CFO BUDUĆNOSTI by ORACLE 19.10.2018. (40. SASTANAK KLUBA CFO & CONTROLLINGg)

40. sastanak Kluba CFO & controlling održan je 19.10.2018.god u hotelu Crowne Plaza. Tema sastanka je bila: Kako će izgledati CFO budućnosti, koje ga promene očekuju, kako da iskoristi IT tehnologije?
Sastanak je otvorio Bojan Šćepanović, predsednik Kluba CFO & Controlling i direktor Menadžment Centra Beograd. Bojan se zahvalio prisutnima što su se odazvali pozivu, zatim je predstavio govornike:
- Urban Jovanović, Oracle
- Dejan Manojlović, Unicredit banka
- Ivana Davidović, Telekom Srbija
- Maja Gregurić, Oracle
Ispred kompanije Oracle na 40. sastanku Kluba CFO & Controlling govorio je Urban Jovanović. Na samom početku napomenuo je da je Oracle drugi najveći proizvođač IT rešenja za poslovnu okolinu po tržišnoj kapitalizaciji.
Sa promenama u okruženju promenila su se i očekivanja kupaca, pa se postavlja pitanje koliko su preduzeća spremna da se prilagode, jedno od glavnih ograničenja sa kojim se preduzeća suočavaju je tradicionalni ERP sistem. Kada se priča o potrebama moderne organizacije u kontektsu finansija, Oracle je to inkorporirao ispod jednog brenda koji se zove Augmented CFO ili CFO budućnosti. Koncept Augmented CFO tehnologija danas omogućava sektoru finansija puno veću sposobnost razumevanja šire slike i prihvatanja odluka, a Oracle je identifikovao 4 ključne sposobnosti koje moderni CFO mora da savlada:
- Automate (automatizacija) – kako radikalno automatizovati sve poslovne procese,
- Visualize (imati inside) – razumeti šta se dešava u organizaciji, a tu su analitički alati od velike pomoći,
- Impact- kako sektor finansija moze pomoću tehnologije uticati na proces,
- Shape (dizajn procesa) – kako pomoću modernih alata dizajnirati proces.
Urban je zatim govorio o chatbotovima i virtuelnim asistentima-digitalnim alatima koji rade određene poslove za nas (poslove koje je moguće isprogramirati), a zatim je praktično pokazao učesnicima kako fukcioniše virtuelni asistent. Najočitiji deo tehnologije koji može pomoći pri dizajniranju procesa je blockchain, o kome se mnogo priča, a jako malo praktičnih primera postoji. Urban je kroz još jedan praktičan primer uspeo da približi koncept blockchain alata.
Na sceni se pridružio Dejan Manojlović iz Unicredit banke, koji nam je govorio iz ugla korisnika Oraclovih proizvoda. Zahvaljujući Oraclovim alatima sam proces izveštavanja i planiranja u banci je mnogo jednostavniji. Hyperion je prvi od dva Oraclova alata koje koristi controlling Unicredit banke, a ujedno je i najrasprostanjeniji proizvod za budžetiranje. Njihovo iskustvo sa Hyperionom je bilo loše na početku, ali s vremenom je postao najsavršeniji alat u smislu mogućnosti razbijanja podataka do najdubljih hijerarhijskih nivoa što filijala, što proizvoda, a odlična je i njegova mogućnost formiranja korisničkih grupa. Dejan je istakao još jednu prednost Hyperiona u odnosu na druge alate, a to je mogućnost simulacije poslovanja u budućnosti, gde vi unesete neke pretpostavke i pokretenjem određenih procedura u Hyperionu dobijete kompletan forecast za budući period.
Usledila je pauza za kafu.
Nakon pauze predstavila nam se Ivana Davidović iz Telekoma Srbije i sa nama podelila iskustvo korišćenja Oraclovih proizvoda u delu planiranja i istovremeno finansijske i budžetske kontrole. Govorila je o uvođenju Hyperiona u Telekom, kao i o HFM aplikaciji koja olakšava planiranje između zavisnih preduzeća.
Za kraj sastanka sačuvali smo gosta iznenađenja- Maju Gregurić. Maja nije govorila o softverskim IT rešenjima, već na temu: Razlike u poslovnoj okolini i poslovnoj kulturi između Evrope i Afrike iz svog ličnog iskustva jer je živela i radila u 28 zemalja sveta, između ostalog i u Nigeriji pa nam je prenela neke specifičnosti života tamo.
Za učesnike je organizovan networking ručak čime je 40.sastanak uspešno završen. Zahvaljujemo se našem generalnom sponzoru, kompaniji Oracle, na divnom druženju i razmeni znanja.
Kompletan materijal možete preuzeti:
- prezentacije (free zone)
- fotografije (facebook)
Autor
Bojan Šćepanović
MCB Menadžment Centar Beograd
063 7004 518