DA LI UPRAVLJATE KONFLIKTIMA SVOJIH ZAPOSLENIH?
Suprotnost u razmišljanjima i stavovima dve ili više strana u korporativnom okruženju – da li je loša stvar i zašto ne mora da bude?
Prva stvar koju osetite kada se pomene reč konflikt je verovatno neprijatnost. Konflikti na poslu mogu izazvati frustriraciju, nervozu i bes. U poslovnom okruženju, gde ljudi imaju različite poglede na probleme, neslaganja će se sigurno nekada desiti. Međutim, ako im se pristupi na pravi način, neslaganja mogu biti izuzetno konstruktivna i korisna za dalji razvoj.

UPRAVLJANE KONFLIKTIMA
Cilj upravljanja konfliktima zaposlenih nije da se oni eliminišu, već da se dovedu na funkcionalan nivo.Kako to postići?
Konfliktima upravljaju menadžeri. Oni će u situaciji suviše visokog nivoa konflikata podstaći njihovo redukovanje i rešavanje, a u slučaju suviše niskog nivoa ili nepostojanja konflikta, preduzimati aktivnosti za njihovo stimulisanje i ohrabrivanje. Postoje tri osnovne strategije za rešavanje konflikata na poslu, a to su:- strategija pregovaranja,
- strategija nadređenog cilja
- medijacija, odnosno strategija intervencije treće strane
U situacijama kada je nivo konflikata suviše nizak, upravljanje konfliktima uključuje strategije stimulisanja i ohrabrivanja pojave konflikata. Strategije koje se menadžerima preporučuju u takvim situacijama su: manipulisanje informacijama, uključivanje novih članova, promena organizacione strukture, ohrabrivanje konkurencije unutar i između grupa.Strategija pregovaranja
Ova strategija se najčešće primenjuje u organizacijama. Posebno je uspešna kada su interesi strana u sukobu delimični zajednički, a delimično suprotni. Pregovaranje je proces rešavanja problema u kome se koriste različite taktike, kao što su: diskusija licem u lice, taktike uveravanja, obmanjivanja, pretnje, obećanja ili ustupaka. Strategija nadređenog cilja Ovo je jedna od najuspešnijih strategija za rešavanje konflikata. Smisao ove strategije jeste upravo u tome da strane koje su u konfliktu nađu zajednički viši cilj, viši smisao i svrhu od njihovih pojedinačnih ciljeva zbog kojih su i došli u sukob. Strategija medijatora ili uloga treće strane Kada pregovori završe u slepoj ulici, preporučuje se intervencija treće strane. Obično je to eksterni konsultant, koga su prihvatile obe sukobljene strane. On ne sme biti direktno umešan u konflikt zaposlenih i treba da bude nepristrasan. Medijator dovodi u vezu sukobljene strane, unapređuje komunikaciju između njih, pojašnjava im problem i nudi određene preporuke za rešavanje problema. Na taj način stvara uslove da oni sami dođu do rešenja. Medijator ima moć da nameće rešenje problema.
