Google+ vs Facebook

Google+ vs Facebook

GOOGLE+ VS FACEBOOK - MCB

 

Kultura, poslovanje, i naši digitalni životi

 

Dok @google gaji ovce i proizvodi struju za svoje farme servera i dok Srbija čeka kršten Zakon o oglašavanju (ako online bude oglašavanje uopšte regulisano, častim SVE koji ostave komentar ispod članka), barem u nečemu ovaj deo sveta ne kasni.

 

poslovanje na internetu

Za sada je nepoznat  udeo građana Srbije u širenju zaraze zvane Google +, a zaključno sa prošlom nedeljom cca 10 miliona korisnika pristupilo je ovom servisu (Google kaže društvenoj mreži, ali istina je da je to obična aplikacija). U čemu je stvar? Nije baš da je Google otkrio segmentiranje prijatelja po grupama, isto ovo postoji i na Facebooku.  Reč je o lakoći upravljanja, odnosno tzv. „usability“-ju,  detalju koji određuje funkcionalnost sajta iz ugla korisnika.

Da biste segmentirali prijatelje na Facebooku potrebno je ipak malo mozga – da uđete u listu prijatelja, formirate grupu, dodelite joj zabrane i popunite imenima. Kunst je u tome što prvo popunjavate imena i dajete naziv grupi, pa tek potom smišljate šta oni ne treba da vide. Ovo unosi dodatnu zabunu:  recimo da ljudima koji su se nedavno priključili na Facebook i ne razumeju platformu odnosno još ne gaje naviku komuniciranja sa online prijateljima rešite da zabranite da vide da se igrate.  Potom ekipi sa posla stavite istu tu zabranu (prirodno).  A onda promenite posao, i na njemu se nalazi vaš prijatelj koji zajedno sa vama uživa u Zynga igricama. Ovde segmentacija prestaje da bude moguća bez da ukinete sve grupe i počnete ispočetka, a za to realno niko nema vremena. Čak i ako ne gajite neopaganski strah od računara i ako ste se Facebooku priključii tokom 2008. godine kada i svi ostali,  segmenti  vam se svakako gomilaju  a gafovi sa preraspodelom ovlašćenja su izvesni.

 

Moć afirmacije umesto zabrane

Kod Google+ ne dodeljujete zabrane kao kod facebooka (da ne vide vaše aplikacije, slike, ili ko vas je tagovao). Umesto toga formirate grupe kontakata prema vrsti odnosa koji gajite: porodica, prijatelji, poznanici i oni koje samo pratite.  Sa tehničkih termina (poput kod autora članka najkorišćenijeg menija za zabrane: games and apps settings) Google je skliznuo u prirodna načela, ona ljudska i normalna, kao što i u svakodnevnom životu predstavljamo jedni drugima ljude koje volimo i poznajemo, volimo a ne poznajemo, poznajemo i ne volimo, ne poznajemo ali su nam zbog nečega interesantni. Stepen bliskosti koji važi za govor u svakodnevnom životu kod Google + važi i za deljenje sadržaja. Podrazumevana vrednost je da niste marketer i da želite da delite privatne stvari. One za koje poznanici ne treba da znaju. A ovakva je većina korisnika interneta.

Ukoliko vas je život naveo na web  poslovanje, iako niste sasvim zaboravli na pojam privatnosti, verovatno vam je daleko  interesantnije da ne diskriminišete ljude prema stepenu bliskosti jer su sadržaji koje delite ionako od opštije vrednosti. U skladu s tim, delite manje slka sa porodičnih slavlja, a sa putovanja birate one reprezentativne. Vaš hard disk pati, a stan vam se puni CD-ima. Kao posledica nedostatka vremena, postali ste, hteli-ne hteli, ekstrovertni do krajnosti: požaliti se na Facebooku među hiljadu prijatelja da ste se ubucili jednostavno nema cenu. Naročito ako ste zrela osoba i znate da ogovaranje ide u rok službe. Nagrada od ove vrste intimiziranja sa online populacijom daleko prevazilazi štetu nastalu od onih koji vas, čak i kada vas ne sreću uživo, svakako tračaju.

 

Talas novih korisnika društvenih mreža

Ukoliko ste nedavno pristigli na web jer su vam na poslu objasnili da treba da otvorite nalog na Facebooku,  vrlo je verovatno da se ustežete od deljenja sadržaja i to šta se pojavljuje na vašem zidu prepuštate drugima- neko vas je pozdravio, tagovao, poželeo dobrodošlicu, ili koristio neku od mnogobrojnih kviz aplikacija. Šta leži u korenu ustezanja od deljenja pravih sadržaja, onih koji vas interesuju, ljute, raduju, onih koji govore nešto o vama?

Vrlo često po sredi je puki nedostatak vremena. Ali isto tako i strah od obacivanja. Opravdano je pomisliti da se ono što delite neće svima svideti. Suština je u tome kako reagujete na to, da li ste svesni da je nemoguće biti jednako drag i interesantan svima, ili oklevate da kažete šta mislite u miljeu gde ne ljude raspoznajete samo po sličicama i gde su oni daleko od vas. Opravdano je i svrsishodno znati da postoje ljudi koji će vam online sasuti nešto što, da su vam nadohvat ruke, nikako ne b smeli. Pitanje je samo da li takve ljude gajite u svojoj okolini. Kakav god da je odgovor, imajte u vidu da je to vaša odluka – neko je poslao zahtev, drugi je morao da prihvati. Neko je zaboravio da stavi ograničenja, itd.

U Srbiji nenaviknutoj na pojam privatnosti gde vas svaka baba pita kada ćete se udati, a kolege ne prezaju od komentarisanja nekog vašeg nedostatka pod krinkom zabrinutosti, razumljivo je što se dobar deo zaposlenih, recimo u medijima, oseća kao u klopci – kolege koje im ne prijaju nisu „frendovali“ na Facebooku, ali i izostanak slanja zahteva za prijateljstvo tumači se kao poruka.  Ukoliko se sprijatelje preko Facebooka omogućiće stalan dotok materijala za šikaniranje. Odnosno, moraće da se autocenzurišu. Ovakvim ljudima niko ne zavidi, a nažalost ima ih mnogo (previše).

 

Za njih jeste rešenje Google +

  • Manji broj prijatelja
  • Grupe podeljene po stepenu bliskosti
  • Opcija da prate samo onaj sadržaj koji delite javno (potrebno je da ih ne dodate ni u jedan krug)

 

Facebook nije uspeo u onome u čemu je Google prvi na svetu – u organizaciji informacija.  Sve što se nalazi kod google + u tehničkom smislu postoji i na Facebooku, ali je propust tima Marka Zuckerberga bio u pristupu – tehički termini, pravila privatnosti i čest redizajn korisnicima unose nesigurnost oko toga šta sve mogu da rade na toj platformi. S druge strane , Google je tradicionalno imun na pojam zaštite privatnosti: kada god se dogodi integracija nekog novog sistema u Google, defaultna podešavanja su takva da je sve javno.  Facebook ovim stvarima ne manipuliše, već se zadržava u domenu preporuke šta bi trebalo da je vidljivo ljudima koje poznajete i ljudima koje ne poznajete.

Sa Google servisom nikada niste sigurni, recimo ako ste koristili Picassa pre nego što se dogodila akvizicija u Google Inc, primetili ste da je ono što je bila nezavisna platforma za deljenje fotografija sada postala dostupna svim vašim gmail kontaktima. Pa ste to, možda, ograničili. Kada ste pristupili google + morali ste primetiti da već drugi put vraćate Picassa servis na ’privatno’.  Uzimajući u obzir prethodne neuspehe koje je Google imao sa pripajanjem prešarenog Orkut, i kreiranjem spektakularno neuspešnog Google Wave, i nešto manje lošeg Google Buzz,  treba im odati priznanje za upornost.

 

Kome je Google + revolucija namenjena?

Svim onim korisnicima koji se sada uključuju u aktivno korišćenje društvenih mreža. Ovo „sada se uključuju“ nipošto nije vrednosni sud: svakom konsultantu se nekada desilo da potroši poprilično vremena na edukaciju klijenta, a on potom ode kod konkurencije.  Isto je i sa društvenim medijia, ekstenzivna priča o upotrebi i benefitima ima rezultat, jedino što on ne zavisi od onoga ko ju je plasirao već od tajminga kada je ideja o upotrebi sazrela. Google + je nov  i to je prednost. Bez sumnje većina ljudi se oseća bolje kada se od početka uključe u servis koji je nov svima, pa i njima, nego ako dolaze na „tuđu teritoriju“ gde postoji zilion pravila i društvenih kodeksa koje moraju da savladaju kao kod Facebooka.  Takođe, oni kojima je Facebook prenaporan zbog ogromne količine informacija, sada sa Google + stekli su utisak da je ovom mrežom lakše upravljati. Iako je ovo varka jer samo je pitanje vremena kada će vas svi koji su vas dodali na Facebooku dodati i ovde, i dalje imate na raspolaganju razumljive opcije podele ljudi na porodicu,prijatelje i ostalo.  Ono što je mana je što nema rubrike „klijenti“, no dobro…

Definitivna prednost u ovom trenutku koju ima Google + je u tome što video pozivi funkcionišu solidno. Ako niste korisnik Skype ovo vam mora prijati. Facebook je požurio da napravi sličnu stvar i doda postojećem četu koji je po statistikama upotrebe masovniji nego gTalk, ali za sada su rezultati predmet podsmeha (pogledati strip iz Mashable)

 

 

Što se brendova i marketinga tiče, marketing će svakako naći načina da angažuje zajednicu i dostavlja poruke koje želi, ali Facebook je ovde i dalje kralj – vrednost koju fan stranice imaju nijedna Google aplikacija neće stići. Jednostavno zato što je došla suviše kasno. Takođe, prema Foresteru, najbezvredniji korisnici interneta su oni koji samo posmatraju. Nadajmo se da će Google + ovo uspeti da promeni – ovakav masovan input za promenu navika oko  deljenja sadržaja, makar diskutabilan i pomalo danajski, marketingu i PR-u ne može da ne prija.

 

Content marketing svet nam se smeši…

 

Autor teksta je Jelena Jovanović.

Autor

Jelena  Jovanović


13 Komentara

  1. 17.07.2011 u 21:23|Permalink

    G+ je definitivno uneo svezinu u social zivot interneta. Koiko znam ljudi masovno (ne toliko da FB oseti to, bar ne u ovom momentu) napustaju FB i odlaze da se druze na G+ iako u ovom momentu G+ ne nudi ni 30% onoga sto FB nudi.  Nadam se da G+ nece ici strategijom FB-a da razvija idiotske aplikacije i igrice kako bi zaradjivao od svojih korisnika.
     
    Uz prave akcije i usavrsavanje servisa, G+ ce za 1-2 godine imati ~0.5mlrd korisnika.
     
    FB sigurno ne sedi skrstenih ruku, verovatno razmatra kontra-akcije i novo usavrsavanje njihovog servisa…
     
    We’ll see!

  2. 17.07.2011 u 21:46|Permalink

    Prihvatam Jelenin poziv za čast :)

     

    Negde sam pročitao da i Microsoft sprema odgovor na FB/G+. Dakle, tri moćne mreže + LinkedIN… Brrrrr, moram priznati da se osećam malo zbunjeno kao običan smrtnik. Treba mi dosta vremena da “pohvatam” cake – kako se koriste circle na G+, kako raditi na LinkedIN, šta će mi doneti Microsoft…

     

    Ostaje mi samo da odem offline :)

  3. 18.07.2011 u 19:21|Permalink

    samo 2 koktela 😀 MALO JE!

  4. igor :
    18.07.2011 u 20:35|Permalink

    >>Kada ste pristupili google + morali ste primetiti da već drugi put vraćate Picassa servis na ’privatno’.
     
    Zapravo nisam. Svi moji albumi su na Picasi za koju placam dodatni prostor. I kad sam se prikljucio na G+, morao sam potvrdno da odgovorim da li zelim da podijelim Picasa albume sa G+ mrezom i nakon potvrdnog odgovora, albumi su podijeljenji sa G+ ali su zadrzali podesavanja koja su imali prije nego sto sam se pridruzio na G+. To jest ‘only me’, ‘limited’ i ‘public’ je ostalo isto.

  5. 18.07.2011 u 22:03|Permalink

    “Facebook nije uspeo u onome u čemu je Google prvi na svetu – u organizaciji informacija.”
    !!!!
    A oni se “kače”, da ne kažem “šibaju” u svetu informacionih tehnologija. Drugim rečima: Internet=Informacije.
    Mislim da je google superiornija organizacija, a razvoj situacije izvestan. Ne bi me začudilo da za 2-3 godine kupe fejs. Nećemo da pominjemo Chrome OS, novi komp i mobilni net? Citat iz Vašeg teksta, kao da je dovoljan… Gugle odlično uprošćava komplikovane stvari, Fejs kao da komplikuje proste… Ok, biće da u ovom komentaru ima malo težih izjava, možda i pretencioznih. Treba reći ono što Vam je prvo na pameti, pa nek ide život :)
    Istina, nisam u dobroj meri ispratio G+, videh neki video pre par dana, ali nadoknadiću :)
    Srdačan pozdrav,
    Mladen

  6. 19.07.2011 u 09:37|Permalink

    @Igor
    Sada ozbljno zavidim. Jer da bih uopšte pristupila google + servisu trebalo je da kažem DA na deljenje svojih slika i sadržaja. Kada sam malo pročačkala, albumi oji su stajali na Picassi (koju sam koristila za photo-sharing sa mora za strogo ograničenu ekipu ljudi, isključivo onih koji su na slikama) postali su vidljivi svim kontaktima. A obavezala sam se da neće biti.
     

  7. 19.07.2011 u 09:40|Permalink

    @Goole Oglasavanje
    niko ne kaže da google nije superioran :) iskreno se nadam da neće kupiti Facebook, odnosno da ako se to ikada dogodi, ja ću već imati razrađenu neku drugu mrežu….
    Chrome ide u istu priču oko privatnosti i overshare, ali istina, odličan je za netbook.

  8. shojke :
    19.07.2011 u 22:05|Permalink

    Aj batalimo sve te pluseve i minuse i odemo u kafanu na jedno pivo, rakiju, pa posle na pljeskavicu ili deset sa lukom.

  9. Ines :
    20.07.2011 u 06:06|Permalink

    Smatram da je Google+ veliko poboljsanje u odnosu na facebook. U tu drustvenu mrezu ukljucila sam se pod prinudom i jedva odrzavam ovih 600 kontakta koje imam.

    Prema podacima Alexa sajta Google je superioran u odnosu na facebook po dnevnoj posecenosti. Stavite nekoliko slatkih reklamica, posaljite svim korisnicima sa google account-om poziv i posao je odradjen. Da ne pominjem da je, nazalost, veliki broj profila na facebook-u lazan stoga i ti ce se ugasiti kada njihovi korisnici predju na G+.

    Sto se koktela tice, jedva cekam :) 

  10. 21.07.2011 u 11:56|Permalink

    Google+ je odlična stvar i mislim da će jako brzo dostići broj oko koje se vrti Facebook. Naročita ako Google odluči da automatski učlani sve korisnike svih svojih servisa.

  11. Jelena :
    05.12.2011 u 14:24|Permalink

    Google + je must have za firme :)

  12. Jozef :
    13.08.2012 u 12:42|Permalink

    Mislim da je G+ podbacio u ocekivanjima korisnika. U stvari, on je sjajan za odlicno definisano i funkcionalno okruzenje (mreze, net, placanje, video chat i sl), dok je za ostalo beskoristan. Takodje, mislim da napumpavaju broj korisnika da bi spinovali svoje akcije :)  Kod nas, definitivno, niti je in, niti je funkcionalan.
    Bar je to moje misljenje :)

Napiši komentar

Newsletter pretplata

Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (19)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (344)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Marko Devrnja (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Tomo Djekovic (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Najnoviji Broj Controlling Magazina

    Controlling magazin #12

    Tema:
    "SUPPLY CHAIN"

    Autori:
    Preko 60 autora: Actavis, Elektromreža Srbije, BASF, Uniqa osiguranje...

    Preuzmi elektronsko izdanje