HR Controlling - Upoznavanje procesa u HR-u i primena u praksi (31. ICV Srbija sastanak)
31. ICV Srbija sastanak organizovan je 03.03.2017. godine u zgradi Univerziteta Singidunum u Beogradu. Tema sastanka je bila „HR Controlling“, a samom sastanku je prisustvovalo preko 80 controllera.
Sastanak je otvorio Bojan Šćepanović, predsednik ICV Srbija i direktor Menadžment Centra Beograd. Bojan je prisutne uveo u samu temu sastanka i predstavio govornike, među kojima je bio i on sam.
Govornici 31. ICV Sastanka bili su:
Bojan Šćepanović, predsednik ICV Srbija i Direktor Menadžment Centra Beograd
„Da li možete da radite više nego što su ljudske sposobnosti?“
Bojan je u svom stilu objasnio HR procese u svom poslovanju, kao i način na koji su oni povezani sa Controllingom. Govorio je o samim principima MCB filozofije, kao i o tome kako HR u njegovoj firmi primenjuje ove procese i koji su rezultati. Pričao je o svom CMOK pristupu koji se sastoji iz 4 načela:
„Ono što ne možemo da izmerimo, ne možemo ni da unapredimo“
Nakon krakog uvoda u poslovanje Telekoma, Violeta je pre svega predstavila vrednosti koje njihova kompanija ceni:
KORPT – USPEH.
Dejana Manić, Imlek
"HR sa prodavcima na terenu"
Predstavljanjem svoje kompanije i brojem zaposlenih Dejana je zapocela svoje izlaganje. Od nje smo čuli o načinima kontrole u Imleku, među kojima se našao i terenski obilazak koji se odvija barem 2 puta mesečno, gde HR za jedan dan obiđe oko 20 terena. Controlling sprovode i na godisnjem nivou, a Dejana je najavila da ću uskoro implementirati i PMM.
Ivana Jevtić, TeleGroup
„Kako razviti zaposlene iz angažovanih u posvećene?“
Nakon kratkog upoređivanja o HR procesima u Frikomu i TeleGroup-u, Ivana je predložila panel diskusiju gde su HR stručnjaci mogli da postave pitanja o načinu poslovanja HR službe u drugim kompanijama, kao i da razmene mišljenja. Na pitanje „Kako razviti zaposlene iz angažovanih u posvećene?“ Ivana je odgovorila objašnjavanjem procesa Employee Engagement, koji se sastoji od 3 komponente:
„We Care More“
Mirjana je u svojoj prezentaciji naglasila najpre timski rad u svojoj kompaniji i da se on zasniva na zajedničkom funkcionisanju svakog sektora u kompaniji. Njihova parola „We care more“ pokazuje visok nivo brige prema zaposlenima i odnosi se na:


- Bojan Šćepanović, predsednik ICV Srbija i Direktor Menadžment Centra Beograd
- Violeta Pavićević, Šef službe za planiranje ljudskih resursa, zarade i izveštavanje, Telekom Srbija
- Dejana Manić, HR Business Partner, Imlek
- Ivana Jevtić, HR Manager, TeleGroup
- Mirjana Pašalić, HR Manager, OMV

- Ciljevi
- Merenje
- Odstupanja
- Korektivna akcija

- K – korisnici
- O – odgovornost
- R – rezultat
- P – promene
- T – tim



- Say - posvećeni zaposleni govore pozitivno o svojoj kompaniji sa svojim kolegama, a i svima ostalima
- Stay - da imaju utisak pripadnosti organizaciji, želju i nameru da u njoj ostanu
- Strive - ulažu napor da ostvare uspeh, kako na ličnom planu, tako i kada je u pitanju uspeh čitave kompanije.

- Politiku otvorenih vrata
- Fleksibilno radno vreme
- Balans između privatnog i poslovnog života.