KAKO IZGLEDA HR U MOJOJ KOMPANIJI?

Šesti po redu sastanak HRM kluba, održan je 13.11.2019.godine u hotelu Crowne Plaza, u Beogradu. Tema o kojoj su panelisti diskutovali na ovom sastanku bila je „Kako izgleda HR u mojoj kompaniji?“ Sastanak su otvorili Maja Žarković, HR menadžer, i Tomo Đeković, Direktor prodaje Menadžment Centra Beograd. Oni su pozdravili sve prisutne zahvalivši im se na dolasku, a zatim je usledio „speed networking“, gde su prisutni bili u prilici da se međusobno upoznaju i tako kreiraju dobru atmosferu. 8805_6.HRM klub Pored Maje i Tome, 6. sastanak HRM kluba otvorili su i panelisti: 9173_6.HRM klub Diskutovalo se o tome kako izgledaju HR sektori iz različitih perspektiva, šta je strateški važno i koji su to ključni indikatori performansi u kompanijama. Istaknut je značaj HR controlinga i kako nije važno samo izveštavati o procesu rada već i davati predloge za bolje poslovanje. Odnos troška zaposlenih u odnosu na prihode kompanije i prihod po zaposlenom takođe su važni indikatori. 8931_6.HRM klub Bilo je reči i o praćenju zadovoljstva zaposlenih, gde je diskusija živnula, uzimajući u obzir da je sektoru za ljudske resurse izuzetno važno da dobije informacije o tome, a kompanije su često u nedoumici kako motivisati zaposlene da otvoreno i iskreno govore o svom zadovoljstvu poslom i odnosu sa kolegama. Takođe, kao jedan od indikatora spomenuta je i kontribucija – odnos produktivnosti i troška, kao i procenat iskorišćenosti radnog vremena zaposlenih. 8847_6.HRM klub Razgovaralo se o procesima regrutacije i selekcije, i kako se kompanije bore sa problemom nedostatka radne snage i fluktuacijom. Plata nije jedini pokazatelj koji će zaposlenog motivisati da ostane tu gde je – od okruženja takođe mnogo zavisi: da li se zaposleni oseća prijatno, da li radi sa savremenom opremom, savremenom tehnologijom. Stanje nije alarmantno, kažu panelisti, ali treba razmišljati o razvojnim programima i mogućnostima koje bi ljudima bile dovoljno primamljive da se prijave i zadrže. Nije na odmet ni spustiti se na niže nivoe kompanije i videti koji su izazovi sa kojima se ljudi susreću i čuti njihove ideje i razmišljanja, kako bismo dobili širu sliku. Kada su selekcija i regrutacija u pitanju, broj krugova i vrsta testiranja zavisi od pozicije, nekada se već posle prvog kruga zna se da li ste pronašli odgovarajuću osobu. Način oglašavanja je raznolik, preko agencija, društvenih mreža, preporuka pa sve do radio stanica. 9210_6.HRM klub Nakon pauze za kafu, tokom koje su prisutni mogli da se druže i razmisle o potencijalnim pitanjima za paneliste, drugi deo obuhvatio je temu employer brandinga, kako biti atraktivan poslodavac, i kako znati da li ste u tome uspeli. Diskutovalo se i o pitanju dualnog obrazovanja, koje neke firme praktikuju, a neke ne, ali su se svi panelisti složili da je ta čitava priča ponovo rođena i da podržavaju ideju. Na kraju se Maja Žarković još jednom svima zahvalila na dolasku i pozvala sve da se pridruže narednim sastancima, gde će se, kao i uvek, razgovarati o važnim i zanimljivim temama.