Digitalna@revolucija

Digitalna@revolucija

DIGITALNA @ REVOLUCIJA

 

Živimo u digitalnom dobu koje se razvija brzinom geometrijske progresije, što dovodi i do suštinskih promena u pristupu marketing strategijama.

 

 

Ali tek kada pogledamo u brojke, shvatimo razmere revolucije koja se dešava.

  • Za dostizanje 50 miliona korisnika, radiju kao kanalu komunikacije je bilo potrebno 38 godina
  • televiziji je trebalo 13 godina
  • internetu 4 godine
  • iPod-u 3 godine.

 

A onda se pojavljuje Facebook koji je uspeo da za samo 9 meseci okupi više od 100 miliona korisnika! Danas sa preko 600 miliona profila Facebook ima više korisnika neko SAD stanovnika. Razmere fenomena koji se dešava jako dobro ilustruje i podatak da segment koji najbrže raste na Facebook-u su žene od 55-65 godina! By the way, da li vam baka i deka lajkuje i šeruje? Niko više nije imun.

Od oko 200 miliona korisnika Tweeter-a, gotovo polovina se loguje na tweeter preko mobilnog telefona. Twituje se stalno i svuda, 65 miliona tweet-ova na dan. Do 2020. godine mobilni telefoni će postati glavno sredstvo za korišćenje interneta.

Youtube je drugi najveći pretraživač na svetu. Samo u toku jednog meseca pogleda se preko 14 milijardi video zapisa. Svakog minuta se postavi preko 35 sati video materijala.

 

 

Wikipedija je 2010 imala preko 13 miliona članaka, a studije pokazuju da iako je slobodno uredjuju sami korisnici, ima zapanjujuću tačnost, veću čak i od Enciklopedije Britanika. Svakoga sata se otvori preko 150 novih odrednica.

 

 

Postoji preko 200 miliona blogova na world wide web-u. “Word of Mouth” ubrzano postaje “World of Mouth”. By the way, da li znate da ste vi na jednom Blogu? :)

Prema istraživanjima, za Top 20 najvećih svetskih brendova, 25% rezultata pretraživanja predstavljaju linkovi koji su generisali njihovi korisnici. A 2/3 potrošača više veruje preporuci svojih prijatelja nego reklami.

Revolucija digitalnih medija se odvija tolikom brzinom da nemamo vremena da zastanemo i razmislimo o tome šta nam se dešava i kakvu implikaciju na tržište i marketinške komunikacije to može da ima. Jer ukoliko se sve toliko ubrzano menja da će uskoro i e-mail postati ugrožena vrsta, vreme je da se zamisli.

Marketing komunikcije se nalaze na prelomnoj tački i neophodan je novi model koji će efikasnije odgovoriti na izazove novog vremena. Kompanije koje su to prepoznale i fundamentalno promenile pristup marketing menadžmentu i planiranju medija ubrzano prosperiraju, dok one druge sporije, uveliko zaostaju i bivaju marginalizovane. Preraspodela marketing budžeta se ubrzano odvija, i sa tradicionalnih medija novac se preraspodeljuje na različite forme digitalnog marketinga.

 

 

U SAD je prošle godine u internet marketing, za usluge optimizacije pretraživanja, manadžment PayPerClick oglašavanja ili za aktivnosti na društvenim mrežama, bilo uloženo preko 26 milijardi dolara, što odgovara ukupnoj sumi uloženoj na kablovsku/satelitsku TV i radio. Najviše su pretrpeli Print i Direct mail budžeti, jer je oko 50% kompanija smanjilo svoje bužete za Print i preusmerilo na internet, dok je oko 25% njih smanjilo budžete za direct mail radi investiranja na online aktivnosti.

Ali više nije dovoljno dobro da se u medija planovima izvrši preraspodela budžeta ili dodavanje novca za nove digitalne kanale a da se zadrži stari marketing model. U današnjem brzom svetu 24/7 komunikacije, ne kontrolišete vi vaš brend. Vaš brend kontrolišu vaši potrošači. A potrošače je internet učino vrlo promiskuitetnima i brend lojalnost je danas jedan od najteže dostižnih ciljeva za sve marketare.

Standardni klasični medijski termini kao što su ATL- Above the Line i BTL – Below the Line munjevitom brzinom izlaze iz mode, jer se ta linija između njih, ta granica, ubrzano briše.

ATL je termin koji se odnosio na masovne medije kao što su TV, Bilbordi, Print, Internet, Radio, Bioskopi, i na promotivne aktivnosti koje su oblikovane za masovnu publiku. Marketing agencije uzimaju proviziju za zakup medija koja se prikazuje na njihovim fakturama i stoga se ove akcije nazivaju “Above the Line”.

Sa druge strane BTL aktivnosti su promocije koje ne uključuju upotrebu mas-medija, koje targetiraju individualne potrošače i oblikovane su prema njihovim preferencijama i potrebama. BTL aktivnosti uključuju: POS-Point of Sales akcije na mestu prodaje, direktni marketing, e-mail promocije, SMS promocije, sajmove, kataloge, brošure… Ove aktivnosti se obično plaćaju po fiksnoj ugovorenoj ceni u koju je već uključena provizija i stoga se na njih odnosi termin “Below the Line”.

Obzirom na svakodnevnu evoluciju medija, pojavljivanje novih kanala komunikacije sa potrošačima, prezagušenost informacijama, cepanja mas-auditorijuma na sve manje i manje niše…marketarima je očajnički potrebna konstantna integracija komunikacije kroz sve tačke kontakata sa potrošačima kojih je danas više nego ikada. Danas je potrebna integracija komunikacije “preko te linije” iliti “Through the Line” strategija, koja znatno efikasnije osnažuje doživljaj brenda, i omogućava ostvarivanje “experiential marketing” pristupa.

Ono što je neophodno je potpuna promena načina razmišljanja da bi marketing komunikacije uspele da aktiviraju potrošača, da on otvori mozak i da se uključi u “real-time” konverzaciju sa vama.

Ali kompanije u ovim izazovima nikako ne smeju da zaborave na osnove, a to je naravno da suština njihovog brenda, mora i dalje da se nepokolebljivo dosledno komunicira i osnažuje u svakom aspektu novog pristupa komunikaciji!

 

 

Autor teksta je Daniela Laketić.

 

Autor

Daniela  Laketic


3 Komentara

  1. 07.04.2011 u 07:11|Permalink

    Ponovo vrlo korisne i nove informacije od Danijele za nas.

  2. 11.04.2011 u 11:49|Permalink

    Srbija ima 2,7 miliona Facebook korisnika! Ooops, greška – 2,7 miliona vaših kupaca koji vas čekaju preko kanala prodaje koji se zove Facebook. Još ste tu? idite na Facebook :)

  3. 07.02.2013 u 18:41|Permalink

    […] DIGITALNA@REVOLUCIJA […]

Napiši komentar

Newsletter pretplata

Najviše komentara Najnoviji komentari
Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (19)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (306)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Marko Devrnja (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Tomo Djekovic (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Najnoviji Broj Controlling Magazina

    Controlling magazin #12

    Tema:
    "SUPPLY CHAIN"

    Autori:
    Preko 60 autora: Actavis, Elektromreža Srbije, BASF, Uniqa osiguranje...

    Preuzmi elektronsko izdanje