Da li vredi ulagati u ljude? - Sanja Jevđenijević (VP of Human Resources and Organizational Development), Delhaize Srbija
Sanja Jevđenijević otkriva nam da je jako bitno da radite ono što volite, smatra da je idealna pozicija svaka ona na kojoj može da se raste i napreduje i otkriva svoje tajne za uspešan balans porodičnog i privatnog života.
Posao
Kompanija Delez Srbija konstantno raste, a trenutno zapošljava skoro 12.000 ljudi, jedan je od pet najvećih poslodavaca u zemlji i „broj 1“ je kada govorimo o tržišnom učešću u maloprodaji. Po čemu se izdvajate od ostalih brendova i formata? Snagu naše kompanije čine naši ljudi. Svesni smo da su samo zdravi, srećni i posvećeni ljudi osnov za dugoročni rast i razvoj. Mi ulažemo u naše zaposlene u kontinuitetu tokom cele godine, pružamo šansu mladima koji su na početku svoje profesionalne karijere, a poslu pristupamo svakog dana sa mnogo integriteta. Zato verujem da je dobar rezultat koji kompanija postiže u stvari rezultat posvećenosti kolega, kao i kulture koja se temelji na kompanijskim vrednostima. Vi ste potpredsednica Sektora ljudskih resursa i organizacionog razvoja i rukovodite velikim timom. Na koji način je organizovan taj Sektor i kako Vaše odluke utiču na poslovanje kompanije? Snaga mog tima, različite uloge i odgovornosti koje imamo reflektuju se u kreiranju našeg dugoročnog opredeljenja da doprinesemo tome da naši zaposleni vole ono što rade. Obezbeđujemo talente za danas i sutra, razvijamo sposobnosti, ulažemo u znanje i karijeru. Prepoznajemo, nagrađujemo i kreiramo jake veze između naših lidera, zaposlenih i naših potrošača. Gradimo kulturu u kojoj računamo jedni na druge, i tako zajedno donosimo svežu inspiraciju za bolji život – što je i svrha postojanja naše komapanije. Delez Srbija ima jednu neobičnu vrednost – humor – što je inače i vrednost MCB-a. Na koji način humor prožima vaš svakodnevni rad? Meni lično humor jako prija, a činjenica da radim u kompaniji koja neguje ovu vrednost daje mi dodatni elan i motivaciju u svakodnevnom poslu. Humor kao naša vrednost predstavlja niz ponašanja koja doprinose pozitivnoj radnoj atmosferi i optimizmu. Važno nam je da zajedno proslavimo svaki uspeh, a humor vidimo kao element koji će da utiče na dobre i pouzdane odnose među kolegama. Samo ukoliko volimo svoj posao i ukoliko naš radni dan čine dobri odnosi sa kolegama i trenuci kojih se sećamo sa osmehom na licu, možemo da budemo sigurni da smo na pravom mestu. Kao potpredsednica za HR, Vi najviše doprinosite kreiranju korporativne kulture. Koliko je ona važna za ravoj kompanije? Korporativna kultura i principi na kojima ona počiva predstavljaju osnovne stubove poslovanja i izuzetno su važni za rast i razvoj kompanije. Važno je da naše kolege svakog dana žive tu kulturu i da su njihove poslovne odluke zasnovane na njenim principima. Delez Srbija je deo internacionalnog lanca Ahold Delhaize koji posluje u jedanaest zemalja i okuplja više od 375.000 saradnika. Upravo vrednosti kao što su integritet, smelost, timski duh, brižnost i humor spajaju sve zaposlene i čine da lokalna tržišta budu povezana u jednu porodicu. Svoju ulogu i ulogu mog tima prvenstveno vidim u građenju čvrstih veza i odnosa među kolegama, stvaranju pozitivne radne atmosfere, i obezbeđivanju inkluzivnog okruženja koje uvažava različitosti. Pokrenuli ste akcije „Leadership Development Program“ i „Management Development Program“ u cilju razvijanja zaposlenih u lidere. Da li možete da nam date više informacija o tim programima? U našoj kompaniji ulaganje u ljude je najvrednija investicija i zaista se trudimo da različitim razvojnim programima podstičemo njihovo usavršavanje. Management development program (MDP) i Leadership development program (LDP) samo su neki od programa koje realizujemo. MDP kreiran je u cilju ojačavanja i razvijanja menadžera kroz sadržaje koji su u vezi sa njihovim aktuelnim razvojnim potrebama. Program podstiče razmenu i interakciju među učesnicima na sličnim nivoima odgovornosti. Kroz niz tema i radionica, učesnici nadograđuju svoje veštine i kreiraju lične razvojne ciljeve. LDP predstavlja kombinaciju treninga, radionica, foruma i konkretnih zadataka koji prate i podržavaju razvoj liderskih kompetenci tokom perioda od godinu dana. Osim toga, u cilju razvoja kompetenci, učesnicima programa ponuđena je i mogućnost individualnog koučinga i mentorstvo. Osim ovih programa istakla bih još neke na koje sam ja lično veoma ponosna, kao što su Akademija za poslovođe i Internacionalni program za razvoj mladih lidera. Delez Srbija je kompanija koja ima snažno razvijenu društvenu odgovornost. Na koje aktivnosti ste posebno ponosni? Verujem da kompanija može da posluje dobro samo ukoliko dobro i čini. Društveno odgovorne aktivnosti deo su strategije održivog razvoja, i kompanija njima pristupa vrlo savesno. Odgovorno upravljamo otpadom i na taj način utičemo na zdravije i lepše okruženje u kojem poslujemo i živimo, a samo tokom prethodne godine reciklirali smo 10.000 tona otpada i najveći smo recikleri na tržištu. Ipak, posebno bih istakla projekat doniranja hrane, u koji je svakog dana uključeno oko 200 mojih kolega iz sistema. Tokom 2016. godine donirali smo 1.000 tona namirnica, a sarađujemo sa 60 humanitarnih organzacija. Delez Srbija je najveći donator hrane u zemlji i zaista sam ponosna na kolege koje realizuju projekat „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“, jer on obezbeđuje svakodnevni obrok za 8.000 ljudi i doprinosi rešavanju jednog od najvećih društvenih problema, kao što je siromaštvo. Osim svega navedenog, ponosni smo i na različite volonterske akcije tokom godine. Posao u maloprodaji je težak („retail is detail“), a plate su male. Da li biste preporučili svojoj deci da počnu da rade kao kasirke ili magacioneri? Moj savet je da se opredelite za posao u kojem uživate i koji volite. Moj pokretač i moja strast su ljudi i rad sa njima. A da je to pravi put, govori i moja lična karijera, a koju sam započela u prodavnici, rasla sam i razvijala se, i onda došla do pozicije potpredsednika kompanije i člana Izvšnog odbora. Idem u susret petnaestoj godini u kompaniji, u njoj sam rasla i u njoj sam se razvijala. Smatram da uspeh proizilazi iz sopstvenog zadovoljstva, postignuća i prepoznavanja prilika koje su pred vama. Ono što je takođe važno, jeste da kompanija prepoznaje vaše potencijale i da nagrađuje vaš doprinos. Preporučila bih svakome, pa i svojoj deci, da izaberu okruženje u kojem će moći da rastu, razvijaju se i da daju najbolje od sebe. U Srbiji je teško pronaći dobar kadar. S druge strane, često nam govore da smo mi najpametniji, najsposobniji, da smo bolji od drugih... Koji je vaš stav po tom pitanju, da li je lako pronaći dobar kadar u Srbiji? Ukoliko vas tržište rada prepoznaje kao dobrog poslodavca, pronalazak adekvatnih kandidata je samo jedan u nizu faktora koji utiču na to da imate kvalitetne zaposlene. Mi našim razvojnim programima privlačimo one kandidate koji žele da rastu i da se razvijaju. Jako je važno da tokom selekcije kod kandidata prepoznate želju za učenjem i motivaciju, uklopivost u kulturu i kompanijske vrednosti, kao i strast prema poslu. Mi zaista imamo priliku da upoznamo izuzetne kandidate, ali svojom obavezom smatramo i njihovo usavršavanje i stalnu nadogradnju tokom karijere u Delez Srbiji. Tema ovog broja je digitalizacija biznisa. Kako se Delez Srbija priprema za digitalizaciju? Da li će klasični formati, kao što je vaš, da odu u prošlost i da li ćemo sve kupovati preko Amazona? Digitalizacija je danas prisutna u svim segmentima poslovanja, a kompanija Ahold Delhaize jedan je od globalnih lidera u online trgovini. Mi u Delez Srbija trudimo se da pratimo savremene trendove i da odgovorimo na potrebe potrošača u 21.veku na najbolji način. U julu mesecu implementirali smo SAP retail sistem, a kupovina namirnica putem Maxi online prodavnice odgovara na potrebe kupaca koji preferiraju kupovinu „na klik“. Kako istraživanja pokazuju da većina kupaca u Srbiji ipak i dalje preferira tradicionalni koncept nabavke, koji podrazumeva odlazak u supermarket, verujem da će klasični formati ostati relevantni tržišni igrači. Za one kupce koji vole brzu i jednostavnu kupovinu kreirali smo i mobilnu aplikaciju Maxi online prodavnice, ali i Maxi mobile karticu koja omogućava besplatne minute i internet saobraćaj. U narednom periodu nastavićemo da ulažemo u ovaj segment poslovanja, kao i da razvijamo digitalne kanale komunikacije naših brendova.