DA LI SU NAM REČENICE POTPUNE, A PREZENTACIJE JASNE? , knjiga “Izveštaji za Menadžment”, Bojan Šćepanović
-
Objasni poruku:
Pojam poruka obuhvata ono što izveštaji i prezentacije u celini, kao i njihove pojedinačne komponente, treba da saopšte čitaocu. Poruke u ovom smislu mogu da budu u vidu konstatacije, mišljenja ili preporuke.
-
Prvo saopšti poruku a onda je dodatno pojasni
Svaki izveštaj, prezentacija i ilustracija može da se rezimira jednom jasnom porukom. Obično se prvo saopšti ključna poruka pa se onda dodatno pojasni.
-
Reci poruku koja otkriva, objašnjava ili preporučuje
Poruke u izveštajima i prezentacijama mogu da imaju različite karakteristike. Da bi se poruka razumela, mora da se sastoji od potpune rečenice. Poželjno je da to ne bude samo izjava već pre svega objašnjenje, a po mogućnosti i preporuka.
-
Reci na interesantan način, izbegavaj suvoparne poruke
Poruke treba da odgovore na pitanja čitalaca i slušalaca. Suvoparne poruke kao što su: “Naš projekat ima četiri faze” ili “Izvoz iznosi 25 mEUR” dovešće do toga da se izveštaji ne pročitaju, a prezentacije samo “odslušaju”.
-
Podrži poruku konkretnim objašnjenjem
Poruke treba da se dokažu, ili učine verodostojnim pomoću tekstova, grafikona ili tabela.
-
Reci poruku između dva slajda
Tokom prezentacije prezenter uvek treba prvo da saopšti poruku, pa da je objasni i dokaže pomoću slajdova.
-
Završi prezentaciju porukom
Na kraju prezentacije izbegavajte frazu “Hvala vam na pažnji”. Umesto toga, preporuka je da govornici ukratko rezimiraju svoju poruku po poslednji put u jednoj rečenici. Ukoliko je to bilo uspešno, publika će se zahvaliti na informacijama.
Ovaj tekst je preuzet iz knjige “Izveštaji za Menadžment”, Bojan Šćepanović. Knjigu možete naručiti preko ovog linka.
Autor
Bojan Šćepanović
MCB Menadžment Centar Beograd
063 7004 518