BITNA KARIKA U LANCU SNABDEVANJA - Maja Šobot (Packaging Supervisor), Carlsberg Srbija
Postoje mnogi procesi koji mogu da se poboljšaju kroz organizovanje i učestvovanje u Lean TPM-u. Procesi zrade strategije upravljanja životnim ciklusom proizvoda (Product Life Cycle) i procesi koji se odnose na porudžbine kupaca su samo nekoliko spomenutih u lancu. Međutim, kao prvi korak Lean Flow ima za cilj da se fokusira na procese lanca snabdevanja, povezivanjem funkcija i tokova u okviru nabavke kako bi stvorio maksimalnu vrednost i smanjio ukupan trošak
Povezivanje lanca snabdevanja kao prvi korak LeanFlow-a podrazumeva:
- Lean koncept - stabilan tok posmatran kao međusobno povezane tokove materijala, funkcija i ljudi, pri čemu se vodi računa o stvaranju vrednosti za potrošača
- sve aktivnosti koje prenose materijale i informacije od dobavljača do krajnjih kupaca, pri čemu se misli na planiranje, proizvodnju, skladištenje, transport i dostupnost
- funkcionalni pristup i uključivanje koje obuhvata mapiranje timova kako bi se uspostavio proces protoka i definisao ukupan trošak kako bi se utvrdile mogućnosti za poboljšanje
- da kupac mora da definiše vrednost, dok stopa prodaje postavlja tempo toka, a svi koji su uključeni moraju imati pregled celog procesa
- da vrednost mora biti kreirana zajedno sa razumevanjem kako donešene odluke na različitim mestima u lancu utiču na celokupan tok
- skup osnovnih principa, metoda i alata u funkciji povezivanja toka celom dužinom lanca snabdevanja, što daje podršku akcijama unapređenja
- stabilizovati
- unaprediti
- kontinuelno unapređivati