Kako izgleda Cena koštanja (product costing) ?
Ovaj materijal je autorski materijal Controller Akademie Munich, odnosno MCB-Menadžment Centra Beograd. Ovo je deo materijala koji polaznici dobijaju na Diploma programu u Minhenu, odnosno MCB Akademiji Controllinga u Beogradu.
Cena koštanja ili Product costing je jedan od sjajnih alata koji koriste controlleri. Cena koštanja se koristi za sledeće namene:
- za određivanje targetovane prodajne cene(sistem dodataka ili mark up)
- za vrednovanje zaliha (full cost)
- za određivanje contribucija u MRA-Management Result Account (proco ili varijabilni troškovi)
(klikni na sliku za više detalja)
U ovom primeru je dat obračun cene koštanja za potrebe određivanja Targetovane Prodajne Cene (14.238€ za 1.000 kg ili 3,560 po pakovanju). U sledećem primeru je dat skraćen oblik određivanja Targetovane prodajne cene. Npr, da bi dobili cenu od 14.238€ mi koristimo mark up od 48,9% u odnosu na COGS (cenu koštanja) od 9.562,46€.
(klikni na sliku za više detalja)
Targetovana prodajna cena se upoređuje sa konkurencijom kao i sa onim što je kupac spreman da plati.Ovaj materijal je autorski materijal Controller Akademie Munich, odnosno MCB-Menadžment Centra Beograd. Ovo je deo materijala koji polaznici dobijaju na Diploma programu u Minhenu, odnosno MCB Akademiji Controllinga u Beogradu.