Da li ste perfekcionista ili mikromenadžer?
Poznato je da svakome od nas godi kada mu neko kaže da je perfekcionista. Obično se iza toga kriju pohvale za predan i dosledan rad. Ali, da li je baš tako? Da li je neko time hteo da nam kaze da se optrerećujemo nepotrebnim detaljima. Da li je ustvari rečenica: ’’Ti si perfekcionista’’ u prevodu: ’’Ti si jedan običan dosadnjaković koji gubi energiju na detaljima a pored tebe se dešava cunami koji ti ne vidiš jer se bavis nebulozama.’’
Perfekcionista ili mikromenadžer
Mikromenadžer će za sebe uvek reći da je perfekcionista ali perfekcionista nije mikromenadžer. Da malo elaboriramo ko su jedni a ko drugi.
U menadžmentu pojam mikromenadžmet se odnosi na stil rukovodjenja koji ima za rezultat insistiranje na detaljima ali i insistiranje na potpunoj kontroli zaposlenih. Jasno je da ovakav stil ima vrlo ograničene rezultate. Možda i nema potrebe previše objašnjavati ali praksa je pokazala da fokusiranje na nebitnim detaljima vodi projekte i aktivnosti u ćorsokak. U svakodnevnom poslu, od pravog menadžera se očekuje da razdvoji bitno od nebitnog. Mirkomenadžeri uglavnom insistiraju na detaljima koji vode u odlaganje odlučivanja, delegiranja a potpuno ’’otkače’’ ako se neka odluka donese bez njihovog znanja. O mikromenadžmentu su napisani mnogi radovi a i na internetu se moze pročitati šta je mikromenadžment i kako on utiče na preduzeće. Ono što je vrlo opasno to je zloupotreba ovakvog načina rukovodjena koja ima za cilj da se zaposleni oseća loše i nesposobno a naravno ima kao krajnji rezultat prekid radnog odnosa.
Perfekcionisti su nešto drugačiji. Njima jesu bitni detalji, ali oni koji vode ka uspešnom završetku posla. Perfekcionista sebi postavlja jasne ciljeve sagledavajući celu sliku. Ono sto perfekcionistu izdvaja od mikromenadžera je upravo sposobnost da na pravi način projekat privede kraju. Perfekcionista neguje najviše standarde u poslovanju i orjentisan je na rezultate.
Postoje tri glavne odlike perfekcionizma:
- Ništa nije prefektno (i ne može biti).
- Dovodeći stvari do perfekcije možete propustiti neke mnogo bitnije.
- Nešto uvek može biti i bolje, perfektnije. (Zavisi samo od ugla posmatranja)
Najuspešniji menadžeri su upravo oni koji uspevaju da kombinuju razne stilove upravljanja. Oni koje ne možete svrstati ni u jednu grupu već ih jednostavno nazivate ljudima koji donose rezultate.
Koji je vaš stil ?
Autor
Predrag Petrović
3 Komentara
Ima u ovome istine.
Uglavnom, sve treba sagledati iz više uglova i naravno da nitko nije savršen ali može biti dosljedan svojim radnim zadacima koje su pred njega postavljeni.
Iz ličnog ugla razmišljanje i pristup:
1. korak: Aha!!! Dobila sam radni zadatak, mogu ovo uraditi, i uradiću to najbolje što umem!
2. korak: Cak-cak-cak! Koliko imam još vremena? (pitam se, pitaće me Dodala bih još nešto! Cak! I ovde! Cak-cak! To je TO, i osmeh zadovoljstva.
3. korak: Ovo je odlično! OoooO! (Prezentovan rezultat obavljenog posla
4. korak: Nešto sam dodala, rado bih da razmenim sa kolegama! Možda to može i drugačije?
5. korak: Ogledalo u ruci, i pitam se-pitam se: da li sam radoholik ili rad(e)nik???? Idemo dalje…..
Čini mi se, kada sebe analiziram, da više naginjem ovom drugom i da sam tu dosta bio uspešan. Mada, slažem se, sve je relativno, pa tako neki put imam osećaj da perfekcija često puta može da bude jako ograničavajući faktor.