KAIZEN I TQC. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Posmatrajući TQC pokret u Japanu kao deo kaizen pokreta, dobijamo jasniju sliku japanskog pristupa. Kao prvo, neophodno je istaći da se TQC aktivnosti u Japanu ne tiču isključivo kontrole kvaliteta. Termin „kontrola kvaliteta“ je navodio ljude na pogrešan zaključak. Verovali su da se odnosi na usku oblast kontrole kvaliteta gotovih proizvoda. Termin QC se na Zapadu najčešće poistovećuje sa inspekcijom gotovih proizvoda. Kada neko pomene QC, top menadžeri odmah gube interesovanje za razgovor, pošto vlada opšte mišljenje da nemaju mnogo posla sa kontrolom kvaliteta.
Nije tako dobar pristup što na Zapadu TQC teme najčešće obrađuju tehnički časopisi, a menadžment časopisi bi bili pravo mesto za predstavljanje i razmatranje ove tematike. Japan je razvio razrađen sistem kaizen strategija kao menadžerskih alata u okviru TQC pokreta. Smatra se da je to jedno od najvećih dostignuća u menadžmentu XX veka. Zbog ograničenog uvida u prirodu QC na Zapadu, najveći broj ljudi sa Zapada koji je proučavao japanske QC aktivnosti nije uspeo da razume i prepozna njihov pravi značaj. Nove TQC metode se, za to vreme, konstantno proučavaju i testiraju.
TQC prolazi kroz neprekidne promene i poboljšanja i menja se iz dana u dan. Na primer, takozvanih „sedam statističkih alata“ su se pokazali kao nezamenljivi u praksi. Našli su izuzetnu primenu u QC krugovima od strane inženjera i menadžera. Nedavno je prvobitnih sedam alata upotpunjeno sa „novih sedam.“ Koriste se u rešavanju sofisticiranijih problema, kao što su razvoj novog proizvoda, poboljšanje postrojenja, poboljšanje kvaliteta i smanjenje troškova. Nove mogućnosti primene se razvijaju gotovo svakodnevno.
TQC u Japanu predstavlja pokret usmeren na poboljšanje menadžerskog učinka na svim nivoima. Kao takav, obično se bavi:


- QA (Quality Assurance)
- smanjenjem troškova
- ispunjenjem proizvodnih kvota
- ispunjenjem rokova isporuke
- bezbednošću
- razvojem novih proizvoda
- unapređenjem produktivnosti i
- dobavljačima.
