Kako kreirati brend: Nivea

Kako kreirati brend: Nivea

KAKO KREIRATI BREND: NIVEA

 

Nega kože za ceo život

Pre sto godina, ulje i voda su ispisali istoriju nege spojivši se u jedinstvenoj maloj, Limenoj kutiji – Nivea plavoj kremi

 MCB Blog - kako kreirati brend Nivea9

Dr Oscar Troplovic 1890. godine kupio je kompaniju Beiersdorf iz Hamburga od osnivača Paula C. Beiersdorfa. Tadašnji stručni savetnik doktora Troplovica,Paul Gerson Unna, čovek koji će ubrzo zatim postati izuzetno priznat stručnjak u oblasti nege kože, imao je oko za inovacije. Skrenuo je pažnju dr Troplovicu na eucerit (lat. lepi vosak) – emulgator koji ujedinjuje vodu i ulje u jedinstvenu bazu koja se koristi kao osnova Nivea kreme.

Tako se formulacija Nivea plave kreme menjala u skladu sa najnovijim naučnim istraživanjima, njena osnova se malo promenila u proteklih 100 godina. Svih ovih godina, Nivea krema, zbog svoje stabilne ulje-u-vodi formulacije, ne sadrži konzervans. Čak je i miris kreme svih ovih godina isti. Mirisna baza sastoji se od ruža, ljiljana i jorgovana, zaokružena bazom ambre.

 

Poput dame

Ubrzo nakon pojavljivanja, u decembru 1911, Nivea krema je prodavana u žutoj limenoj kutiji. Maštovita dekoracija zelenim viticama odražavala je popularni umetnički pravac tog vremena, art nuvo (francuski: nova umetnost), za koji su bili karakteristični isprepletani i kitnjasti oblici iz prirode.

 

MCB Blog - kako kreirati brend Nivea1

 

U skladu sa običajem davanja latinskih imena farmaceutskim proizvodima, dr Troplovic je svoju snežnobelu kremu nazvao Nivea, što je latinski pridev (niveus/nivea/niveum) koji znači snežno-belo. Prva reklama za Nivea brend je delo čuvenog umetnika Hansa Rudija Erdta koji je 1912. dizajnirao poster ,Poput dame”. On je bio jedan od grafičkih umetnika nove generacije, koji su se specijalizovali za reklamnu umetnost, što je bila novina na početku 20. veka. Erdtov poseban stil je imao neverovatan uticaj na nemačku umetnost plakata dvadesetih godina prošlog veka. U Nivea reklami, Erdt se poigrao sa atributima idealne žene koji su dominirali na početku novog veka -ranjiva ,femme fragile”.Jedna od prvih animiranih Nivea televizijskih reklama ,Elualijino podmlađivanje” (,Eulalias Verjiingung”) promo-visala je Nivea kremu u tubi 1920. godine.

 MCB Blog - kako kreirati brend Nivea2

 

Plavo i belo

Godine 1924. osmišljen je potpuno novi reklamni stil za brend Nivea. Tih godina, Evropa je bila gladna života, a ljudi su želeli da maksimalno uživaju u svemu. Brend Nivea, koji je već privlačio aktivne ljude, kompletno je renoviran u smislu pakovanja i reklame. Plava i bela boja su postale njegov zaštitni znak. Umesto prikaza elegantnih dama u svojim budoarima, sada su glavna tema postale aktivne žene okupane sunčevom svetlošću.

 

MCB Blog - kako kreirati brend Nivea3

Reklama u stilu pin-up devojaka, 1943

 

Složena art nuvo dekoracija na kutiji je zamenjena mnogo svedenijim izgledom. Plava kutija sa belim Nivea logom je premijerno predstavljena 1925. godine. Sa minimalnim izmenama u godinama koje su usledile, kutija Nivea kreme je svojom jedinstvenom kombinacijom boja postala bezvremeni klasik dizajna.

Nivea devojčice i dečaci

Potpuno nov pristup štampanoj reklami predstavljen je, takođe, 1924. Naglašavajući nove reklamne teme – prirodnost, svežinu i aktivnost, upotrebljena je fotografija trojice veselih dečaka, nestašnog izgleda, kao tema za plakat i štampane reklame. Dečaci sa fotografije su odmah osvojili srca ženskog dela javnosti. Naredne godine organizovan je veliki konkurs kako bi se pronašle Nivea devojčice. Ne tražimo lepotice cija lica uokviruju lokne i koje privlače svačiju pažnju, već devojčice koje izgledaju zdravo, čisto i sveže, i prosto su neodoljive, glasio je poziv na konkurs. Pobednice su predstavljene u nizu reklama, čime su konzumenti preuzeli centralno mesto u reklamnoj strategiji brenda.

MCB Blog - kako kreirati brend Nivea7

Nivea dečaci

 

Nivea mleko je pušteno u prodaju 1963. godine. Bila je to tečna verzija Nivea kre-me, a velika reklamna kampanja, koja je usledila, naglašavala je ,samo ja” kvalitet brenda Nivea, kombinujući sve aspekte nege kože na najbolji mogući način u jed-nom proizvodu: Nivea kao dnevna i noćna krema, krema za različite vremenske uslove i kao hidratantna i zaštitna krema. Grafičke teme ove serije reklama bile su inspirisane modernim naivnim slikarstvom koje je bilo vrlo popularno sedamdesetih godina prošlog veka. Mnogobrojne varijacije prikazivale su poznatu plavo-belu Nivea kutiju kako se harmonično uklapa u prirodu uz detinjast, atraktivan vizuelni stil. Svaka tema je predstavljala simbol bar jedne od mnogih blagodeti koje Nivea krema pruža. Ova serija reklama bila je uspešna priča za Nivea kremu, a aktuelna je bila u Evropi od 1973. do 1988. i sastojala se iz više od stotinu različitih tema.

Nivea reklamne teme šezdesetih godina prošlog veka u mnogim evropskim zemljama održavaju razvoj trenda koji je aktuelan i danas – opsesiju putovanjima. Nivea je taj trend propratila proizvodom koji je uskoro postigao uspeh u mnogim evropskim letovalištima- Nivea loptom na naduvavanje.

 

MCB Blog - kako kreirati brend Nivea5

Plava harmonija

Devedesetih godina duh vremena se promenio i povratak porodici i iskrena osećanja postali su značajne vrednosti. Irnidz Nivea kreme kao brenda i duh vremena su simpatično i pametno primenjeni na međunarodnom nivou kroz jednu od najuspesnijih reklamnih kampanja “Plava harmonija”. Prve štampane i TV reklame iz 1992. godine su prikazivale divne trenutke ljudskog zajedništva. U njima su naglašeni nežnost, poverenje i sigurnost.

 

MCB Blog - kako kreirati brend Nivea6

 

U TV reklami za Nivea kremu pod nazivom ,Oči u oči” uneta je autentična emocija jednim posebnim događajem. Glumci iz reklame, Maya Saxton i Anthony Bernards zaljubili su se za vreme snimanja! U reklami oni razmenjuju nežne poljupce uz klasik iz šezdesetih godina ” I’ ve got you, babe”. Njihova iskrena osećanja su bila toliko očigledna da je Nivea reklama 1993. dobila nagradu za najbolji poljubac u reklami.

Najuspešnija inovacija

Nivea istraživanja su 1998. Rezultirala pionirskom inovacijom u oblasti kozmetike, sastojaka za ublažavanje bora Q10. Naučni testovi dali su impresivne rezultate i dokazali efikasnu borbu protiv starenja pri korišćenju proizvoda sa Q10. Nivea Visage dnevna krema protiv bora sa Q10 je ubrzo postala najprodavaniji proizvod protiv bora širom sveta i danas se u svakoj sekundi negde u svetu proda jedan primerak ove kreme.

MCB Blog - kako kreirati brend Nivea8

 

Preuzeto iz časopisa INStore, avgust 2012

Autor

Gost 


1 Komentar

  1. Mirjana Ilić :
    18.11.2013 u 01:55|Permalink

    Za mene je priča o kreiranju brenda “Nivea” basic za svakoga ko se bavi kreiranjem brenda: spoj znanja,intuicije i onoga što je nedokučivo zrno – energije ili sreće,kako god…

Napiši komentar

Newsletter pretplata

Najviše komentara Najnoviji komentari
Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (19)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (300)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Marko Devrnja (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Tomo Djekovic (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Najnoviji Broj Controlling Magazina

    Controlling magazin #12

    Tema:
    "SUPPLY CHAIN"

    Autori:
    Preko 60 autora: Actavis, Elektromreža Srbije, BASF, Uniqa osiguranje...

    Preuzmi elektronsko izdanje