Povećajte svoju prodaju još danas! TOP 11 potreba potrošača
Generalno, svi mi želimo da povećamo prodaju svojih proizvoda ili usluga. Pokušavamo sa promocijom, bonusima i popustima, pozicioniranjem brendova i raznim tehnikama povećanja prodaje. Međutim, postoji jednostavan način povećanja prodaje proizvoda fokusiran na ljudskim potrebama koje oblikuje ponašanje potrošača i povećavaju njihovu motivaciju za kupovinom.
Ova tehnika je zasnovana na prilagođavanju proizvoda (ili usluga) potrošačima, a sve u skladu sa njihovim osnovnim željama i urođenim potrebama. Identifikacijom i ispunjavanjem ovih potreba doneće vam veću prodaju i veće zadovoljsto kupaca.
a
Zašto ljudi kupuju baš to što kupuju?
Svaka od ovih 11 potreba nalazi svoje izvorište u motivaciji kupca da dobije najbolji proizvod, tj. proizvod koji za njega ima najveću upotrebnu vrednost. Jednostavno rečeno, ljudi kupuju proizvod zato što su uvereni da će im taj proizvod ispuniti potrebu koji u tom trenutku imaju.
a
1. Novac
Svi bi želeli da imaju više novca. Novac, kao jedna od osnovnih potreba, predstavlja ultimativni motivator kada je u pitanju odluka o kupovini. Ukoliko uspete da predstavite svoj proizvod tako da on štedi novac, ili da kupac može da zaradi dodatan novac kupovinom tog proizvoda, onda ste uspeli da zadobijete potpunu pažnju svoga kupca.
a
2. Sigurnost
Nikada nam nije dovoljno sigurnosti. Kako je potreba za novcem čvrsta i hladna, tako je potreba za sigurnošću topla i lična. Neki ljudi jednostavno imaju potrebu da se osećaju sigurno i ne žele da ulaze u rizične kupovine. Pokušajte da identifikujete kupce koji imaju veću potrebu za sigurnošću i naglasite ove aspekte svog proizvoda.
a
3. Da budu voljeni

a
4. Status i prestiž

s
5. Zdravlje

a
6. Slava i prepoznavanje

a
7. Snaga, uticaj i popularnost

a
8. Biti prvi u nečemu

Mnogi ljudi će kupiti vaš proizvod ili uslugu ako su oni najnoviji na tržištu. Oni jednostavno žele da budu ispred ostalih, predvodnoci u inovacijama i tehnologiji. Njihovo zadovoljstvo se nalazi u uverenju da poseduju najnoviji ili najmoderniji proizvod koji je dostupan na tržištu.
a
9. Ljubav

a
10. Lični razvoj

a
11. Lična transformacija
Možda i najjača apstraktna potreba u ponašanju kupaca i potreba zbog koje su kupci spremni da plate višu cenu proizvoda ili usluge je želja za ličnom transformacijom. Ovo je, načelno, želja za promenom, ka novom, višem novou života, koju će ispuniti kupovina baš tog proizvoda ili usluge. Ove promene znače bitnu promenu u životu kupca i nose veliku satisfakciju. Samim tim, kupac je spreman da plati veliku cenu ukoliko postoje indicije da će taj proizvod ili usluga ispuniti svoj cilj.
a
Povećajte svoju prodaju još danas
Znajući za ovih 11 potreba potrošača možete lako da identifikujete koje to potrebe zadovoljava vaš proizvod i koje su to potrebe koje vaši kupci imaju, a koje biste mogli zadovoljiti. Ukoliko vam je potrebna profesionalna pomoć slobodno nam se obratite kako bismo osmislili najbolji način plasmana vaših proizvoda putem online kanala do kupaca koji su spremni da te proizvode kupe.
a
a
Izvor: Default-design