Zadovoljstvo zaposlenih (Employee satisfaction survey)

„Ljudi su naše najveće bogatstvo“, reče JBT.
Wauuuuu, baš je cool ova JBT. Jel ona bila na Farmi ili Survivoru?
Ma, jok. On nije „ona“ nije ni JK, JL… već najveći sin naših naroda – Josip Broz Tito
Ovde je primer kako je moja bivša kompanija radila Employee Satisfaction Survey.
OBLASTI
Pitanja su bila podeljena u 6 grupa:
- 1. Kako vi vidite upravu preduzeća?
- 2. Radna sredina
- 3. Kako vi vidite vašeg neposredno pretpostavljenog?
- 4. Kako vi vidite organizaciju preduzeća?
- 5. Informisanost/komunikacije
- 6. Vođenje kadrovskih poslova
Postojalo je ukupno 60 pitanja. Ocene su bile od 1 do 5.
ORGANIZACIJA ISTRAŽIVANJA
Anketa je bila anonimna. Zaposleni su ubacivali ankete u posebnu kutiju bez navođenja ličnih podataka. „Izlaznost na izbore“ je bila oko 90%.
REZULTATI
Izvdojilo se 5 osnovnih oblati koje su NAJSLABIJE ocenjene:
- 1. Plate, 2.5
- 2. Odnosi između sektora, 3.0
- 3. Sastanci, 3.0
- 4. Tekuće informacije, 3.1
- 5. Lični razvoj zaposlenog, 3.1
Tri oblasti koje su bile NAJBOLJE ocenjene:
- 1. Kompanijska politika, 4.2
- 2. Strategija kompanije i core values, 4.1
- 3. Kvalitet, 3.9
Prosečna ocena za Employee Satisfaction Survey (Zadovoljstvo zaposlenih) je bila 3.6.
Top menadžment je imao 2 godine da stigne do 4.0
Autor
Bojan Šćepanović
MCB Menadžment Centar Beograd
063 7004 518
18 Komentara
Nije retka situacija da se zbog objektivnosti istraživanje o zadovoljstvu zaposlenih radi i eksterno. Infostud već 2 godine dodeljuje nagradu za najboljeg poslodavca u Srbiji na osnovu rezultata zadovoljstva zaposlenih:
http://mojtim.infostud.com/najbolji-poslodavac/o-projektu.php
Radim kao PR u JKP “Vodovod i kanalizacija” Subotica. Direktorka, Snežana Pejčić, je od mcb Beograd dobila informacija i mogućnost besplatnog dobijanja tekstova/informacija. Kako mogu da dobijem pitanja za ovo istraživanje o zadovoljstvu zaposlenih ?
Emailom
Stiže….
Poštovani Bojane,
Da li možete molim Vas i meni poslati ova pitanja, informacije i tekstove za istrazivanje o zadovoljstvu zaposlenih?
HVala,
Ismet
Postovani, da li biste i meni mogli da posaljete pitanja za istrazivanje o zadovoljstvu zaposlenih, bila bih vam jako zahvalna.
Hvala unapred.
Poštovani Bojane,
Da li možete molim Vas i meni poslati ova pitanja, informacije i tekstove za istrazivanje o zadovoljstvu zaposlenih?Hvala puno
A Infostudovo zadovoljstvo zaposlenima je postalo i poseban brend:
http://www.najboljiposlodavac.com/
Cilj ovog istraživanja je da se utvrde faktori upravljanja ljudskim resursima, na kojima kompanije u Srbiji treba dodatno da rade kako bi stvorile timove sa kojima će lakše zajedno dolaziti do poslovnih uspeha, kao i da se prepoznaju i nagrade kompanije koje najviše vode računa o zadovoljstvu svojih zaposlenih.
Učešćem u projektu “Najbolji poslodavac” dobijate:
– detaljni izveštaj sa 80 faktora zadovoljstva – sa kvanititativnom i kvalitativnom analizom i preporukama
– poređenje sa kompanijama iz vaše industrijske grane
– priliku da zaposlenima pokažete da brinete o njihovom mišljenju i zadovoljstvu
– pozitivan PR prema svojim zaposlenima i široj javnosti
– priliku da osvojite nagradu kao najbolji poslodavac
– iskreno mišljenje zaposlenih putem anonimne ankete
Dobitnici nagrada dobijaju i dodatne prednosti:
– markicu “Najbolji poslodavac” na korišćenje u vašim promo materijalima
– dodatni PR za vašu kompaniju
Taokđe, ove godine ćemo prvi put birati i najbolje poslodavcu u čitavom regionu (Srbija, BiH, Hrvatska)
Infostud je baš dobar u reklami
No, ja bih dodao jednu jako bitnu razliku.
Kada se radi interni ES, onda je fokus na AKCIJAMA koje trebaju da se donesu.
Kada se radi eksterni ES (Infostud) onda je više fokus na “PR, brendiranje, promocija i sl.”
No, u svakom slučaju, pozdravljam Infostud akciju.
Pozdrav,

ne mogu da se složim…akcenat Infostudovog istraživanja upravo i je na kvanititativnim i kvalitativnim analizama i preporukama. Sve ostalo su dodatni benefiti
Naravno ima firmi kojima je bitniji PR i promocija. To su one najbolje koje žele da se pohvale dobrim praksama.
Primarni cilj ovog istraživanja je da se utvrde faktori upravljanja ljudskim resursima, na kojima kompanije u Srbiji treba dodatno da rade kako bi stvorile timove sa kojima će lakše zajedno dolaziti do poslovnih uspeha.
Naravno, nema ništa loše da kompanije sprovode ovo istraživanje i interno, najbitnije je da žele da ga sprovedu
Tomo,
opet se ne slažem sa tobom.
Kada smo radili ES u bivšoj kompaniji Tetra Pak, imali smo jasan AKCIONI PLAN – šta da uradimo dalje da poboljšamo ES.
Kada se radi vaš ES, ne postoji nikakav jasan akcioni plan… ES nije “istraživanje, PR… ” već konkretne akcije koje treba preduzeti da se poboljša ES.
Hey Bojane,
Svidja mi se pristup, ali je pitanje koliko kompanija je zaista u stanju da postigne rezultat za jednu godinu. Da li treba raditi employee survey na godinu ili na 2 godine i koliko dugorocno treba treba postaviti ciljeve?
Treba paznju usmeriti i na inovacije u merenju kao sto je NPS (net promoter score) koji se sve vise koristi.
Pozdrav, Milan
ES radiš u periodu koji ti je bitan.
Ako staviš kao prioritet, onda je to 1-godišnje.
Inače, sada je u trendu novi naziv “engagement” (angažovanost)
[…] pali brate, optimizacija je HIT. Zaboravi HR, zaboravi zadovoljstvo zaposlenih, reži troškove, otpuštaj zaposlene! Moramo da povećamo EBITDA, a o ljudima nekom drugom […]
Da li mogu da dobijem ovih 60 pitanja na e-mail? Bas me zanima kako su koncipirana pitanja.
60 pitanja baš i ne možeš
No, poslao sam ti deo upitnika (15-ak pitanja)
Kao sto ste naveli zadovoljstvo zaposlenih je jedan od vaznih opstih ciljeva politike kvaliteta poslovanja preduzeca.
Kako bi se ostvarenje tog cilja moglo meriti , sprovode se ankete i tom prilikomocenjuju parametri zadovoljstva:
-organizacijom posla sektora u kom zaposleni radi,
-zadovoljstvo brzinom reagovanja rukovodioca na probleme koje isticu zaposleni,
-ostvarena zarada,
-nacin vrednovanja posla zaposlenog i u odnosu na kolege,
-uslovi rada ,
-medjuljudski odnosi u odelenju/sektoru,
-organizacija posla na nivo preduzeca i ostvarenje rezultata,
-investiciona ulaganja u opremu idr.
Svaki parametar vrednuje se ocenom od 1do5 i utvrdjuje prosecna ocena odelenja/sektora, kao i celog preduzeca.
Nakon ankete ista se razmatra na nivou menadzmenta da li je ostvaren planirani cilj, da li je zabelezeno poboljsanje ili pogorsanje.
Ako je niza ocena odelenja od prosecne za preduzece, tada je svako odelenje duzno da organizuje sastanke radi izrade predloga mera za poboljsanje zadovoljstva.
Predlog mera mora sadrzati mere, rokove i odgovorne osobe.
Nakon isteka rokova, analizira se ostvarenje preduzetih mera i tako kontinuirano cele godine i dalje, jer je zadovoljstvo zaposlenih vrlo vazno za razvoj preduzeca.
Pozdrav Radmila Babic
“Ljudi su naše najveće bogatstvo”- odnos prema bogatstvu se može razvrstati na dva načina: potrošački – trošiš i koristiš maksimalno radi zadovoljenja svojih potreba ( u tu kategoriju spadaju ljudi koji se najviše ističu kada se brinu o tuđem bogatstvu) i štedljivi – koji zarad svojih dugoročnih interesa štede, uvećavaju i brinu se o bogatstvu (pojedinci koji imaju 100% vlasništvo nad bogatstvom i sa njime direktno upravljaju.)
Prva kategorija je daleko brojnija, i iz toga se mogu izvesti zaključci kakav odnos preovlađuje prema našem “bogatstvu”
Glavni zainteresovani za ove ankete moraju biti oni koji rukovode. HR je samo izvodjac radova. Rezultati anketa daju rukovodiocima veoma jasnu sliku kakvo je stanje i sta treba menjati i unaprediti….naravno ako su za to spremni.