Povećajte svoju prodaju još danas! TOP 11 potreba potrošača

Generalno, svi mi želimo da povećamo prodaju svojih proizvoda ili usluga. Pokušavamo sa promocijom, bonusima i popustima, pozicioniranjem brendova i raznim tehnikama povećanja prodaje. Međutim, postoji jednostavan način povećanja prodaje proizvoda fokusiran na ljudskim potrebama koje oblikuje ponašanje potrošača i povećavaju njihovu motivaciju za kupovinom.
Ova tehnika je zasnovana na prilagođavanju proizvoda (ili usluga) potrošačima, a sve u skladu sa njihovim osnovnim željama i urođenim potrebama. Identifikacijom i ispunjavanjem ovih potreba doneće vam veću prodaju i veće zadovoljsto kupaca.
a
Zašto ljudi kupuju baš to što kupuju?
Svaka od ovih 11 potreba nalazi svoje izvorište u motivaciji kupca da dobije najbolji proizvod, tj. proizvod koji za njega ima najveću upotrebnu vrednost. Jednostavno rečeno, ljudi kupuju proizvod zato što su uvereni da će im taj proizvod ispuniti potrebu koji u tom trenutku imaju.
a
1. Novac
Svi bi želeli da imaju više novca. Novac, kao jedna od osnovnih potreba, predstavlja ultimativni motivator kada je u pitanju odluka o kupovini. Ukoliko uspete da predstavite svoj proizvod tako da on štedi novac, ili da kupac može da zaradi dodatan novac kupovinom tog proizvoda, onda ste uspeli da zadobijete potpunu pažnju svoga kupca.
a
2. Sigurnost
Nikada nam nije dovoljno sigurnosti. Kako je potreba za novcem čvrsta i hladna, tako je potreba za sigurnošću topla i lična. Neki ljudi jednostavno imaju potrebu da se osećaju sigurno i ne žele da ulaze u rizične kupovine. Pokušajte da identifikujete kupce koji imaju veću potrebu za sigurnošću i naglasite ove aspekte svog proizvoda.
a
3. Da budu voljeni
Ponašanje potrošača je pod velikim uticajem činjenice da svi žele da budu voljeni u društvu. Socijalni aspekt naše prirode oblikuje naše ponašanje, a samim tim i potrebu za kupovinom. To što želimo da budemo voljeni i cenjeni od strane naših najbližih, porodice, komšija, prijatelja ili kolega sa posla utiče na našu potrebu za pripadnošću i služi kao jak motivator za kupovinu proizvoda koji ove potrebe ispunjavanju.
a
4. Status i prestiž
Kao kupci uvek potajno (ili javno) želimo da nas proizvodi koje koristimo definišu kao osobu sa određenim statusom. Svi mi imamo potrebu da se prikažemo u onom svetlu u kojem želimo da nas drugi vide. Ovo je osnovna ideja koju su najbolje iskoristili jaki i skupi brendovi pošto sa proizvodom prodaju i sliku o samom korisniku tih proizvoda.
s
5. Zdravlje
Svi žele da žive dugo i da budu zdravi. Kako svi mi imamo potrebu da budemo fit i zdravi, da živimo dugo i bezbrižno, privučeni smo proizvodima koji nam ovo omogućavaju.
a
6. Slava i prepoznavanje
Kada pozicionirate svoj proizvod ili uslugu na način da potencijalni kupac ima osećaj da će, ukoliko ga koristi, stvoriti bolji status ili društveno priznanje, tada kreirate i želju da ta osoba kupi vaš proizvod ili uslugu. Kako je potreba za slavom i prepoznavanjem jak motivator, proizvodi ili usluge koji zadovoljavaju ove potrebe često uspeju da umanje potrebu za uštedom novca dajući vam mogućnost kreiranja viših cena ovih proizvoda.
a
7. Snaga, uticaj i popularnost
Slično kao i prethodna tačka. Potrebe za popularnosti, snagom i uticajem na druge ljude izuzetno su jak motivator. Ljudi imaju potrebu kupovine proizvoda i usluga koje će im dati moć i uticaj u društvu.
a
8. Biti prvi u nečemu
Svi mi želimo da nas drugi ljudi vide kao modernu osobu koja ide u korak sa vremenom. Kupovina proizvoda ili uslugu koja će kupcima pružiti mogućnost da budu prvu u nečemo što rade, omogućiće im dodatnu prednost u odnosu na konkurenciju, a samim tim i dodatno povećanje profita. Ovo je izuzetno vidljivo kod proizvoda i usluga zavisnih od novih tehnologija.
Mnogi ljudi će kupiti vaš proizvod ili uslugu ako su oni najnoviji na tržištu. Oni jednostavno žele da budu ispred ostalih, predvodnoci u inovacijama i tehnologiji. Njihovo zadovoljstvo se nalazi u uverenju da poseduju najnoviji ili najmoderniji proizvod koji je dostupan na tržištu.
a
9. Ljubav
Ljubav je svakako jedan od najjačih motivatora. Pozicionirajte svoj proizvod tako da izazove emociju kod potencijalnog kupca, ili da mu pomogne da bude atraktivniji ili poželjniji kao partner ili pratilac i time izazove ljubav ili privlačnost kod željene osobe, i stvorićete tražnju za tim proizvodom.
a
10. Lični razvoj
Ljudi žele da postanu sve što su sposobni da postanu. Kada promovišemo proizvode koji pomažu ljudima u ličnom razvoji i sopstvenom uspehu kreiramo veću želju za kupovinom.
a
11. Lična transformacija
Možda i najjača apstraktna potreba u ponašanju kupaca i potreba zbog koje su kupci spremni da plate višu cenu proizvoda ili usluge je želja za ličnom transformacijom. Ovo je, načelno, želja za promenom, ka novom, višem novou života, koju će ispuniti kupovina baš tog proizvoda ili usluge. Ove promene znače bitnu promenu u životu kupca i nose veliku satisfakciju. Samim tim, kupac je spreman da plati veliku cenu ukoliko postoje indicije da će taj proizvod ili usluga ispuniti svoj cilj.
a
Povećajte svoju prodaju još danas
Znajući za ovih 11 potreba potrošača možete lako da identifikujete koje to potrebe zadovoljava vaš proizvod i koje su to potrebe koje vaši kupci imaju, a koje biste mogli zadovoljiti. Ukoliko vam je potrebna profesionalna pomoć slobodno nam se obratite kako bismo osmislili najbolji način plasmana vaših proizvoda putem online kanala do kupaca koji su spremni da te proizvode kupe.
a
a
Izvor: Default-design
Autor
Gost
1 Komentar
Ja, recimo radim za jednu firmu koja traje vec 27 godina i otac mi je vlasnik iste, bio sam dugo u inostranstvu u grani hotelijerstva ali sam definitivno odlucio da ostanem ovde i pozvan sam bas kod njega jer kroz par god cu ja da vodim firmu. ja sam pristao ali uz uslov da prodjem sve i da pocnem od najnizeg a bogami mozda i veoma challenging a to je call centar, prodajem konkretno casopis koji se zove poslovni savetnik i to je strucan casopis za finansije i racunovodstvo. medjutim iako smo spustili cenu uz benefite i besplatne seminare jako je tesko da ih na neki nacin ubedim u nas kvalitet, obicno im u tom slucaju posaljem besplatno elektronsko npr martovsko izdanje i zovem za feed back u roku od 8 do 10 dana. neki kazu da je odlican i mole me da im ne diram cenu sto je duze moguce dok im ne isteknu ostali racunovodstveni casopisi. ali mene konkretno zanima, kada trazim sefa racunovodstva i kada se javi i 75% klijenata vise veruje u stivo koje je na trzistu vec 12 god tipa IPC Za racunovodstvo, privredni savetnik itd i nece ni za sta drugo da cuju kako god ja im posaljem mejl al nece ni da pogledaju ponudu. da li je to psiha nasih ljudi da se plase promene pa cak iako je bolja? da li im je glupo da prekine saradnju posle 10 ,12 god zbog nas? stvarno ne znam sta je, i svaka vrsta vase strucne pomoci bi mi znacila, mi smo skoro imali savetovanje o pdv-u u hotelu palas i kostala je akontacije 6 hiljada plus pdv, konkretno dajemo 4 besplatna savetovanja ako kupe casopis i celu cenu pokrivaju casopisa vec sa tim savetovanjima da ne govorim o kvalitetu istog, stvatno smo jaci od konkurenata i sveziji i imamo npr kalkulator za kamate svasta nesto, mail servis za strucna pitanja neverovatne autore, ali kazem vam nce jer su sa drugim kucama vec dceniju, cak sta vise mislim dani tu besplatnu ponudu ne otvore-sta vise znam jer ko god da jeste kupio je. kako objasniti tvrdglavim ljudima da im dajemo promo cenu za duplo manje novca ekstremno stucnog casopisa kad kazu ne ne ne ne ne ja imam ipc i nista me drugo ne zanima ili paragraf cisto kao primer navodim nemam nista protiv njih sem sto imam da ponudim tacno duplo nizu cenu sa boljim casopisom uz sve te promo benefite jer smo u fazi probijanja. mi smo inace poslovnisavetnik,net hvala vam unapred i nadam se da vas nisam previse ugusio sa ovolikim tekstom samo eto ta firma je moja ja imam 30 godina hrani me od rodjenja pruzila mi je leo zivot odlucio sam se za potez da promenim profesiju polako preuzmem ali necu dalje iz call centra dok ne probijem oaj casopis.! pomagajte kako znate,