GMROS je ključan KPI za maloprodaju. GMROS se dobija kao odnos Gross margine i m2, odnosno Contribution 1/m2. Maloprodaja je težak biznis gde su u igri velike brojke. Jedna moja prijateljica voli da kaže Retailing is detailing. Evo primera iz jednog domaćeg maloprodajnog lanca hrane: veliki broj kupaca (300.000 dnevno) veliki broj dobavljača (3.000) veliki broj
Pročitaj ceo tekst » »Equity racio pokazuje strukturu pasive u Bilansu stanja balance sheet. Što je viši Equity ratio, kompanija je na sigurnijoj strani u smislu zaduženosti. Ovaj racio se u Srbiji zove stepen kapitalizacije. Equity racio se dobija po formuli: Kompanija ima dva izvora finansiranja: kapital obaveze (krediti, dobavljači…) Što se više kompanija finansira svojim parama tj. kapitalom ona je
Pročitaj ceo tekst » »Gross margina je razlika između Prodaje i COGS Cost Of Goods Sold (trošak prodate robe). U praksi, postoje dva izraza: gross profit koji se izražava u EUR. U ovom slučaju gross profit je 10 EUR gross margina koja se izražava u procentima od prodaje. U ovom slučaju gross margina je 20%. Poneke kompanije vole da koriste
Pročitaj ceo tekst » »Interne usluge su ono što jedan cost centar pruža drugom. Ako se razmena usluga može izmeriti i ako je količina pribavljene usluge zavisna od stvarnog učinka centra koji pribavlja tu uslugu, onda se interne usluge obračunavaju po radnim izveštajima. Primer Cost centar mašinska radionica vodi evidenciju koliko i kome je pružio uslugu. On interno refakturiše
Pročitaj ceo tekst » »Zalihe su deo sredstava tj. imovine kompanije. Zalihe se prikazuju u Bilansu stanja balance sheet na njegovoj levoj strani. Zalihe se razliku po vrstama delatnosti: Proizvodne kompanija (Bambi, Imlek, Jaffa i sl.) imaju najveće zalihe Trgovinske kompanije (Maxi, Nelt i sl.) imaju niske zalihe Uslužne kompanije (Telekom Srbija, EPS i sl.) obično nemaju zalihe Postoje tri
Pročitaj ceo tekst » »