Kako kreirati digitalni brend?

Kako kreirati digitalni brend?

KAKO KREIRATI DIGITALNI BREND?

 

Digitalni mediji su suštinski promenili način odlučivanja potrošača o kupovini. Danas potrošači koriste Google i druge pretraživače u potrazi za informacijama. Obraćaju se porodici i prijateljima preko društvenih mreža (Facebook). Okreću se čak i strancima i pretražuju na internetu njihova mišljenja, analize i iskustva korišćenja proizvoda u želji da zadovolje sopstvenu potrebu za racionalnom i objektivnom informacijom, za emocionalnom potvrdom i ubedjenjem. Na taj način oni otkrivaju da postoji gomila novih brendova za koje  nikada ranije nisu ni čuli, ili pak nisu mnogo znali pre.

 

Šta se promenilo?

Specifična težina onoga što potrošač čuje u ovoj aktivnoj fazi procenjivanja i uporedjivanja brendova je mnogo veća od one koju nose reklame. Zbog toga frekvencija više ne prelazi direktno u kredibilitet. Danas više nije dovoljno da brend bude glasan i da se učestalo oglašava , potrebno je da glas brenda bude prijateljski i od poverenja da bi bio uticajan i prenosio ono što je bitno. Danas je brend ono što vršnjaci i društvena mreža potrošača misle o njemu. Danas “Share of Voice” brenda ne zavisi više samo od broja GRP-jeva, već mnogo više od “Word of Mouth” ili preporuka. Ne zavisi više toliko od tradicionalnih medija, koliko od društvenih mreža. 66% uticaja na formiranje mišljenja tokom faze procene ponude brendova, ima društvena mreža oko potrošača sastavljena od porodice, prijatelja, kolega…

 

images (2)

 

Na taj način može čak i neki nepoznati brend da se uvede u zonu preferencije, pa čak razmatranja o kupovini, iako prvobitno taj brend uopšte nije ni postojao u glavi potrošača. Dakle u toku te aktivne evaluacije, dve trećine ukupnog uticaja otpada na tačke kontakta kojima uopšte i ne upravljaju marketari nego drugi potrošači! I upravo ovo sada zadaje ogroman problem tradicionalnom marketingu.

 

Eksplozija medija.

 

Eksplozija medija čiji sadržaj generišu sami potrošači u toku nekoliko poslednjih godina, govori o tome koliko se potrošači oslanjaju na preporuke tokom donošenja odluke o kupovini, bilo od prijatelja ili od potpunih stranaca..

 

tradicionalni-mediji1-700x325

 

Prilike na bojnom polju uticaja su se drastično promenile, tako da mi moramo da se zapitamo na koji “Share of Voice” treba da fokusiramo naše napore, vreme i budžet? Da li treba i dalje da se oslanjamo na tradicionalne, ekstremno skupe i sve manje efikasne medije, ili da se okrenemo optimizaciji i pojačavanju “Share of Voice” potrošača koji pripada uticajnim pojedincima i aktivnim lojalnim kupcima kojima se ljudi obraćaju za preporuku i kojima se veruje. Dakle pitanje je kako pridobiti “Share of Voice” potrošača u toj aktivnoj fazi odlučivanja o kupovini.

 

I, kako dalje?

 

Evo 6 preporuka:

 

  1. Izuzetan proizvod ili iskustvo upotrebe. Ovo nije nikakva mudrost, ovo je neminovnost. Ukoliko vaš proizvod ili iskustvo upotrebe nije ovakvo, prebacite nešto iz medija budžeta u razvoj, i ispravite to.

    Jer brend iskustvo i ponosno vlasništvo nad brendom je ono što pokreće ljude da to podele sa drugima i preporuče dalje. Ljudi ne preporučuju osrednje brendove bez obzira koliko bili lepo upakovani ili cenovno konkurentni.

 

search-engines

 

  1. Pretraživači i društvene mreže. Postarajte se da je vaš brend moguće pronaći pomoću pretraživača i da je prisutan u društvenim mrežama. Za ovo će vam naravno biti neophodna pomoć novog zanimanja, stručnjaka za tzv. SEO, iliti Search Engine Optimization, tj . optimizaciju programa za pretraživanje. Nijma je opis posla da sadržaj koji se plasira na internet bude postavljen na adekvatna mesta i oblikovan tako da se lako može pronaći i da se uvek izlista kao relevantan i pri vrhu kada vaša ciljna grupa krene da traži informacije.

     

  2. Sadržaj (Contents). Prestanite da se reklamirate i krenite da objavljujete sadržaj koji će edukovati, zabaviti, inspirisati, motivisati i osnažiti vašu ciljnu publiku, tako da ona poželi da taj sadržaj podeli sa nekim i prosledi dalje.

     

  3. Integracija. Integrišite sve kanale kojima komunicirate sa potrošačima, i tradicionalne i digitalne i alternativne medije, u cilju postizanja sinergetskog efekta. Dosledno i konzistentno prenosite osnovnu poruku vašeg brenda, na svakom mestu, u svim tačkama dodira vašeg brenda sa potrošačima, i u svakom trenutku.

     

  4. ROI. Merite i pratite razvoj i tradicionalnih i digitalnih i društvenih medija. Razvijajte metriku za praćenje uloženih sredstava u različite kanale komunikacije i načina na koji se vraća uloženi novac. Optimizirajte ulaganja. Neophodno je da se meri ROI ulaganja u svaki kanal i da se medija planovi prave racionalno, uz odabir kanala koji najefikasnije dosežu do vašeg auditorijuma, ostvariuju zadate ciljeve komunikacije i višestruko vraćaju uloženi novac.

     

  5. Slušajte. Slušajte razgovore koji se vode na webu, proaktivno upravljajte svojom online reputacijom i postarajte se da ono što se otkriva o vama na mreži bude pozitivno, relevantno i svežeg datuma, kao i da adresira bitna i tekuća pitanja za vaš ciljni auditorijum. Dajte vašim zaposlenima Facebook, pustite ih da se aktivno uključe u novi marketing svet.

 

 

Autor teksta je daniela Laketić.

Autor

Daniela  Laketic


11 Komentara

  1. 08.02.2012 u 18:38|Permalink

    Mada se tu ima još dosta toga za reći,… ovo je sasvim dovoljno za neki start prema digitalnom brendu 😉
    Bravo Daniela 😉

    • Daniela :
      10.02.2012 u 19:18|Permalink

      Hvala puno na pohvalama. Potrudicemo se da i saveti za napredniji digital branding budu jednako korisni.

  2. 08.02.2012 u 22:16|Permalink

    Veoma važne preporuke. Ovo valja šerovati. 

    • Daniela :
      10.02.2012 u 19:21|Permalink

      Drago mi je da vam je clanak bio koristan. Nastavicemo dalje u istom stilu. Hvala i za sherovanje. Zajedno smo jaci :)

  3. Vlad :
    09.02.2012 u 18:40|Permalink

    Zanimljivo je da ni jedan napis o marketingu/brendingu koji sam skoro citao ne pominje prvi, najosnovniji i verovatno najjeftiniji korak – REGISTRACIJU DOMENA.

    Mozete da potrosite milione dolara na reklame, SEO i ostale marketing trikove da promovisete svoj “ACME” brend, samo da bi mali Radojica koji je bio dovoljno brz i pametan da registruje ACME.com mogao da ubere sve plodove vaseg rada.

    Ergo, smislite dobro kako ce se zvati firma/proizvod/brand i prvo registrujte domen sa istim imenom. Sve ostalo se bazira na domenu jer je on primarni identited vaseg brenda na Internetu.

  4. tomislav :
    09.02.2012 u 19:18|Permalink

    Odlične preporuke ! Vrijedi uzeti na pažnju i naravno po mogućnosti primijeniti .

    • Daniela :
      10.02.2012 u 20:15|Permalink

      Slazem se da su disciplina i doslednost jedni od kljucnih faktora uspeha. Just go for it all:) 

  5. Daniela :
    10.02.2012 u 19:15|Permalink

    Hvala puno na pohvalama. Potrudicemo se da i saveti za napredniji digital branding budu jednako korisni.

  6. Milan :
    13.02.2012 u 20:34|Permalink

    Kad smo vec kod ROI digitalnog brendinga moze neki savet vise kako i da li je uopste moguce meriti?
     

  7. 17.04.2012 u 20:51|Permalink

    Dacho, pusti mi EM ili  me potseti kad se Mica vrati odozdo da ti posaljem “mape” socijalnih grupa…

    pozdrav, salam alam itd… 

  8. 22.05.2012 u 20:16|Permalink

    Imate li neki “case study” uspjesne  marketinske kampanje  an internetu.  
    Cini mi se da je internet marketing sličan seksu kod srednjoskolaca. Svi o njemu pričaju, a nitko stvarno nije siguran kako se to radi .

Napiši komentar

Newsletter pretplata

Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (19)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (344)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Marko Devrnja (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Tomo Djekovic (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Najnoviji Broj Controlling Magazina

    Controlling magazin #12

    Tema:
    "SUPPLY CHAIN"

    Autori:
    Preko 60 autora: Actavis, Elektromreža Srbije, BASF, Uniqa osiguranje...

    Preuzmi elektronsko izdanje