89% kompanija koristi online socijalne mreže za zapošljavanje!

U potrazi za novim zaposlenima, poslednje dve godine, socijalne mreže postaju najpopularnije mesto kod HR menadžera i menadžera za selekciju i recruiting..
Istraživanje o kome će biti reči, sprovedeno je online, od maja do juna 2011 godine. Učestvovalo je 800+ ispitanika (Hr menadžeri, USA) a korišćene su i različite dodatne informacije. Ovo su glavni rezultati (izvor: www.jobvite.com):
- 89% ispitanih kompanija koristi socijalne mreže za regrutaciju
- 87% koristi LinkedIN, 55% Facebook, 47% Twitter
- 64% koristi više od jedne socijalne mreže, a 40% koristi sve tri najpopularnije – LinkedIn, Facebook i Twitter
- 64% ukazuje da je imalo uspeha u pronalaženju kvalitetnih kandidata putem socijalnih mreža (95% kod LinkedIN)
- 45% kompanija proverava online profile svojih kandidata
Ceo izveštaj (PDF, 0.3 Mb) možete preuzeti ovde.
- Kako vam se čine podaci istraživanja u odnosu na Srbiju?
- Po vašem iskustvu, koliko se online socijalne mreže koriste u Srbiji za selekciju kandidata (LinkedIn, Facebook i Twitter) ?
Savet za one koje planiraju da menjaju posao:
- Na posao
- Napravite svoje profile, posebno na LinkedInu!
Mi vam preporučujemo da pročitate i sledeće tekstove oko social media i zapošljavanja:
Autor
Marija Švigir
5 Komentara
Mislim da ovi podaci nisu ni blizu tačni za Srbiju…nema smisla porediti američko tržište i naše u Srbiji, razlike su ogromne! Ovo čak ne važi ni za 90% drugih tržišta osim američkog…
Čak ni u najrazvijenijem američkom tržištu zapošljavanje se ne odvija primarno kroz društvene mreže, već se one samo koriste kao dodatni izvor podataka o kandidatima. Evo grafikona koji oslikava kako su u 2011. zapošljavale TOP500 Fortune kompanije:
http://www.ere.net/wp-content/uploads/2012/02/2011-sources-of-hire.jpg
Dakle 28% zapošljavanja se odvijalo preko preporuka, oko 20% kroz sajtove za zapošljavanje, 10% kroz stranice kompanije za karijeru, 6.5% direktno sa fakulteta itd. Društvene mreže kao glavni kanal upadaju tek sa 3.5%, mada je sigurno da će ovaj broj rasti u budućnosti, čim se pronađe neki dobar i održiv model za zapošljavanje preko društvenih mreža.
Danas su gotovo svi sajtovi postali društvene mreže, počev od domaćih sajtova kao što su Blic, B92 (gde se može primetiti da se ljudi koji ostavljaju komentare poznaju i zajednički komentarišu vesti), do ostalih sajtova koji nude komunikaciju među posetiocima i imaju neki vid communityja. Odgovorno tvrdim da je i Blog MCBa društvena mreža, jer okuplja ljude zajedničkih interesovanja i ima platformu kroz koju mogu da komuniciraju
Nikola,
baš si me slatko nasmejao sa MCB Blog=društvena mreža
Poslednjih dana dolazim u japankama na posao (:)) i počeo sam da se zezam na svoj račun “evo ga Zuckerberg…”. A onda pročitam i tvoj komentar i shvatim da sam ja postao pravi Mark…
Nedostaje mi samo još 10-ak milijardi USD da budem bolji od originala… 
Inače, slažem se sa većinom što si rekao…
“…Monster’s 2012 share of online recruitment is estimated at 23 percent, below CareerBuilder.com’s 32 percent, but ahead of LinkedIn’s 16 percent. The online recruitment market is estimated at more than $5 billion….”
http://www.reuters.com/article/2012/05/11/us-monster-buyers-idUSBRE84A0ZJ20120511
Ovo je za Srbiju apsolutno netačno.
Čak se i ne oglašava veliki broj slobodnih radnih mesta, jer za to ne postoji obaveza u zakonu, osim za državnu upravu.
Tržišna privreda uzima svoj danak, važnije je pakovanje od kvaliteta, u ovom slučaju samoreklamiranje.
Andrija,
ja sam juče razgovarao sa headhunterkom iz Beograda, koja ISKLJUČIVO koristi LINKEDIN za traženje kandidata.
Plate koje daje su od 1.000€ pa naviše…
Pa, ti vidi…