Kako da se istaknete na Linkedinu

LinkedIn, globalna poslovna mreža, stalno raste i igra sve važniju ulogu u svetu biznisa i karijere. Sve veći broj ljudi u svetu i kod nas koristi Linkedin da poveća svoju vidljivost i šanse za zaposlenje, napredovanje u karijeri, ličnu promociju, istraživanje i pronalaženje informacija o ljudima i kompanijama, itd.
Linkedin je u oktobru tekuće godine najavio novu generaciju profila koje će u toku narednih nekoliko meseci da dobiju svi korisnici.
Osnovne karakteristike novog Linkedin profila su:
- vizuelni dizajn koji podseća na infografiku i pomaže vam da ostavite snažan prvi utisak,
- pojednostavljeno uređivanje profila (inline editing) i prikazivanje ostvarenih rezultata i dostignuća,
- lakše pronalaženje ljudi u vašoj profesionalnoj mreži, i
- olakšano praćenje aktivnosti i novosti u poslovnom životu vaših konekcija (nedavna aktivnost se nalazi na vrhu profila).
Primer novog Linkedin profila možete videti ovde. Kliknite na dugme Request Invitation na istoj stranici ako želite da dobijete novi Linkedin profil što je pre moguće. Ja sam to uradila i pre nekoliko dana sam dobila novi Linkedin profil.
LinkedIn profil Vam omogućava da ispričate svoju profesionalnu priču i da se istaknete među profesionalcima u svom polju. Redovno ažurirajte profil i status, budite aktivni i širite mrežu kontakata kako biste u novoj godini ostvarili još veći poslovni uspeh, promenili radno mesto ili pronašli posao iz snova.
Ostavite pozitivan utisak sa profesionalnom fotografijom
Slika LinkedIn profila je uvek bila važna, ali sad igra još značajniju ulogu. Slika najavljenog novog Linkedin profila je veća. Pojavljuje se ne samo na Vašem profilu, već i na profilima drugih korisnika.
Prilikom izbora fotografije za Linkedin profil razmišljajte kako biste izgledali na razgovoru za posao, sastanku sa potencijalnim klijentima ili investitorima. Izaberite kvalitetnu i jasnu sliku koja vas prikazuje u profesionalnom svetlu i uliva poverenje u vaše stručne veštine i sposobnosti.
Ažurirajte naslov (Headline) i rezime (Summary)
Naslov (Headline) i rezime (Summary) su pored fotografije najistaknutiji delovi Linkedin profila. Ova dva dela sumiraju vaše dosadašnje rezultate i šta ste sposobni da postignete.
Vaš Headline je praktično odgovor na pitanje: Kako želim da me pronađu na Linkedin-u? Šta je to u čemu sam najbolja/najbolji? Headline može, ali ne mora da bude vaša titula na trenutnom radnom mestu. To je prednost koju treba iskoristiti.
Rezime je deo rezervisan za vaša najnovija dostignuća, najbitnije rezultate i poslovne ciljeve. Stoga treba da ga ažurirate najmanje jednom godišnje. Šta ste postigli u toku protekle godine? Šta želite i možete da ostvarite? Koji su vaši budući ciljevi?
Koristite adekvatne reči u profilu
Ako želite da vas pronađu na Linkedinu potrebno je da imate adekvatne i relevantne ključne reči na različitim mestima u profilu: naslovu, rezimeu, titulama i opisima radnih iskustava, veštinama i preporukama. Ključne reči u naslovu (Headline) i titulama (Job Titles) poboljšavaju rangiranje u LinkedIn pretrazi. Istražite i koristite na različitim mestima u profilu sinonime za željene ključne reči jer različiti ljudi mogu da koriste različite reči za istu stvar (na primer, teacher, instructor, trainer).
Navedite odgovarajuće veštine i znanja
Linkedin Vam omogućava da navedete 50 veština i znanja koje vaše konekcije mogu da verifikuju (Endorse) i na taj način povećaju Vaš profesionalni kredibilitet i reputaciju. Veštine i znanja olakšavaju potencijalnim poslodavcima i konekcijama da vas pronađu. Stoga je bitno da navedete relevantne i tražene veštine. Kad počnete da unosite veštinu u polje, pratite da li se pojavljuje u padajućem meniju. Ako se ne pojavljuje, moguće da Linkedin ne prepoznaje tu veštinu ili da nije tražena. Linkedin pretraga veština – Skills će Vam pomoći da identifikujete popularne veštine. Ukucajte određenu veštinu u polje za pretragu (na primer, copywriting) i LinkedIn će vam prikazati slične veštine, njihovu popularnost, definiciju, stručnjake u toj disciplini, relevantne kompanije koje možete da pratite, grupe kojima možete da se pridružite i ponudu poslova. Najbitnije je što će vam dati predloge za slične veštine. Kliknite na taster See suggested Skills koji se nalazi desno ispod definicije ili na Add Skill da je dodate na svoju listu veština.
Pohvalite svoje kontakte
Endorsements su jedna od novijih odlika LinkedIn-a. Veoma su korisne za ličnu promociju, povećanje kredibiliteta i uticaja na LinkedIn-u. Osnovna ideja je da što više vaših kontakata pohvali vaše veštine (Skills). Ukupan broj priznanja se pojavljuje pored veštine koju ste naveli na svom LI profilu, zajedno sa slikom kontakta koji je verifikovao vašu stručnost. Ovo jako privlačno izgleda posetiocima vašeg profila (mogućim poslodavcima ili klijentima?)!
Jedan od najlakših načina da dobijete što više pohvala jeste da istupite i pohvalite veštine svojih kontakata. Većina njih će rado uzvratiti.
Pratite „idejne vođe“
Linkedin je u oktobru uveo mogućnost praćenja idejnih vođa ili lidera u određenoj oblasti. Prema definiciji koju možete da pronađete u pretrazi veština, idejni vođa je poslovni žargon za osobe poznate po inovativnim idejama.
Pronađite idejne vođe u Vašoj oblasti stručnosti i pratite ih (Kliknite na link Follow ispod njihove slike). Njihove objave će se pojavljivati na vašem zidu. Ovo je mogućnost da među prvima saznate i podelite najnovije vesti i događaje u vašoj poslovnoj sferi. Nedavna aktivnost dobija prominentno mesto na novim profilima, tako da ovo predstavlja dobru priliku za isticanje.
Tražite preporuke na vreme
Većina nas LinkedIn korisnika se seti da traži preporuke kad traži posao. Međutim, mnogo je bolje redovno povećavati broj preporuka na profilu. Zamolite sadašnje i bivše kolege, klijente i druge konekcije da Vam napišu preporuku ako smatraju da je zaslužujete. Posmatrajte preporuke kao sastavni deo svog Linkedin profila i ličnog brenda, a ne kao nužno zlo za traženje posla kad Vas nepovoljne okolnosti na to nateraju.
Personalizujte poruke koje šaljete potencijalnim i postojećim konekcijama
Kad tražite preporuke ili šaljete poziv za konekciju, Linkedin Vam nudi unapred pripremljenu poruku (na primer: „I’d like to add you to my professional network on Linkedin“). Odvojite nekoliko trenutaka da personalizujete sadržaj svojih poruka. Objasnite kratko u poruci osobi zašto želite da se povežete sa tom osobom.
Obogatite profil dodanim sekcijama
LinkedIn vam omogućava da obogatite svoj profil dodatnim sekcijama i tako prikažete lična dostignuća i iskustva. Na primer, strani jezici koje govorite, organizacije kojima pripadate, projekti u kojima ste učestvovali, rezultati testova koje ste polagali, volonterska iskustva, kursevi koje ste pohađali, nagrade, itd.
Korisnici koji imaju redizajnirani Linkedin profil mogu da ga obogate uzorcima svojih radova uz pomoć linkova ka prezentacijama, dokumentima, slikama i video snimcima.
Prikažite šta ste sve postigli trudom, radom i zalaganjem!
Kreirajte profil na drugom jeziku
LinkedIn profil se obično kreira na engleskom jeziku. Međutim, Linkedin Vam daje mogućnost da kreirate verziju profila na drugom jeziku koji govorite. Na primer, maternjem ili jeziku zemlje iz snova u kojoj biste želeli da se zaposlite i živite. Kad kreirate verziju profila na drugom jeziku, Vaš primarni profil ostaje netaknut, ali će korisnici koji koriste ili pretražuju LinkedIn na drugom jeziku videti prevedenu verziju. Treba imati na umu da se LinkedIn profili pojavljuju u rezultatima redovne pretrage na glavnim pretraživačima kao što su Google i Bing. Višejezički profili povećavaju Vaše šanse da vas zainteresovani korisnici pronađu na Linkedin-u. Možete da pročitate detaljno uputstvo za kreiranje višejezičkih Linkedin profila na srpskom jeziku.
Pretvorite Linkedin profil u rezime
Ako koristite LinkedIn prvenstveno da pronađete posao, LinkedIn Resume Builder vam omogućava da lako pretvorite svoj profil u privlačan rezime. Izaberite šablon, preuredite sadržaj prema želji i potrebi, izvezite ga kao PDF, sačuvajte i odštampajte ili šaljite u prilogu imejla sa prijavom za posao.
Detaljnije uputstvo na srpskom jeziku za pretvaranje Linkedin profila u rezime možete pročitati ovde.
Kakva su Vaša dosadašnja iskustva sa Linkedin-om? Imate li savete koje ste spremni da podelite sa drugima i pomognete im da se istaknu i prikažu na pravi način kako bi povećali svoje šanse za uspeh? Hvala unapred na odgovorima u ime svih čitalaca koji pronađu inspiraciju u Vašem iskustvu!
Autor teksta je Goranka Radojčić, web marketing analitičar i onlajn brend menadžer u IT kompaniji. U slobodno vreme piše blog o Internet marketingu.
Autor
Goranka Radojčić
Digital Marketing Project Manager
Investintech
17 Komentara
Goranka,
kao i uvek odličan tekst!
Idem da primenim na svoj LinkedIn profil
Pozdrav,
Marija
Marija, hvala puno. Kompliment od autorke odličnih tekstova puno znači.
Goranka, sjajan clanak! Precizna uputstva, veoma jasno obrazlozena i pristupacna, rekla bih, svima sa imalo iskustva sa LinkedIn-om, kao i samim pocetnicima. Nisam znala za novi izgled profila najavljen u oktobru, ali sam odmah nakon citanja ovog clanka poslala zahtev da isti dobijem sto pre, bas se radujem!
Pozdrav, sve najbolje,
Gordana
Gordana – hvala i drago mi je da Vam se dopada tekst. Uvek se trudim da sve jasno obrazložim, pa kad mi neko ovako kaže da sam u tome uspela, to mi pričinjava veliko zadovoljstvo i podstrek za daljim usavršavanjem. Ja sam lično isto jedva dočekala da dobijem novi profil – verujem da će se i Vama svideti.
Želim Vam sve najbolje i još jednom hvala.
Ja sam dobio novi profil…
Simpa je…
Mnogi su već dobili novi profil, među prvima oni koji su se prijavili da dobiju profil što pre, a zatim i korisnici koji su vrlo aktivni (rekla bih da ti pripadaš ovoj drugoj kategoriji). Vrlo brzo će svi korisnici da ga dobiju, rekla bih da je pitanje dana ili sedmice. Moja pretpostavka je da ćemo u Novu 2013. svi ući sa novim Linkedin profilima. Videćemo za koji dan da li grešim
Što se izgleda tiče – stvarno jako lepo izgledaju. Ali, kao što vidiš – akcenat je na aktivnosti više nego ikada pre.
Šta reći osim da je tekst fenomenalan i da je napisan kao za američku domaćicu bez dana iskustva. Svaka čast.
Aleksandre, hvala puno. Krajnje originalno poređenje.
Goranka,
great job, just keep going
American desperate housewiwes
Goranka,
hvala na kao i uvek korisnim tekstovima. Ovaj put imam pitanje za vas. Da li je moguće uvrstiti preporuku bivseg poslodavca u licni profil na LIn-u ukoliko on sam nije korisnik istog? Ako jeste u kojoj formi je najbolje da mi preporuku prosledi. Hvala i veliki pozdrav
Jagoda, hvala Vama na komentaru i pitanju. Da bi Vam poslodavac (kolege, ili neko drugi) dao preporuku na Linkedinu, potrebno je da ima profil. To je osnovni smisao LI preporuka i razlog zašto su one korisne (drugi mogu da vide da je Vaša preporuka realna, stvarna, da neko takoreći garantuje svojom reputacijom na Linkedinu za Vas i da vas tim putem javno preporučuje). Naravno, ukoliko vaš poslodavac nema profil i ne želi da ga napravi, postoji mogućnost da Vi njegovu preporuku uvrstite na svoj profil (iako to nije baš uobičajeno). Jednostavno neka Vam pošalje preporuku u PDF formatu, Wordu ili nekom drugom formatu. Tu preporuku onda možete da prikažete na svom profilu pored pozicije za koju ste dobili preporuku tako što ćete da kliknete na Edit Profile, a zatim pored željene pozicije izaberete Upload File.
Goranka,
Uspela sam..hvala veliko! Ali kako sada ukloniti to sto sam “aplodovala” jer zelim napraviti neku izmenu:)
Veliiki poydrav!
Jagoda, takodje preko opcije Edit Profile. Detaljno uputstvo (korak-po-korak) možete pronaći u Linkedin-ovom centru za pomoć http://help.linkedin.com/app/answers/detail/a_id/34325
Molim Vas vratite me na početak da umetnem fotografiju,hvala.
Odličan tekst. Bravo!
Želeo bih da komuniciram sa ljudima na jeziku SRPSKI. Kako to mogu da ostvarim? Hvala unapred. Srdalčan pozdrav.
Sjajn tekst ! Ovakav vid besplatne edukacije je za svaku pohvalu.Hvala vam što delite vaše iskustvo i znaje sa nama koji tek krećemo da se bavimo ličnom i poslovnom prezenacijom na društvenim mrežama.