Pojam
poruka obuhvata ono što izveštaji i prezentacije u celini, kao i njihove pojedinačne komponente, treba da saopšte čitaocu. Poruke u ovom smislu mogu da budu u vidu konstatacije, mišljenja ili preporuke.
-
Prvo saopšti poruku a onda je dodatno pojasni
Svaki izveštaj, prezentacija i ilustracija može da se rezimira jednom jasnom porukom. Obično se prvo saopšti ključna poruka pa se onda dodatno pojasni.
-
Reci poruku koja otkriva, objašnjava ili preporučuje
Poruke u izveštajima i prezentacijama mogu da imaju različite karakteristike. Da bi se poruka razumela, mora da se sastoji od potpune rečenice. Poželjno je da to ne bude samo izjava već pre svega objašnjenje, a po mogućnosti i preporuka.
-
Reci na interesantan način, izbegavaj suvoparne poruke
Poruke treba da odgovore na pitanja čitalaca i slušalaca. Suvoparne poruke kao što su: “Naš projekat ima četiri faze” ili “Izvoz iznosi 25 mEUR” dovešće do toga da se izveštaji ne pročitaju, a prezentacije samo “odslušaju”.
-
Podrži poruku konkretnim objašnjenjem
Poruke treba da se dokažu, ili učine verodostojnim pomoću tekstova, grafikona ili tabela.
-
Reci poruku između dva slajda
Tokom prezentacije prezenter uvek treba prvo da saopšti poruku, pa da je objasni i dokaže pomoću slajdova.
-
Završi prezentaciju porukom
Na kraju prezentacije izbegavajte frazu “Hvala vam na pažnji”. Umesto toga, preporuka je da govornici ukratko rezimiraju svoju poruku po poslednji put u jednoj rečenici. Ukoliko je to bilo uspešno, publika će se zahvaliti na informacijama.
Ovaj tekst je preuzet iz knjige "Izveštaji za Menadžment", Bojan Šćepanović. Knjigu možete naručiti preko ovog linka.
