Company Pages.
- Direktori svih kompanija sa liste Fortune 500 za 2011. godinu su članovi Linkedina.
Kao mreža poslovnih ljudi, LinkedIn može da vam pomogne da:
Izgradite i jačate lični brend
Odličan način da promovišete sebe kao stručnjaka u svojoj oblasti poslovanja jeste da kreirate potpun, dobro isplaniran i linkovan profil. Vaš profil objedinjuje i pokazuje vaša profesionalna i poslovna dostignuća. Bez profila ne možete da se povežete ni sa kim na LinkedInu i drugi korisnici ne mogu da saznaju za vas. Stoga je kreiranje profila jedan od prvih koraka koje treba da preduzmete. Bitni elementi profila koji određuju kako će vas drugi pronaći na LinkedInu su:
- Profesionalna fotografija je najbolja prilika za pozitivan prvi utisak koja utiče na odluku da li će ljudi da se povežu sa Vama ili ne.
- Zaglavlje (Headline) je deo koji se pojavljuje ispod Vašeg imena i prvo što drugi vide kad posete Vaš profil. Takođe se pojavljuje u rezultatima pretrage na LinkedInu. Ovo je ključni element profila koji određuje ko ste vi, nivo koji ste dosegli ili ka kom težite. Imate 120 znakova da opišete ko ste i šta možete da učinite za druge. LinkedIn algoritam pridaje veliki značaj tekstu u zaglavlju kad rangira članove prilikom pretrage. Fotografija i zaglavlje su prvo što posetioci vašeg LinkedIn profila vide (kliknite na fotografiju ispod da je uvećate i otvorite u novom prozoru).
- Obrazovanje (Education). Navedite sve obrazovne institucije koje ste pohađali. To će vam pomoći da povećate mrežu kontaka, jer mnogi pretražuju bazu LinkedIn članova po školama i fakultetima kad žele da pronađu ljude sa kojima bi se povezali.
- Preporuke (Recommendations): LinkedIn smatra da je profil potpun ako imate tri preporuke. Preporuke su potvrde da ste pomogli ljudima i da su informacije koje ste naveli o sebi tačne. Možete da dobijete preporuke za prethodna i sadašnja zaposlenja. Preporuke mogu da vam pomognu da privučete nove klijente i kupce za svoje proizvode ili iskoristite poslovnu priliku.
- Web-sajtovi (Websites): LinkedIn vam omogućava da dodate tri web-sajta. Kad dodajete link ka svom sajtu, u padajućem meniju možete da izaberete između više opcija kao što su: Personal Website, Company Website, Blog, itd. Izaberite Other: i iskoristite mogućnost da promenite naziv linka (takozvani anchor tekst). Ako linkujete ka kompanijskom sajtu, dodajte ključne reči za koje želite da se sajt rangira na Internet pretraživačima. Na primer: Finansijski Snowboard. Privlačno i zanimljivo ime sajta ili bloga će zaintrigirati posetioce vašeg profila da kliknu ga posete.
- Twitter. Dodajte link ka Twitter profilu. Možete da dodate više Twitter naloga, a možete i da integrišete Twitter sa LinkedInom. Ako ne želite da se svaki vaš tvit pojavljuje na vašem LinkedIn status, izaberite opciju da delite samo tvitove koji sadrže #in.
- Korisnička URL adresa: Modifikujte javnu URL adresu svog profila. Na primer: http://rs.linkedin.com/in/gorankaradojcic, http://rs.linkedin.com/in/bojanscepanovic. Tako ćete da optimizujete profil da se pojavi u rezultatima pretrage na Internet pretraživačima za vaše ime. Ovo je bitan deo izgradnje ličnog brenda.
- Rezime (Summary) je deo profila u kom možete detaljnije da se predstavite i kažete šta možete da uradite za druge. Upotrebite reči koje najbolje opisuju vaše sposobnosti, znanja, veštine i dostignuća.
- Specijalnosti (Specialties): Reči i fraze iz ovog dela profila će vam pomoći da se pojavite u rezultatima pretrage na LinkedInu. Zato dobro razmislite, istražite i upotrebite reči koje koristi vaša ciljna grupa da pronađe stručnjaka vašeg profila, s vašim iskustvom ili usluge koje pružate.
Vaš LinkedIn profil je značajan deo Vašeg javnog imidža i kredibiliteta. Promovišite svoj profil na web-sajtu, blogu ili u imejl potpisu dodavanjem dugmeta View My Profile on LinkedIn.
Izaberite opciju da Vaš LinkedIn profil bude javan kako bi drugi korisnici mogli da Vas pronađu i kontaktiraju.
Vlasnici kompanija i njihovi zaposleni mogu da kreiraju kompanijski profil, odnosno kompanijsku stranu.
Proširite mrežu kontakata
LinkedIn vam daje priliku da vrlo brzo povećate mrežu svojih kontakata:
- Pretražite svoje imejl kontakte i vidite ko već ima profil na LinkedInu,
- Pronađete kolege sa bivših i sa sadašnjeg radnog mesta.
- Pronađete školske drugove i kolege sa fakulteta.
- LinkedIn koristi sistem konekcija da vam preporuči korisnike koje možda znate. Što više konekcija imate, to će vaša mreža kontakta brže rasti.
Dodavanjem konekcija povećavate verovatnoću da će ljudi pronaći vaš profil kad traže nove saradnike i poslovne partnere.
Izgradite reputaciju i autoritet
LinkedIn vam nudi više načina da pokažete da ste stručnjak u svojoj oblasti poslovanja, da steknete reputaciju i stručni autoritet.
- Preporuke. Jedan od načina su preporuke drugih korisnika. Najbolji način da dobijete preporuke jeste po principu: Dajte, i daće vam se. Preporučite svoje saradnike i oni će rado uzvratiti uslugu.
- LinkedIn Answers. Odgovori su sjajan način da demonstrirate znanje i stručnost u svojoj oblasti. Korisnici ovde postavljaju pitanja iz različitih oblasti na koja možete da odgovorite. Linkedin bira i posebno ističe eksperte u svakoj oblasti prema broju najboljih odgovora koji su dali. Ako govorite (pišete) engleski jezik, imate priliku da povećate svoj autoritet iz određene oblasti i privučete pažnju na sebe, kako korisnika širom sveta, tako i vaših konekcija i korisnika iz zemlje.
- Linkedin Grupe. Na LinkedInu ima mnogo grupa u kojima možete da se povežete sa ljudima iz vaše industrije. Ako ste aktivan korisnik, možete da dospete na početnu stranu grupe kao najuticajniji korisnik (Top Influencer) i povećate svoju vidljivost i prepoznatljivost. Možete da se učlanite u najviše 50 grupa. Pored toga, ako imate mnogo konekcija možete da pokrenete grupu i pozovete svoje kontakte da se pridruže grupi.
Povećate posećenost sajta ili bloga
Poznato je da mnogi koriste društvene mreže da bi promovisali sadržaj i povećali posećenost sajta ili bloga. Kad je LinkedIn u pitanju, možete da delite linkove sa:
- samo konekcijama;
- grupama kojima pripadate; ili
- javno sa svima koji posete vaš profil.
Međutim, korisitite ovu mogućnost sa merom i nemojte da bombardujete svoje kontakte i druge posetioce linkovima, jer to može imati suprotan efekat od željenog.
Promovišete blog
Pored toga što možete da dodate link ka ličnom ili kompanijskom blogu na profil, možete da promovišete i feed bloga pomoću LinkedIn aplikacija kao što su WordPress i Blog link. Ovo je dobra prilika da omogućite drugima da letimično pogledaju sadržaj vašeg bloga. Promocijom bloga jačate lični brend, jer su blogovi odličan način da demonstrirate svoje znanje i stručnost u određenoj oblasti ili način razmišljanja.
Pored toga, dodajte na svoj blog LinkeIn dugme za deljenje da omogućite posetiocima bloga da dele vaše postove na LinkedInu.
Privučete potencijalne kupce ili klijente
Prisustvo na LinkedInu, kao i na drugim društvenim mrežama, mogu da povećaju vidljivost vašeg brenda. Preporuke konekcija su najbolji način da se vaši potencijalni klijenti i kupci uvere u vašu stručnost i kvalitet proizvoda i usluga. Nelsonova globalna anketa onlajn kupaca pokazuje da 90% ljudi veruje preporukama ljudi koje poznaje.
Istražujete konkurenciju
LinkedIn je pretraživač, što znači da vam omogućava pretraživanje i pronalaženje korisnih informacija u njihovoj bazi. Možete da saznate mnogo informacija o konkurentima. Na primer, da li njihovi zaposleni brzo menjaju kompaniju? Koji profil ljudi radi za njih? Kakvo iskustvo i reference ima njihov direktor marketinga? Šta klijenti i kupci misle o njima i njihovim proizvodima?
Tražite savet
Linkedin, kao mreža stručnjaka iz mnogobrojnih oblasti, pomaže vam da dobijete stručne savete i odgovore na pitanja potpuno besplatno. LinkedIn Answers, ne samo što Vam omogućavaju da demonstrirate svoje znanje i pružite pomoć, već i da postavljate pitanja.
Na primer, možete da dobijete odgovore na vrlo praktična pitanja:
- Gde mogu da naučim Microsoft Excel i Access?
- Kako postupate sa klijentima koji ne plaćaju?
- Koja znanja i veštine su potrebni da bi se pokrenuo sajt za grupnu kupovinu?
Pitanja možete da postavljate svim korisnicima na engleskom jeziku, a možete da štiklirate opciju da je vaše pitanje fokusirano na određenu geografsku lokaciju (na primer, Srbiju). Osim toga, možete da izaberete konekcije kojima želite da postavite pitanje. Primera radi, ako znate da je neko od vaših konekcija stručnjak za određenu oblast, možete da uputite pitanje direktno njoj ili njemu.
Oglašavate svoje proizvode i usluge.
LinkedIn Ads je servis za ciljano oglašavanje. Sami kreirate svoje oglase i birate ciljnu javnost kojoj želite da prikažete oglase. Možete da ciljate korisnike po industriji, funkciji, godinama, broju zaposlenih u kompaniji, lokaciji. Potencijali oglašavanja na LinkedIn-u su veliki imajući u vidu da dobijate priliku da predstavite svoje poslovanje, proizvode i usluge donosiocima odluka o nabavci, vlasnicima kompanija, preduzetnicima, direktorima i uspešnim poslovnim ljudima širom sveta i lokalno. Prosečan korisnik LinkedIn-a ima godišnji prihod veći od 100,000$.
Zaposlite se ili promenite posao
Mnogi korisnici otvaraju nalog na LinkedInu upravo zato što traže zaposlenje. Menadžeri ljudskih resursa i vlasnici preduzeća koriste LinkedIn da pronađu zaposlene i oglase radna mesta. Osnovni LinkedIn saveti za korisnike koji traže posao su:
- Kreirajte potpun profil i redovno ga ažurirajte da biste ostavili snažan prvi utisak.
- Gradite mrežu konekcija da biste povećali vidljivost i mogućnost da dobijete preporuke.
- Pratite više kompanija da biste prvi saznali za nove poslovne prilike i otvorena radna mesta.
Više saveta za sve koji traže posao možete da pronađete u LinkedIn centru za pomoć.
Ovo su samo neki od načina na koje LinkedIn može da vam pomogne u karijeri i poslovanju. LinkedIn ima još niz prednosti i koristi kako za pojedince tako i za kompanije. Ali, kao i na drugim društvenim mrežama, možete da ih ostvarite samo ako uzmete aktivno učešće.
I, na kraju. Otvorite nalog na LinkedIN-u. Pridružite nam se kao connections (friends) na LinkedIN. Tu su svi Autori MCB Bloga – ja (Goranka Radojčić), tu je Bojan Šćepanović, pa Daniela Laketić i Tatjana Bolpačić…
Kako vi koristite LinkedIn? Da li vam je učešće u ovoj mreži već pomoglo u poslu i kako? Podelite u komentarima.
Autor teksa je Goranka Radojčić , web marketing analitičar i brend menadžer u IT kompaniji. U slobodno vreme piše blog o Internet marketingu.
Autor
Goranka Radojčić
Digital Marketing Project Manager
Investintech
50 Komentara
Ovo je najbolji tekst do sada na blogu.Mene je preko 50 HR agencija zvalo preko LInkedIN i imala sam nekoliko ozbiljnih razgovora za posao.
Čak sam se skoro zaljubila u jednog kolegu preko LinkedINa… No,za zaljubljivanje je verovatno bolji FB-možeš da vidiš slike.
Goranka,hvala ti za detaljno uputstvo na srpskom.Idem da ga šerujem i dobro proučim.
Hvala Marija mnogo na komplimentu. Drago mi je da ti se sviđa članak. A još mi je draže kad pročitam pozitivna iskustva sa LinkedIn-om. Hvala što si podelila da te je preko 50 HR agencija zvalo zahvaljujući Linkedinu – verujem da će takvo iskustvo podstaći i druge da se što više angažuju na LinkedIn-u, posebno sve one koji traže posao. Sjajno!
Što se tiče zaljubljivanja – moglo bi se reći da LinkedIn eto ima potencijala i za to. Ideja mi se sviđa, idem da porazmislim o tome.
Hvala tebi još jednom i puno uspeha!
Veoma interesantan clanak. Ja imam nalog, ali tek sad uocavam prave potencijale Linkedina.
Zato i čitaš MCB Blog
Hvala, Sandra. Potencijali LinkedIna za poslovne ljude su stvarno veliki i nadam se da ćete ih iskoristiti. Srdačan pozdrav.
Jedan od boljih članaka o Linkedinu koji sam čitala. Sve na jednom mjestu. Hvala, šaljem dalje
Hvala Irena na podršci. Vidim da gradite karijeru u odnosima sa javnošću. Želim Vam svakii uspeh u poslu i blogovanju. Vidimo se na LinkedIn-u.
Bravo ,
odličan tekst i vrlo jednostavan , a koristan, naročito za generacije rođene šezdeset i neke…
Veliki pozdrav !
Dijana, hvala. Veliki pozdrav i Vama.
Odlican tekst!
Moja iskustva sa LinkedIn.om su jako pozitivna.
Odlicno mesto za pripremu za sastanak sa novim klijentima, kao i odlicno mesto za izgradnju licnog brenda.
Pozdrav,
Marija
Marija, kad jedan HR menadžer potvrdi da aktivno koristi LinkedIn i da ima jako pozitivno iskustvo, ja mislim da je to onda dovoljna potvrda za sve da se uključe, a posebno one koji žele da se zaposle ili promene posao. Srdačan pozdrav!
Svaka cast za tekst! Sve na jednom mestu. Uz pomoc Vaseg teksta sam izmenila neke stvari na svom profilu! Hvala!
Pozdrav,
Milica
Milice, hvala Vama i drago mi je što sam mogla da budem od pomoći. Veliki pozdrav!
Korisnik sam LinkedIn-a. Drago mi je da postoji ovakav tekst da ne objasnjavam prijateljima zasto sam im poslala Invite Kako mnogi imaju averziju od nepoznatih linkova i mailova. Puno hvala! Prosledjujem dalje!
Milena, nadam se da će tekst pomoći Vašim prijateljima da uvide i iskoriste prednosti LinkedIna. Naravno, imajući u vidu količinu spama (neželjenih poruka) koje svakodnevno primamo na imejl, nije čudo što ljudi imaju averziju prema nepoznatim linkovima i mejlovima. Ali, dobra informisanost nam pomaže da prevaziđemo strah, pa se iskreno nadam da će i Vaši prijatelji shvatiti Vaš entuzijazam i Vašu želju da Vam se pridruže na LinekedInu. Poštovanje i srdačan pozdrav!
Ja bih dodao i jednu OGROMNU razliku između LinkedINa, Facebooka i emailova.
Kod LinkedINa višak connections NE MOŽE da ti šteti. Jednostavno, imaš više poslovnih kontakata. U svakom trenutku, možeš da BLOKIRAŠ connection.
Kod FB (friends) ti otkrivaš deo intime (privatnosti). Ali i ovde ti možeš u SVAKOM TRENUTKU da blokiraš “frienda”
Kod emaila je najveći “opasnost” od neželjene poruke. No, i tu je jednostavan alat – delete
[…] U Srbiji broj korisnika LinkedIna trenutno broji preko 50.000 osoba. Taj broj zavisi od broja connections (veza) koji imate na Linkedinu. Za više informacija oko korišćenja LinkedINa pročitajte tekst Goranke Radojčić. […]
Tek nakon čitanja ovog bloga shvatio sam pun potencijal LinkedIn-a.
Nadam se da će mi koristiti u daljoj karijeri, a autorki bloga se zahvaljujem na detaljnom prikazu.
Marko, hvala Vama što ste podelili komentar. Meni je neopisivo drago ako Vam je članak pomogao da shvatite potencijal LinkedIn-a i uverena sam da će Vam pomoći u karijeri i poslovanju ako ga budete aktivno i posvećeno koristili. Svaki uspeh Vam želim!
Autoru teksta puno hvala. Mnogo toga nisam znao. Sigurno cu otvoriti nalog na LinkedIn-u. Voleo bih da se u skorije vreme javim sa lepim informacijama i zahvalim jos vise. Svako dobro Vam zelim
Bojane, hvala Vama. Drago mi je ako Vam je tekst pomogao da uvidite prednosti LinkedIn-a. I ja se nadam da ćete se uskoro vratiti sa prvim utiscima o Linkedin-u. Sve najbolje.
Super tekst! Savjeti koje sam ovdje pronašao bili su mi od velike koristi prilikom uređivanja profila…
Pozdrav
Pozdrav i Vama Marine. Jako mi je drago što su vam saveti bili korisni. Samo napred i puno uspeha u karijeri i na Linkedin-u.
Savršeno, oduševljen sam i hvala vam!
Idem na posao da doteram profil.
Andrija iskreno hvala Vama na oduševljenju.
Hvala puno na ovim savetima. Idem odmah da sredim svoj LinkedIn profil.
Mirjana, nema na čemu. Drago mi je što Vas je tekst podstakao na trenutnu akciju!
Super tekst.
Vec duze vreme koristim LinkedIn i imam jako pozitivna iskustva.
Veliki pozdrav,
Bojan
I Vama Bojane veliki pozdrav i hvala na komplientima za tekst. Veom volim da čujem da ljudi imaju pozitivna iskustva sa Linkedinom. Smatram da je to pravi podstrek svima nama da ga više koristimo.
Super tekst. Teksada vidim da bi trebalo da bolje prikazem linkedin profil.
Trenutno sam u penziji, zelim da se poslovno angazujem, jer imam znanja i radno izkustvo, sto je i osnovni razlog mog pojavljivanja na linkedinu.
Nadam se da cu uspeti.
Veliki pozdrav,
Babic Radmila
Rado,
“ti to možeš…”. Kao u reklami za Aqua Viva….
Poštovana Radmila, Vaš stav i način razmišljanja su zaista fascinantni. Delujete mi kao osoba na koju se vredi ugledati. Ja Vam želim svaki mogući uspeh u nastavku karijere i da ostvarite ciljeve pojavljivanja na Linkedinu.
Hvala puno na ovakvim savetima. Veoma su korisni, pogotovo za nekog ko je na pocetku karijere kao ja. Veliki pozdrav.
Aleksandra,
Iskoristi LinkedIn, može ti puno pomoći.
Draga Aleksandra, hvala Vama. Slažem se sa Bojanom da Vam LinkedIn može mnogo pomoći u karijeri ako ga koristite na pravi način. Želim Vam puno uspeha u karijeri!
Odmah posle čitanja ovog sjajnog i korisnog teksta sam promenio naziv linka ka svojim sajtovima i modifikovao URL adresu. Hvala
[…] http://www.mcb.rs/blog/2011/09/26/kako-linkedin-pomaze-u-biznisu/ […]
Odlican tekst! Popunio sam svoj profil sa 30posto na 50 posto (ipak treba jos da dodam sliku, grupe i napravim konekcije). Ali ono sto hocu da pitam jeste, zasto mi se na profilu ne vidi ”Summary” i ”Experience” i neke manje bitne stvari kao websites? gde li gresim? Hvala na bilo kojoj informaciji!
Filipe, kao prvo, hvala na pohvalama za tekst. Kao i uvek, drago mi kad neki moj tekst pomogne čitaocima.
Što se tiče problema koje imate, evo nekoliko mogućih rešenja:
1. Ako Vam se ne vide “Summary”, “Experience” i web-sajtovi ili druge sekcije profila, sasvim je moguće da nakon uređivanja ovih sekcija niste kliknuli na taster Save (plave boje), tako da se promene koje ste uneli nisu sačuvale (meni se to desilo par puta, nije ništa neobično).
2. Druga stvar je što je Linkedin počeo sa uvođenjem potpuno novih profila, pa profili sad malo drugačije izgledaju nego u vreme kad je ovaj članak napisan i objavljen.
Ja sam napisala tekst o novim profilima i savetima za nove Linkedin profile koji bi uskoro trebalo da bude objavljen na MCB blogu (ukoliko, naravno, bude odobren).
Nadam se da ovo pomaže. Ukoliko je potrebno detaljnije objašnjenje, nemojte da se ustežete da pitate.
Puno uspeha Vam želim u 2013!
hmmm, evo sad sam opet prosao sve redom… i kad odem na neki pretrazivac da pronadjem svoj profil -opet isto. Tu su mi Overview, , S & E, Languages, Education, a ova dva ne postoje?! Inace, koristim basic accout type. Da nije to taj problem? Da, vidim, taster plave boje (save changes). Uradio, ali…nista se ne desava.
Inace Vas tekst je daleko najbolji (a jesam jedan ceo dan proveo trazeci tekstove o tome kako, sta, itd. na srpskom jeziku) pogotovo jer ste ubacili slike, tako da mozemo da vidimo kako treba to da izgleda. To mnogo znaci, i u svojem novom clanku opet to koristite (Like). Pozdravljam
Filipe, sad mi je mnogo jasnije šta je u pitanju – treba da promenite podešavanja vidljivosti javnog profila u pretrazi. Evo šta ćete da uradite:
1. Kad se ulogujete na Linkedin, u gornjem desnom uglu ćete videti svoje ime sa strelicom pored njega. Pređite mišem preko svog imena i izaberite Settings iz ponuđenog menija.
2. Dolazite na stranicu za upravljanje podešavanjima profila. U donjem delu stranice videćete 4 kartice (Profile, Email Preferences, Groups, Companies & Applications, i Accounts).
3. Izaberite Profile, u delu Helpful Links kliknite na Edit your public profile.
4. Štiklirajte Make my public profile visible to everyone (ako već nije), a zatim štiklirajte sve sekcije koje hoćete da se vide na Vašem javnom profilu: Summary, Additional Information – Websites, itd. Evo kako to izgleda: http://i.imgur.com/YnL03.png
Probajte, pa da vidimo hoće li uspeti. Ako ne, Vi javite pa ćemo probati druge opcije. :
Još jednom hvala na komplimentima i korisnim sugestijama. Pozdrav!
TO JE TO! Hvala puno! Bila je ukljucena opcija ”…profile visible to everyone” ali nisu bili ukljuceni (stiklirani) neki detalji. Sada je sve u redu. Sa nestrpljenjem cekam Vas sledeci tekst. Hvala jos jednom.
Filipe, baš mi je drago ako sam bila od pomoći!
Koristiti sve potencijale koji su dostupni i u punom smislu,a zašto da ne.
Sve pohvale i za autorku i za MCB.
Iako sam čuo da su neki uspeli da se zaposle “preko linkedina”, ja na žalost nisam od tih.
Na nekoliko mesta sam pročitao da profil treba što više popuniti, kako bi slika o vama bila što potpunija, međutim sa druge strane vidim da uspešni imaju samo nekoliko navedenih stavki, recimo 3 radne pozicije i možda neku edukaciju.
Kakva su vaša iskustva?
Srdačan pozdrav,
Vladimir
Vladimire, hvala na pohvalama i podeljenom iskustvu. Popunjen profil je samo možda 10% uspeha na Linkedinu (ili bilo kojoj drugoj mreži). Treba imati u vidu da je LI mreža ljudi, i to aktivnih. To zbilja nije kliše. Manje je bitno da li imate 2, 3 ili samo jednu popunjenu poziciju u sekciji radno iskustvo, a bitnije je da širite mrežu svojih konekcija, uključujete se u grupe u sferi Vaše stručnosti i diskusije. Veća je verovatnoća da će Vas tako neko primetiti, nego ako imate savršeno popunjen profil.
Vlado,
Headhunteri koriste LinkedIN kao prvu stanicu kod traženja kandidata.
Dakle, popuni CV sa KLJUČNIM rečima kojima želiš sebe da prodaš. Nemoj pisati fraze (“timski igrač spreman za individualni rad…”) već napiši konkretne pojmove oko svog posla.
Takođe, poslušaj Goranku oko širenja konekcija. Niko ti neće dati posao zato što si na LinkedINu; na LI postoji 120.000 profila iz Srbije
Odlican tekst, sjajni saveti. Mene zanima fotografija na LI – da li mora da bude ‘profi’ ili moze da prodje i neka ‘zivotna’ (pod uslovom da nije sa svadbe ili plaze). I koliko utice na potencijalnog poslodavca cinjenica imam li uopste fotografiju na profilu?
Ana,
LinkedIN je tvoj CV.
* Ako imaš profesionalnu (=lepu) fotografiju, verovatno ćeš biti zapažen.
* Ako imaš svadbarsku (=neposlovnu) fotografiju, i tada ćeš biti zapažena. Ali, ne po dobrom…
Ukratko – napravi odličnu fotografiju.
[…] Kako LinkedIn pomaže u Biznisu? (za one koji žele da se samozaposle) […]