Fejsbuk i “Y generacija”

Fejsbuk je prva kompanija koju su osnovali i koju vode predstavnici “generacije Y” (rođeni između 1979. i 2000.) i oni navode da su zbog toga veoma ponosni. Šta je potrebno da bi neka kompanija bila privlačna “generaciji Y”?
Posmatrajući način rada u različitim kompanijama u poslednjih sedam godina, došli smo do zaključka da predstavnici “Y generacije” imaju iste poslovne zahteve kao i oni iz nekih drugih generacija.
f
ISPUNJENOST
s
s
“Generacija Y” želi da se bavi poslom koji će ih ispunjavati. Prema internim podacima u Fejsbuku, lično učešće je važan deo u profesionalnom napredovanju. Jedan od načina na koji u Fejsbuku motivišu svoje inženjere jeste da im dozvoljavaju da izaberu tim s kojim će raditi i s kojim veruju da će ostvariti najbolje rezultate.
s
AUTENTIČNOST
s
a
Za predstavnike “generacije Y” često kažu da su narcisoidni jer sve o sebi često dele putem javnih mreža, posebno preko Fejsbuka, čiji menadžment naravno nema ništa protiv toga. Na ovaj način se prepliću privatne i poslovne informacije, što čini da zaposleni budu bliži, a samim tim i produktivniji.
d
ISTRAJNOST
s
s
Predstavnici “generacije Y” dosta rade na ojačavanju svojih pozicija i to ne zato što su lenji da prome ne posao ili se plaše sa probaju nešto novo, već zato što žele da pruže najbolje od sebe. U Fejsbuku se zaposlenima dozvoljava da sami biraju da li žele da budu na rukovodećim pozicijama ili da rade kao individualci.
UČENJE
s
s
“Y generacija” želi da se usavršava i uči mnogo više i mnogo učestalije nego što je to slučaj u klasičnim korporacijama. Primera radi, kada je jedan volonter rekao osnivaču Fejsbuka da bi trebalo da poradi na svom javnom nastupu on ga je vrlo ozbiljno shvatio, zahvalio mu i već sutradan počeo sa intenzivnim vežbanjem javnog nastupa. A volonter je vrlo brzo dobio stalni angažman u Fejsbuku.
h
INICIJATIVA
d
s
Još jedna stvar koja se često zamera predstavnicima “Y generacije” je nepoštovanje ustaljenih pravila poslovanja. Kada rade na nekom poslu oni imaju neka svoja pravila ali i preuzimaju punu odgovomost za sam način rada. To ne
znači da u takvim kompanijama vlada anarhija. Ovakav način (ne)organizacije često uliva dodatnu energiju i pomaže da se olakša rad u grupi i individualno.
Izvor: Nacionalna Poslovna Revija (članak iz novina)
Autor
Gost