ISTINE I ZABLUDE O DRUŠTVENIM MREŽAMA, Milan Maglov, Social media marketing professional

ISTINE I ZABLUDE O DRUŠTVENIM MREŽAMA, Milan Maglov, Social media marketing professional

MILAN MAGLOV, SOCIAL MEDIA MARKETING PROFESIONAL

Milan Maglov, Social media marketing professional razjašnjava istine i zablude u vezi društvenih mreža koje koristimo.

Milan Maglov, Social media marketing profesional

Milan Maglov, Social media marketing profesional

Društvene mreže zavladale su našim životima privatno, ali i poslovno. Mnogi od nas postali su zavisni o društvenim mrežama. Živote selimo u jednoj meri na platforme koje nas hrane različitim sadržajima. Ceo naš region je fascinantan po broju ljudi koji aktivno svakog dana provode vreme na Facebooku ili Instagramu. A gde su ljudi, tu su i biznisi da predstave svoje proizvode ili usluge, da povećaju prodaju, učvrste svoj brend, reputaciju ili da ispipaju teren, testiraju i na osnovu toga da kuju planove.

Baveći se marketingom na društvenim mrežama dugi niz godina, imao sam priliku da sarađujem sa mnogobrojnim branšama i izvučem pouke o tome šta je najbolje uraditi, na koji način biti prijemčiv ljudima, kako lakše ostvariti prodaju, ali i šta ne treba raditi. Vrlo često mi se dešava da pročitam različite blogove, tekstove ili slušam intervjue različitih ljudi koji govore o ovim stvarima. Kada se to desi, odmah mogu da prepoznam da li neko o tim temama govori iz njihovog praktičnog iskustva ili samo prezentuje puku teoriju koja je apsolutno beskorisna u praksi.

Kada se pojavi neka nova društvena mreža, odmah se pojave i stručnjaci za istu koji je promovišu i prodaju priču o njenoj efikasnosti. Istina je da su za promociju biznisa najvažnije dve društvene mreže: Facebook i Instagram. Potpuna zabluda je da nešto značajno možemo da očekujemo od Twittera ili Snapchata. Zapravo, to bi trenutno bilo samo gubljenje vremena.

Preko tri miliona ljudi u Srbiji koristi Facebook, a Instagram je trenutno najbrže rastuća društvena mreža. Na tim mrežama su ljudi i na njima se treba prezentovati.

Ako ste stanovišta da za Instagram ima vremena i da treba sačekati da bude više korisnika, grešite. Već kaskate ako niste iskoristili blagodeti ove društvene mreže i počeli da kreirate svoju zajednicu.

Kako pravilno iskoristiti Facebook i Instagram?

Često ćete na ovo pitanje dobiti odgovor da je važan sadržaj. Ali šta to zapravo znači? Svako je svestan toga da je sadržaj važan. Polemiše se o tome koliko sadržaja na vašim mrežama treba da bude u vezi sa vašim brendom, a koliko onog koji nije u vezi sa prodajom i informacijama o proizvodu ili usluzi. Neki zastupaju stanovište da 80% sadržaja ne treba da bude u vezi sa brendom,  jer će to korisnicima da izgleda suviše kao reklama. Iz iskustva bih rekao da ovo nije tako dobra praksa. U teoriji sjajno zvuči da ljude ne treba da pretrpavamo promotivnim sadržajima, ali vrlo je mali broj klijenata koji ulaganje vremena i novca ne žele da povrate kroz rezultate. Malo je i onih koji troše milione na kampanje u različitim medijima, pa društvene mreže onda mogu i ovako da kreiraju. Moje iskustvo govori da je za većinu firmi zapravo najbolji koncept – 70% prodajnih, a 30% ostalih sadržaja. Kada kažem „prodajnih“, to podrazumeva različite objave koje komuniciraju informacije o proizvodu/usluzi, o kompaniji, prodajnom mestu, zaposlenima, istorijatu i slično. Ostale objave mogu da budu kompatibilne sa brendom, ali ne moraju da budu apsolutno u vezi sa istim.

Fotografija još uvek vlada društvenim mrežama. Dobra fotografija zaustavlja pogled, privlači pažnju i doprinosi boljem pozicioniranju i većem broju reakcija. Bilo da imate frizerski salon, prodajete patike, pravite torte, imate restoran – uložite u fotografije. Fotografije ne smeju da budu niti suviše amaterske, niti suviše profesionalne. Zlatna sredina je najbolja – fotografije sa lepim bojama, prijemčive i sadržajne. Fotografija za društvene mreže ne treba da izgleda kao ona za katalog, sa jednobojnom pozadinom i predmetom na sredini, već mora da se kreira ambijent, situacija, mali set.

Video snimci su sve aktuelniji i nije neophodno da oni budu kvaliteta TV reklame, već realističniji, informativni, ispraćeni tekstualnom pričom, pa čak i titlom, i ne previše dugački. „Backstage“ trenuci i još nešto iza priče tih lepih fotografija može da doprinese tome da se povežemo sa nekim brendom i, samim tim, pre da ga izaberemo.

Da li je plaćeno reklamiranje na Facebooku i Instagramu skupo?

Zavisi kako na to gledamo. Sigurno ne možete da odete na neku televiziju ili da se reklamirate u nekom magazinu za jedan evro, a ove društvene mreže nam to omogućavaju. U odnosu na mnoge druge zemlje, naš region je veoma pogodan za reklamiranje u smislu cene. U teoriji sjajno zvuči da možemo tačno da targetiramo ljude koji su naša ciljna grupa. To zaista u mnogim slučajevima i jeste tačno, ali takođe, mi još uvek možemo da priuštimo sebi da plasiramo reklamu široj grupi ljudi i da očekujemo odlične rezultate. Što više „igrača“ bude na tržištu, to ćemo pametnije morati da koristimo novac i da targetiramo.

Gde je najbolje iskoristiti novac za reklamiranje?

Kada se kaže Facebook, postoji nekoliko mesta na kojima naša reklama može da se pojavi. Ipak, manje je efikasno da se trošiti novac na desnu kolonu, a bolje je da se orjentišete se na desktop i mobile news feed. Zamka je da istu objavu plasirate odjednom i na Facebooku i na Instagramu, jer će vam najčešće većina novca u tom slučaju biti potrošena na Instagramu. Vrlo je važno da možete da iskontrolišete na šta trošite budžet. Po mom mišljenju, trenutno je na Instagramu pametnije raditi na kreiranju zajednice, nego trošiti velike količine novca za reklamiranje, sem u nekim branšama kao što su moda i plasiranje modnih brendova. Često se dešava da na toj društvenoj mreži na plaćene oglase imate veliku interakciju u vidu lajkova a jako mali broj pitanja i narudžbi, što naravno nikako nije dobro ako je cilj prodaja.

Prosečni vek trajanja objave na Facebook-u, Instagramu i Twitter-u.

Koliko je važan broj fanova?

Mnogima je važan broj fanova na Facebooku, a zapravo to i nije toliko važno. Zbog algoritma koji je aktuelan na ovoj društvenoj mreži, većina fanova uopšte ne može da vidi sadržaj koji ste plasirali. Zašto biste onda ulagali u količinu fanova, kada oni ne vide vaše sadržaje? Mnogo je važnije koliko ljudi je videlo vašu objavu i koliko je njih reagovalo na nju. Bilo kakav vid interakcije je ono na šta treba da ciljate – like, share, komentar, klik, poruka u inboks, poziv nakon plasiranja objave ili u krajnjem slučaju informacija da je neko došao do vas nakon toga što je zapazio vašu objavu.

S druge strane, na Instagramu jeste važno imati veću zajednicu jer je algoritam još uvek na ovoj društvenoj mreži dosta povoljan i interakcija je u mnogim slučajevima mnogo veća na ovoj društvenoj mreži.

Da li nam se isplati truditi se oko društvenih mreža?

DA. Ako se trudite i ne dobijate nikakve rezultate, to znači da nešto ne radite kako treba. Trud, kreiranje zajednice, upoznavanje ljudi sa vašim proizvodila ili uslugama i kvalitetno prezentovanje sigurno će da opravda ulaganja.

 Tekst je preuzet iz Controlling magazina #12. Ceo magazin možete pročitati na ovom linku. 

 

Autor

Milan  Maglov


Napiši komentar

Newsletter pretplata

Najviše komentara Najnoviji komentari
Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (19)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (306)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Marko Devrnja (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Tomo Djekovic (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Najnoviji Broj Controlling Magazina

    Controlling magazin #12

    Tema:
    "SUPPLY CHAIN"

    Autori:
    Preko 60 autora: Actavis, Elektromreža Srbije, BASF, Uniqa osiguranje...

    Preuzmi elektronsko izdanje