7-38-55 pravilo (komunikacione veštine)

7-38-55 pravilo (komunikacione veštine)

7-38-55 PRAVILO (KOMUNIKACIONE VEŠTINE)

 

 

 

Pravilo7-38-55 2

 

Dva zaposlena komuniciraju. Komunikacija se vrši različitim metodama, kanalima, načinima… Obično mislimo da je dobra komunikacija “šta reči”? Sa druge strane, istraživanja su pokazala da je ovo struktura na koji način zaposleni prima informacije :

 

  • 55% govor tela (gestikulacija, mimika, udaljenost od sagovornika…)

 

  • 38% kako kažemo (boja glasa, jačina, tonalitet, pauze i sl)

 

  • 7% je šta kažemo (izgovoren tekst)

 

Ukratko (ako me matematika dobro služi), 93% komunikacije ide neverbalnim kanalima. Džaba si pričao, pričao, pričao, koristio pravilan rečnik, jednostavne reči, preciznu komunikaciju… moraš da paziš i KAKO (38%) i BODY LANGUAGE (55%)!

 

Nekoliko preporuka za uspešnu komunikaciju:

 

  • Razgovor uvek započnite u pozitivnom tonu i sa temama o kojima mislite isto.
  • Aktivno slušajte i posvetite punu pažnju svom sagovorniku. Neka se oseti uvaženim.
  • Budite konkretni, kratki, direktni i jasni.
  • Vodite računa o sebi, o svom sagovorniku i o situaciji.
  • Koristite pitanja kako biste došli do informacija.
  • Bitne stavke ponovite.
  • Uvek prilagodite komunikaciju i rečnik sagovorniku. Nije poenta da Vi zvučite pametno, već da Vas sagovornik razume.
  • Ne koristite strane reči i tehničke izraze bez potrebe (pogledajte na Web-u, pregled aktive i pasive…)
  • Ne prekidajte druge dok pričaju.
  • Sedite ili stojite smireno i uspravno, blago nagnuti ka sagovoniku.
  • Koristite osmeh kada i ako je prikladno.
  • Ljude kojima se obraćate gledajte u oči, ali ne predugo. Par sekundi pa pogled u stranu kako se ne bi osetili kao na ispitivačkoj klupi.
  • Obratite pažnju kako ljudi reaguju na ono o čemu govorite. Vodite računa o neverbalnoj komunikaciji Vašeg sagovornika!
  • Da biste zadržali pažnju podešavajte svoj glas, tiše, brže…
  • Zastanite pre ili posle neke suštinske konstatacije.
  • Ako želite da pojasnite ono o čemu Vaš sagovornik govori počnite sa “Ako sam dobro razumeo/la….” (parafrazirajte)
  • Završite razgovor tako što čete se zahvaliti na vremenu i trudu.
  • Rukujte se za doviđenja.

 

Sigurna sam da svako od Vas može na ovu listu preporuka da doda još minimum desetak važnih stvari. Međutim, ključ uspešne komunikacije je u Vašoj fleksibilnosti, aktivnom slušanju sagovornika i stalnom prilagođavanju načina komunikacije.

 

Važna je i želja i istinska posvećenost sagovorniku.

Autor

Marija  Švigir


11 Komentara

  1. Stevan Josimović :
    09.08.2011 u 21:01|Permalink

    Generalno dobar recept. Hteo bih samo da pomenem da je većina saveta veoma zavisna od kulture. Na primer, nećete stajati podjednako udaljeni od sagovornika ako je on Italijan ili Japanac. Isto važi i za ton kojim govorite, a posebno govor tela. Ukoliko se niste susretali sa nekom kulturom ranije obavezno pronađite nekog prijatelja koji jeste ili poznaje nekog iz te kulture ko bi mogao da vam da jedan crash course. Ovo je jako važno i ne odnosi se samo na gore-navedene stavke već i na frazeologiju, analogije koje koristite, količinu i tip humora u vašoj komunikaciji itd.

  2. Marija Švigir :
    10.08.2011 u 19:40|Permalink

     
    Slažem se sa Stevanom.  Kultura igra važan uticaj i bitno je pripremiti se unapred.

    Evo nekoliko primera:
    Amerika – vole sastanke uz doručak ili ručak, ali retko razmenjuju vizit karte i poklone, oslovljavanje je često imenom.
    Arapske zemlje – uobičajeno je rukovanje pri susretu i rastanku, kašnjenje na sastanak ne smatra se nepristojnim, treba izbegavati neprijatne teme (kao što je politika i religija) ili pitanja o privatnom životu, nemojte sedeti tako da Vaš gost vidi đonove Vaših cipela (ovo se smatra velikom uvredom), gost očekuje da mu bude ukazano isto onakvo gostoprimstvo sa kojim bi Vas on dočekao u svojoj zemlji: čim dođe ponudite ga nečim za osveženje, alkohol će ga uvrediti, pokloni nisu od primarnog značaja
    Japan – vizit karte razmenjuju na prvom sastanku, poslovnom gostu nikada se nemojte obraćati imenom, izbegavajte da ih tapšete po ramenu ili bilo koji drugi fizički kontakt, strogo vodite računa o hijerarhiji, davanje poklona smatraju poslovnim manirom, nikada nemojte slati novogodišnje čestitke na kojima preovlađuje crvena boja (crvena boja se koristi za obaveštenje o sahrani)
    Francuska – nerado koriste engleski kao poslovni jezik, humor je retko zastupljen u poslovnim manirima
    Nemačkaočekuju formalno ponašanje kada je posao u pitanju, sastanci su dogovoreni mnogo ranije, tačnost je apsolutno u prvom planu, poslovni izlasci se uglavnom ne praktikuju.
    Italija, Španija, Grčkau poslu manje insisiraju na formi i tačnosti. Za njih je porodični život veoma važan, pa je učtivo pitati za porodicu pre nego što počne sastanak.
    Kanada posebno tokom poslovnog sastanka, izbegavati nošenje jakih mirisa (znak lične nehigijene). Jak miris mogao bi biti opasan za zdravlje onih koji imaju astmu, koja je u Kanadi vrlo česta.
     
    Kakva su vaša iskustva?

  3. 12.08.2011 u 17:38|Permalink

    AMERIKANCI su direktni, jasni, akcioni orjentisani, kratkorocno gledanje. Vole rizik, hrabrost, uspeh. Cesto dizu glas, deru se… no, sve u svrhu posla. Sa druge strane, prihvataju neuspeh – i da mogu svakog casa da odlete iz kompanije. Osnovni fokus – REZULTAT (PROFIT).
     
    SVEDJANI/SKANDINAVCI su uljudni, korektni, kulturni. Inzinjerski pristup, dugorocni pristup. Brinu o ljudima.
     
    SRBI su… I have no idea :)

  4. Marija Švigir :
    13.08.2011 u 11:04|Permalink

    Interesantan razgovor se vodi i na MCB LinkeIN grupi, a u vezi sa ovom temom.
     

  5. Duca :
    16.08.2011 u 15:16|Permalink

    Draga Moja,

    pa ti sad vidi da li je uopste vazno sta se price ili je bitnije kako se prica…

    Pozdrav,

    Tanja

  6. 06.09.2011 u 09:15|Permalink

    Ciao
    Pa ovo je nešto fenomenalno.Ovakvu obradu teme tražim već duže vrime.Sve na jednom mistu i detaljno obrađeno.Jako sam zahvalan za ove info.Moja iskustva u razgovorima su slična ali Marija Švigir ppogađa u bit komunikacije.Čestitam i hvala. 

  7. 08.09.2011 u 06:05|Permalink

    […] prodavac. Prodavac nije umeo da prepozna ovaj određeni tip kupca te da mu se svojom neverbalnom i verbalnom komunikacijom prilagodi i izdrži “udar” njegove ljutnje. Nikome nije palo na pamet da se seti 9 […]

  8. Aleksandar :
    13.02.2012 u 21:04|Permalink

    ama ljudi prestanite da prepisujete iz knjiga i sa interneta… imate li pametnijeg posla da radite… kao npr… da usostavite dialog sa okruženjem poštujući prirodne principe a ne površne manipulativne tehnike

  9. Gost :
    21.04.2012 u 17:54|Permalink

    Koliko vas ima stvarna iskustva sa tim kulturama? Ne vjerujte sve sto procitate.
    Moj teritorij pokriva 26 zemalja, sve je to isto.
    Pozdrav

  10. Radomir :
    15.05.2012 u 15:35|Permalink

    Na moju veliku zalost zaista jeste ovako. sada zamislite inzinjera koji nema pojma o cemu prica(7%),ali je zato navezbao uvijanje u oblandu(38%) i self0marketing(55%). Ovde na moju veliku zalost ne pricamo o neverbalnoj komunikaciji vec o ucenju kako prikriti slabosti i predstaviti se u sto lepsem svetlu.

  11. Milan Blažić :
    16.01.2014 u 08:49|Permalink

    Treba poštovati dva glavna pravila prodajne prezentacije:
    1. Kad god kažete nešto sa čim se kupac slaže – bliže ste prodaji
    2. Kad god kažete nešto sa čim se kupac ne slaže – udaljavate se od prodaje
    Komunikacija može biti jednosmerna ili dvosmerna.

    Prepreke ka uspešnoj komunikaciji
    1.  Loš tajming npr. vaš kupac nema dovoljno vremena za priču
    2.  Mesto gde se nalazite npr. nema prostora za prezentaciju, buka ili gužva u objektu
    3.     Emocije ili ponašanje vašeg kupca
    4.     Predrasude ili pristrastnost kupca
    npr. Preferira našu konkurenciju
    5.Jezik koji se koristi npr. Previše žargona
    6.     Prezentacija za više osoba
    7.  Status, npr. Vaš kupac oseća da se ophodite superiorno u odnosu na njega
    8.   Prekidi tokom prezentacije
    Najbolji ljudi u prodaji primenjuju pravilo 70/30. Oni slušaju 70% vremena dok govore 30% ili manje. “Uspešni ljudi u prodaji daleko više slušaju nego što govore”.
    Neverbalna komunikacija:
    1. Pojava:
    1.     Loša lična higijena
    2.Odelo koje, primerice, nije oprano
    3.     Neočešljanu kosu
    4.     Crvene oči
    5.     Izgužvanu odeću
    2. Govor tela (eng. body language):

    Lični prostor
    Kontakt očima
    Izraz lica
    Položaj tela
    Pokreti ruku
    Način pozdravljanja
    Pokreti šaka

    NIKADA PRILIKOM PREZENTACIJE NE SPOMINJETE IMENA DRUGIH KUPACA !!!
    NIKAD NE VREĐAJTE KONKURENCIJU, POTKOPAVA VAŠU VERODOSTOJNOST I POŠTENJE, I NIKAD NEMOJTE NI DATI DA SE NASLUTI NEŠTO POGRDNO I LOŠE O KONKURENCIJI !!!
    Ovo je samo delić koraka prodaje u duvanskoj industriji u Srbiji :)

     

Napiši odgovor Duca Cancel reply

Newsletter pretplata

Autori Tagovi
  • Aleksandar Duković (4)
  • Aleksandar Nedeljković (1)
  • Aleksandar Nešić (1)
  • Aleksandar Pejčić (1)
  • Aleksandar Predić (2)
  • Aleksandar Teofilović (3)
  • Aleksandra Dutina (2)
  • Aleksandra Janković (1)
  • Aleksandra Paunić (1)
  • Aleksandra Đorđević (2)
  • Almir A. Budalica (19)
  • Ana Petonjić (1)
  • Ana Petrović (1)
  • Andreas Graf (1)
  • Andrej Beslać (1)
  • Andrej Kuku (1)
  • Andrija Pavlović (2)
  • Anja Atanasijević (1)
  • Anja Dadasović (1)
  • Biljana Dimitrijević (1)
  • Biljana Dukovic (1)
  • Biljana Masić (6)
  • Bjarte Bogsnes (1)
  • Bogdan Kravić (1)
  • Bojan Grahovac (1)
  • Bojan Pavlović (1)
  • Bojan Radoš (2)
  • Bojan Radun (1)
  • Bojan Šćepanović (344)
  • Bojana Pejčić (26)
  • Bojana Radović (1)
  • Bojana Vesić Anić (1)
  • Bojana Vesić Antić (1)
  • Branislav Lončar (3)
  • Branislav Vujović (1)
  • Branislav Zobenica (1)
  • Cmilja Tucaković (1)
  • Dalibor Pajić (1)
  • Daniela Laketic (31)
  • Danijela Medić (1)
  • Danijela Popović (1)
  • Danijela Resimić (1)
  • Danijela Tuco (1)
  • Darko Bjelić (2)
  • Darko Samardžija (1)
  • Darko Vlajkovic (27)
  • David Momčilović (1)
  • Davor Sakač (1)
  • Dejan Marković (1)
  • Dejan Đorđević (1)
  • Dejana Manić Kavgić (2)
  • Denis Trbović (3)
  • Desa Ćuk (1)
  • Dimitrije Stojanović (1)
  • Vojislav Marjanović (3)
  • Dragan Radosavljević (2)
  • Dragan Ranisavljević (1)
  • Dragan Vještica (3)
  • Dragana Gondžo (1)
  • Dragana Guzina (1)
  • Dragana Lukić (1)
  • Dragana Nerandžić (1)
  • Dragana Ovčarov (1)
  • Dragana Stojanović (2)
  • Dragana Đorđević (1)
  • Draško Marković (1)
  • Dražan Planinić (1)
  • Dušan Krejaković (1)
  • Excel genije! (151)
  • Fabrizio Renzi (1)
  • Goran Petrović (1)
  • Goran Popović (4)
  • Goran Slijepčević (1)
  • Goran Vasić (1)
  • Goran Vujasinović (1)
  • Gorana Golubovic Vuksanovic (1)
  • Goranka Radojčić (2)
  • Gordana Jankov (1)
  • Gostujuci autor (514)
  • Ilija Vujović (1)
  • Irina Zdravković (2)
  • Istok Pavlović (1)
  • Ivan Anđelković (1)
  • Ivan Bešker (1)
  • Ivan Ćirković (1)
  • Ivan Dačković (1)
  • Ivan Kostadinović (1)
  • Ivan Veselinović (3)
  • Ivan Đurić (1)
  • Ivana Dagović (1)
  • Ivana Jevtić (1)
  • Ivana Milić (1)
  • Ivana Popović (1)
  • Ivana Savović (1)
  • Ivana Višnjić (3)
  • Ivana Vlahović (1)
  • Jasenka Stekić (1)
  • Jelena Jovanović (1)
  • Jelena Lečić Mirčetić (1)
  • Jelena Radovanac (1)
  • Jelena Ristić (1)
  • Jelena Stojmenović (1)
  • Jelena Vučković (1)
  • Jovan Gligorijević (1)
  • Jovan Krstić (1)
  • Jovana Kondić (2)
  • Jovana Stanojčić (1)
  • Jovo Stokić (2)
  • Katarina Ćevriz (2)
  • Kristina Bojović (1)
  • Ksenija Karić (1)
  • Lazar Džamić (1)
  • Leo Pandžić (2)
  • Lidija Latinović (1)
  • Ljubomir Skupek (1)
  • Lucija Vesić (1)
  • Maja Mrkalj (1)
  • Maja Nikčević Rmandić (1)
  • Maja Petrović (1)
  • Maja Šobot (1)
  • Maja Verlašević (1)
  • Maja Zikic (1)
  • Mari Glavonjić (2)
  • Marija Đurović (1)
  • Marija Kostić (1)
  • Marija Rokvić (1)
  • Marija Švigir (32)
  • Marija Tatarević (3)
  • Marijana Krička (1)
  • Marina Mitić Jekić (1)
  • Mariora Andraš Tomić (1)
  • Marko Agatonović (2)
  • Marko Bekić (1)
  • Marko Devrnja (1)
  • Matjaž Fajfar (2)
  • Milan Listeš (2)
  • Milan Maglov (1)
  • Milan Manić (1)
  • Milan Marković (1)
  • Milan Milenković (1)
  • Milan Radivojevic (1)
  • Milan Simić (1)
  • Milan Zaletel (1)
  • Milan Đorđević (1)
  • Mile Mitrović (47)
  • Milena Janjić (3)
  • Milena Nikolov (1)
  • Milena Radosavljević Đorić (1)
  • Milena Rajić (1)
  • Milenko Dželetović (1)
  • Milica Altgelt (1)
  • Milica Ivic (1)
  • Milica Đorđević (1)
  • Miloš Cvetković (7)
  • Miloš Jauković (1)
  • Miloš Jeličić (2)
  • Miloš Nedeljković (1)
  • Miloš Pucarević (1)
  • Miloš Puzić (1)
  • Miloš Simić (1)
  • Miloš Vasić (1)
  • Miloš Zeković (1)
  • Miona Živkov-Ivanišević (4)
  • Mirjana Pašalić (2)
  • Jelena Jovanović (5)
  • Mladen Ranković (1)
  • Natalija Jegdić (1)
  • Natalija Mihajlović (1)
  • Natalija Pešić (2)
  • Natalija Popovic (1)
  • Nataša Kuzmanovski (1)
  • Nataša Stamenković (2)
  • Nataša Žikić Buha (1)
  • Nebojša Vlatković (1)
  • Neda Čičarević Tepić (1)
  • Neda Jovanović (1)
  • Nemanja Knežević (1)
  • Nemanja Nikolić (3)
  • Nenad Dlačić (1)
  • Nenad Kovačević (1)
  • Nenad Radunović (1)
  • Nenad Trajkovski (1)
  • Nevena Radovanović (1)
  • Nevena Vračar (1)
  • Nikola Avram (1)
  • Nikola Cvijanović (1)
  • Nikola Petreski (1)
  • Nikola Stokić (2)
  • Nikola Turkan (1)
  • Nikša Vušurović (1)
  • Olga Mirković (1)
  • Olivera Dostanić (1)
  • Olivera Krneta (1)
  • Olivera Nikodijević (1)
  • Petar Ćurčić (1)
  • Petar Popović (1)
  • Petar Živković (3)
  • Predrag Krasojevic (7)
  • Predrag Kudra (1)
  • Predrag Micić (1)
  • Predrag Petrović (5)
  • Rade Hajder (1)
  • Rade Radanović (2)
  • Rade Stojisavljević (1)
  • Radomir Petronijević (1)
  • Rajko Vasojević (1)
  • Roland Seeliger (1)
  • Sandra Rapo (1)
  • Sanja Jevđenijević (1)
  • Sanja Mrđanov (2)
  • Saša Stamenković (1)
  • Silvia Tomić (1)
  • Slavica Vučetić (1)
  • Slavica Vujičić (1)
  • Slaviša Lečić (2)
  • Slavko Vujnovic (7)
  • Slobodan Anić (2)
  • Slobodan Radoičić (1)
  • Slobodan Roksandić (1)
  • Slobodan Žepinić (1)
  • Snežana Glavonjić (1)
  • Snežana Trajkovski (1)
  • Snježana Pivaš (1)
  • Sonja Nenić Andreev (1)
  • Srdjan Grbić (1)
  • Srđan Grubić (1)
  • Srđan Pavlović (1)
  • Stefanija Georgieva (8)
  • Stevan Ćomić (1)
  • Svetlana Mirković Borčić (1)
  • Svetlana Pajić (1)
  • Svetlana Žikić (2)
  • Tamara Dragašević (1)
  • Tamara Lazić (3)
  • Tamara Matović (2)
  • Tatjana Bolpačić (22)
  • Tatjana Jovanović (1)
  • Tatjana Lukić (2)
  • Tijana Anđelić (1)
  • Tijana Drljević (1)
  • Tijana Rauš (1)
  • Tomislav Mimica (1)
  • Tomo Djekovic (1)
  • Vedran Babik (1)
  • Vedrana Božić (2)
  • Vedrana Vukša (1)
  • Velibor Ilić (1)
  • Veljko Stanojković (1)
  • Veljko Žarić (1)
  • Veroljub Zmijanac (1)
  • Vesna Stojanvić (1)
  • Violeta Kovačević (1)
  • Vladan Buha (1)
  • Vladan Matović (1)
  • Vladimir Petković (2)
  • Vladimir Popović (1)
  • Vladimir Stojković (1)
  • Yeghishe Avagyan (1)
  • Žaklina Teofilović (2)
  • Žarko Milovanović (1)
  • Žarko Savić (1)
  • Željko Ćulibrk (1)
  • Željko Vidojević (1)
  • Živka Mutlak (1)
  • Živorad Radovanović (1)
  • Zoran Blagojević (1)
  • Zoran Daljević (1)
  • Zorica Dinić (1)
  • Zorica Popović (1)
  • Đorđe Koprivica (2)
  • Đorđe Milinković (1)
  • Đorđe Živanović (1)
  • Najnoviji Broj Controlling Magazina

    Controlling magazin #12

    Tema:
    "SUPPLY CHAIN"

    Autori:
    Preko 60 autora: Actavis, Elektromreža Srbije, BASF, Uniqa osiguranje...

    Preuzmi elektronsko izdanje